Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karta postępu korekcyjnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1299 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 ( ocena opisowa ucznia klasy I )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego wykonania ze wskazaniem - kilku ćwiczeń wzmacniających mm brzucha, grzbietu
• prawidłowej koncentracji przy ćwiczeniach antygrawitacyjnych i elongacyjnych
• prawidłowego wykonania kilku ćwiczeń rozluźniających i oddechowych
• prawidłowego napięcia mięśni, rozluźnienia i rozciągnięcia
• prawidłowego przyjęcia pozycji i kierunku podczas ćwiczeń

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie:
• bezpiecznego zachowania się w trakcie i po zajęciach w sali i terenie
• znaczenia ćwiczeń kształtujących i ich wpływ na rozwój fizyczny organizmu
• znajomości podstawowych pojęć związanych z terminologią ćwiczeń (pozycje wyjściowe, kierunek ruchu, pozycje końcowe )
• znajomości występujących różnic pomiędzy następującymi formami zajęć: obwód stacyjny - jego odmiany, tor przeszkód
• znajomości reguł zachowania w ćwiczeniach grupowych i stacyjnych
• znajomości prawidłowego przyjmowania pozycji wyjściowych do ćwiczeń, sposobów samokontroli swojej postawy

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )


.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)


KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO
( ocena opisowa ucznia klasy II )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń z grupy ogólnorozwojowych
• prawidłowego doboru ćwiczeń do wyznaczonego obwodu ćwiczeń
• prawidłowego wskazania tych zadań stacyjnych przeciwdziałających jego wadzie, a które wzmacniają jego
kondycję fizyczną
• zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach korekcyjnych
• stosowania zasady poprawnego wykonania ćwiczenia (dot. ułożenia ciała względem przyrządu, pozycji
wyjściowej, kierunku ruchu, pozycji końcowej, rozluźnienia po wysiłku)

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie:
• bezpiecznego zachowania się w czasie i po zajęciach, w sali i terenie, na stanowisku ćwiczebnym
• znaczenia ćwiczeń ogólnorozwojowych stosowanych w czasie rozgrzewki
• znajomości zasad indywidualnego kształtowania nawyku prawidłowej postawy oraz celowości stosowanych ćwiczeń
indywidualnych
• znajomości podstawowego nazewnictwa i prawidłowej reakcji
• znajomości różnic między ćwiczeniami izolowanymi sterowanymi górą i dołem
• podstawowych pojęć związanych ze sprawnością fizyczną, higieną ciała oraz wypoczynkiem

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )
.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)

KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO
( ocena opisowa ucznia klasy III )


Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................
Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................

Przykurcze :
I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. .........................................
II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ...................
III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. .................
IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. ....................................................................
V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................

Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .

I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych:
• potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała
• przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela
• nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała

II. Napięcie mięśniowe:
• potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
• potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń
• nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń

III. Oddychanie podczas ćwiczeń:
• potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym
• potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela
• wykonuje ćwiczenia na bezdechu

IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych:
• potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy
• z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy)
• nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń

V. Posiadanie umiejętności w zakresie:
• prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń korygujących konkretną wadę
• prawidłowego doboru czynności ruchowych dla wszechstronnego przygotowania organizmu do wysiłku
/rozgrzewka/
• prawidłowej kontroli swoich zachowań w trakcie maksymalnego wysiłku
• prawidłowego rozwijania i wzmacniania mięśni, które przeciwdziałają jego wadzie postawy
• samodzielnego zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach i grach ruchowych

VI. Posiadanie wiedzy w zakresie znajomości :
• zasad bezpieczeństwa na obwodzie stacyjnym , torze przeszkód i dbanie o ich przestrzeganie
• znaczenia podstawowych pojęć związanych z nazewnictwem zadań i ćwiczeń ruchowych
• zasady dokładności i rzetelności w wykonywanym ćwiczeniu, wyciąganie wniosków z systematycznej i rzetelnej
pracy nad sobą i swoją tężyzną fizyczną
• korygowania postawy w trakcie i po wykonaniu zadania – znaczenie pojęć: „samokontrola” i „samoocena”
• reguł różnych zabaw i gier ruchowych
• dokonywania obserwacji zmian zachodzących w organizmie pod wpływem aktywności ruchowej

VII. Aktywność na zajęciach:
• bardzo duże zaangażowanie
• udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/
• wyraźny brak zainteresowania zajęciami

UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................

ZALECENIA
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
Legenda:
• obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0)
• ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )

.................................................................
( prowadząca zajęcia gkk)

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie