Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zapoznajemy się z zabawami integrującymi grupę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1826 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY IV


ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji ) : Zapoznajemy się z zabawami integrującymi grupę .

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

Sprawność motoryczna
Uczeń : rozwinie zwinność poprzez szybkie zmiany pozycji , ułożenia ciała,
kierunku poruszania się ;
rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu
przedmiotów i osób ;
rozwijanie czucia piłki w czasie zabaw .
Umiejętności
Uczeń potrafi :
podaje i chwyta piłkę ze zmianą pozycji ;
bawi się piłką w różnych ćwiczeniach ;
zorganizuje i przeprowadzi zabawy : " Berek – samolot"," Złap piłkę" ,
" Piłka w kole " , " Strącany ".
Wiadomości
Uczeń : zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności
ruchowej ;
zna zasady " fair play " ;
Usamodzielniania ucznia
Uczeń : angażuje się w zabawę z piłką ;
pełni rolę organizatora – pomocnika ;
przestrzega zasadę " fair play ".
Przybory : 3 piłki , gwizdek , stoper .
Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna .
Część wstępna:
Czynności organizacyjno – porządkowe
Uczeń: Słucha informacji nauczyciela
Przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji
Bierze udział w zabawie "Berek – samolot" (goniącym jest osoba mająca najkrótsze imię)
Część główna:
Uczeń: Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
Wykonuje bieg przodem i tyłem , krążenia ramion , zmiany kierunku biegu , marsz na czworaka , marsz "rakiem" (dwa rodzaje): ćwiczenia w siadzie – skrętoskłony : ćwiczenia w leżeniu – skręty , leżenie przewrotne
Uczeń: Wykonuje ćwiczenia oswajające z piłką
Zabawa "Piłka goni piłkę " ( podania piłki w po obwodzie koła )
Uczeń: Rozwija czucia piłki w zabawie "Złap piłkę"
Zabawa "Złap piłkę" (ćwiczący podają piłkę w kole , osoba stojąca w środku próbuje ją przechwycić)
Uczeń: Rozwija zwinność i orientację poprzez szybkie rozpoznawanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób- Zabawa "Strącany "
(grający toczą piłkę po podłodze , uciekający przeskakują przez nią) –grę powtarzamy dwa razy w przerwie "Wyścigi gąsienic"
"Wyścigi rzędów "-(podania piłki ze skrętem tułowia)

Część końcowa:
Uspokojenie organizmu
Uczeń: Wykona ćwiczenia oddechowe w marszu dookoła sali
Zabawa "Minutka"
(uczeń leżąc w pozycji odpoczynkowej odlicza do sześćdziesięciu , wstaje gdy minie minuta)
Czynności porządkowe
Uczeń: Słucha uwag nauczyciela


KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY V


ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji ) :
Pokonujemy zwinnościowy tor przeszkód
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

Sprawność motoryczna
Uczeń : rozwinie zwinność, szybkość, równowagę
Umiejętności
Uczeń potrafi :
- pokonać dowolną techniką zwinnościowy tor przeszkód
- wykonać szereg ćwiczeń na ławeczce gimnastycznej
- wykonać szereg ćwiczeń przy muzyce
Wiadomości
Uczeń : zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności
ruchowej ;

Usamodzielniania ucznia
Uczeń:
- przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach integrujących
grupę
Przybory : magnetofon, ławeczki gimnastyczne, materace, szarfy, skakanki
Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna .

Część wstępna
Czynności organizacyjno – porządkowe
Uczeń: Słucha informacji nauczyciela
Przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji
Pobudza i przygotuje organizm do wysiłku
Wykonuje ćwiczenia kształtujące przy muzyce bez przyrządów i z ławeczkami
Rozwija swoją równowagę, gibkość
Ustawia ławeczki gimnastyczne
Zajmuje miejsce przy swoim prztrządzie
Bierze udział w ćwiczeniach
( chód w przód i tył, ślizgi, chód na rękach przodem i tyłem, „pompki”przodem i tyłem, skłony w przód i w tył, leżenie przewrotne, krążenia tułowia, „mostek”, skłony z połębianiem, chodna czworaka)
Uczeń: Rozwijanie zwinności, szybkości, gibkości
Ustawia zwinnościowy tor przeszkód
(materac, odwrócona ławeczka, 2 materace, szarfy, skakanki)
Pokonuje kilka razy tor przeszkód
( przewrót w przód, przejście po ławeczce, przeskoki przez skakankę, czworakowanie, przejście przez szarfę)
Część końcowa
Uspokojenie organizmu
Uczeń: Wykonuje ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej
Czynności porządkowe
Uczeń: Słucha uwag nauczyciela

Monika Popiel

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie