Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karta postępu korekcyjnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1478 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 ( ocena opisowa ucznia klasy I )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego wykonania ze wskazaniem - kilku ćwiczeń wzmacniających mm brzucha, grzbietu
• prawidłowej koncentracji przy ćwiczeniach antygrawitacyjnych i elongacyjnych
• prawidłowego wykonania kilku ćwiczeń rozluźniających i oddechowych
• prawidłowego napięcia mięśni, rozluźnienia i rozciągnięcia
• prawidłowego przyjęcia pozycji i kierunku podczas ćwiczeń

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie:
• bezpiecznego zachowania się w trakcie i po zajęciach w sali i terenie
• znaczenia ćwiczeń kształtujących i ich wpływ na rozwój fizyczny organizmu
• znajomości podstawowych pojęć związanych z terminologią ćwiczeń (pozycje wyjściowe, kierunek ruchu, pozycje końcowe )
• znajomości występujących różnic pomiędzy następującymi formami zajęć: obwód stacyjny - jego odmiany, tor przeszkód
• znajomości reguł zachowania w ćwiczeniach grupowych i stacyjnych
• znajomości prawidłowego przyjmowania pozycji wyjściowych do ćwiczeń, sposobów samokontroli swojej postawy

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )


.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)


KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO
( ocena opisowa ucznia klasy II )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń z grupy ogólnorozwojowych
• prawidłowego doboru ćwiczeń do wyznaczonego obwodu ćwiczeń
• prawidłowego wskazania tych zadań stacyjnych przeciwdziałających jego wadzie, a które wzmacniają jego
kondycję fizyczną
• zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach korekcyjnych
• stosowania zasady poprawnego wykonania ćwiczenia (dot. ułożenia ciała względem przyrządu, pozycji
wyjściowej, kierunku ruchu, pozycji końcowej, rozluźnienia po wysiłku)

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie:
• bezpiecznego zachowania się w czasie i po zajęciach, w sali i terenie, na stanowisku ćwiczebnym
• znaczenia ćwiczeń ogólnorozwojowych stosowanych w czasie rozgrzewki
• znajomości zasad indywidualnego kształtowania nawyku prawidłowej postawy oraz celowości stosowanych ćwiczeń
indywidualnych
• znajomości podstawowego nazewnictwa i prawidłowej reakcji
• znajomości różnic między ćwiczeniami izolowanymi sterowanymi górą i dołem
• podstawowych pojęć związanych ze sprawnością fizyczną, higieną ciała oraz wypoczynkiem

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )
.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)

KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO
( ocena opisowa ucznia klasy III )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń korygujących konkretną wadę
• prawidłowego doboru czynności ruchowych dla wszechstronnego przygotowania organizmu do wysiłku
/rozgrzewka/
• prawidłowej kontroli swoich zachowań w trakcie maksymalnego wysiłku
• prawidłowego rozwijania i wzmacniania mięśni, które przeciwdziałają jego wadzie postawy
• samodzielnego zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach i grach ruchowych

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie znajomości :
• zasad bezpieczeństwa na obwodzie stacyjnym , torze przeszkód i dbanie o ich przestrzeganie
• znaczenia podstawowych pojęć związanych z nazewnictwem zadań i ćwiczeń ruchowych
• zasady dokładności i rzetelności w wykonywanym ćwiczeniu, wyciąganie wniosków z systematycznej i rzetelnej
pracy nad sobą i swoją tężyzną fizyczną
• korygowania postawy w trakcie i po wykonaniu zadania – znaczenie pojęć: „samokontrola” i „samoocena”
• reguł różnych zabaw i gier ruchowych
• dokonywania obserwacji zmian zachodzących w organizmie pod wpływem aktywności ruchowej

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )

.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie