Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kiedy niebo płacze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1533 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 TEMAT : „Kiedy niebo płacze” – malowanie techniką „mokre na mokrym”

OBSZAR EDUKACYJNY: edukacja plastyczna

CELE : - rozwijanie inwencji twórczej dzieci;
- poszerzenie doświadczeń plastycznych;
- czerpanie radości z zaskakujących efektów pracy;
- próba mieszania kolorów i określania stopnia ich nasycenia.

POMOCE : kilka parasolek, farby- akwarele, pędzelki, miski i kubeczki z
wodą, papierowe ręczniki

PRZEBIEG :
1. Nauczycielka recytuje wiersz „Słota” I. Suchorzewskiej

- Pada gęsty Kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży...
Kapu, kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kapią z drzewa
Kropelki jak łzy...
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my...
Chlapu, chlapu, błoto chlapie,
Po kałużach jesień człapie
Otulona w mgły...
2. Omówienie treści wiersza, dzieci wymieniają co mokło w wierszu,
oraz podają swoje pomysły na to co może zmoczyć deszcz...odpowiadają jak może być gdy pada deszcz : np. szaro, mokro, smutno, płaczliwie itp......co może robić deszcz : padać , siąpić, lać, uderzać o szyby, stukać, zacinać, mżyć, chlapać...itp.

3. Zabawa ruchowa „Deszcz”- dzieci przy akompaniamencie wysokich
dźwięków (szesnastki grane na instrumencie klawiszowym) biegają po klasie omijając rozłożone parasole, na sygnał – ulewa- kucają wokół parasoli i wystukują palcami rytm padającego deszczu ,naśladując odgłos również wymawiając rytmicznie dźwięk –kap,kap .

4. Przejście do stolików , nauczycielka tłumaczy sposób i temat
wykonywanej pracy : „Kiedy niebo płacze”. Dzieci zgniatają kartę w kulkę , a następnie delikatnie prostują. Wyprostowaną kartkę moczą w misce z wodą. Na mokrej kartce malują akwarelami na dany temat.

Dzieci obserwują efekty rozlewania się farb po mokrej kartce, mieszania się kolorów, dostrzegają efekt rozmywania się kolorów- obraz jest niewyraźny, rozmyty, jak podczas deszczu...dostrzegają też intensywniejsze kolory w miejscach załamania papieru, gdzie gromadzi się więcej farby.

5. Udział dzieci w porządkowaniu stolików.


opracowała:
mgr Dorota Mejer

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie