Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nauczanie pracy nóg w kraulu poprzez zabawy w wodzie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4334 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLAS I-III

Zadnie główne :
Nauczanie pracy nóg w kraulu poprzez zabawy.

Zadania dodatkowe :

  • zabawy w wodzie doskonalące umiejętności otwierania oczu pod wodą
  • oddychanie i poślizgi w wodzie
Motywacja do udziału w lekcji :
  • Rozmowa z uczniami na temat radości i korzyści brania udziału w zajęciach na basenie
Cele operacyjne w zakresie :
Umiejętności – uczeń :
  1. Poprawnie wykonać naprzemienne ruchy nóg do kraula na piersiach
  2. Otwierać oczy pod wodą
  3. Prawidłowo oddychać w wodzie
  4. Wykonać poślizgi na piersiach
  5. Pływać kraulem na grzbiecie
Motoryczność – uczeń
  1. Zwiększy pojemność płuc
  2. Wzmocni wszystkie partie mięśniowe
Wiadomości – uczeń :
  1. Wie jak poruszać nogami w kraulu na piersiach
  2. Wie jak oddychać podczas zabaw, ćwiczeń i pływania z zanurzeniem głowy do wody
Postawy – uczeń
  1. Współuczestniczy w rozwijaniu swojej sprawności
  2. Zachowuje bezpieczeństwo własne i kolegów podczas zabaw i ćwiczeń w wodzie
  3. Współdziała w zespole i integruje się z grupą
Metody realizacji zadań : zabawowa, zadaniowa ścisła, pogadanka, pokaz, bezpośredniej celowości ruchu

Sprzęt i przybory : deski pływackie, butelki plastikowe, obręcze, żerdzie, tabliczki informacyjne

Literatura : R. Karpiński " Nauczanie pływania",
A. Ostrowski "Zabawy i rekreacja w wodzie"

CZĘŚĆ WSTĘPNA
Czynności ucznia:
Uczeń: zapoznaje się z zadaniami lekcji
Uczniowie :
  1. stoją w szeregu przed nauczycielem
  2. witają się z nauczycielem
  3. słuchają informacji nauczyciela
  4. przygotowują się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
Nauczyciel :
  1. wita się z uczniami
  2. sprawdza stan liczebny grupy
  3. podaje temat lekcji
Czynności ucznia:
  • pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku fizycznego, zwiększa pojemność płuc, opanowuje zdolność otwierania oczu pod wodą
    "Wiatraczki" – uczniowie wykonują krążenia ramion w przód i w tył naprzemiennie i obustronnie
    "Pajacyki w cyrku" – klaszczą pod kolanami unosząc je w kierunku klatki piersiowej, przekładają deski pod prostymi nogami
    "Drzewa na wietrze" – skłony tułowia w prawą i lewą stronę, krążenia tułowia
    "Kto dalej" – wykonują poślizg na piersiach po odbiciu od brzegu basenu
Nauczyciel:
  1. Wprowadza dobry nastrój
  2. Omawia zasady zabawy
  3. Uczestniczy w zabawie
  4. pokazuje ćwiczenie
CZĘŚĆ GŁÓWNA A.
Czynności ucznia:
  • doskonali pracę nóg do kraula na grzbiecie
    "Fontanna" – uczniowie wykonują ruchy nóg do kraula na grzbiecie na brzegu basenu
    Nauczyciel przypomina w jaki sposób poruszamy nogami do kraula na grzbiecie
    Uczeń:
  • pozna sposób poruszania nogami w kraulu na piersiach
  • wzmocni mięśnie RR, brzucha NN, grzbietu
  1. Pogadanka na temat ruchów nóg do kraula na piersiach, pokaz na lądzie
  2. Uczniowie wykonują ruchy nóg raz jedną raz drugą nogą
  3. Ćwiczą naprzemianstronnie ruchy nóg w wodzie leżąc na piersiach chwytając się oburącz brzegu basanu :
    1. głowa nad powierzchnią wody
    2. głowa zanurzona – wydech do wody
  4. "Holowanie drewna" - dobierają się czwórkami, dwie osoby trzymają żerdzie za dwa końce, pozostałe dwie chwytają ją oburącz i wykonują kraulowe ruchy nóg, "holują drewno" na drugi brzeg basenu, głowa zanurzona.
  5. "Badanie dna" – ustawiają się w dwóch rzędach i przepływają przez obręcz dotykając dna basenu 2 razy
    Nauczyciel:
    Pokazuje ruchy nóg na lądzie
    Poprawia i koryguje błędy
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Uczeń:
  • uspokoi organizm – ćwiczenia uspokajające
  • skoryguje postawę
  1. "Meduza" – kładą się na wodzie na brzuchu
  2. "Plaża" – kładą się na plecach z deską
  3. Podsumowują jakie nowe umiejętności poznali na lekcji.
Nauczyciel:
  1. Ocenia uczniów plusami.
  2. Sprawdza obecność, żegna się z uczniami.
mgr Anna Stóżyńska
Szkoła Podstawowa nr 7 w Brodnicy

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie