Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajemy Kubusia Puchatka i misia Teddy Bear

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1071 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Autor Jolanta Karwacka

Zajęcia z kształcenia zintegrowanego z językiem angielskim w kl. I

Temat dnia: Poznajemy Kubusia Puchatka i misia Teddy Bear. Ćwiczenia ruchowe TPR – wydawanie poleceń i reagowanie na nie.

(Treści języka polskiego i angielskiego, matematyczne, plastyczne i muzyczne).

Cele:

Uczeń:

(język angielski)

  • Pozna i będzie stosował w praktyce proste polecenia klasowe,
  • Będzie reagował ruchem i gestem na wydawane polecenia,
  • Utrwali liczebniki 1-10,
  • Będzie poprawnie rozpoznawał i utrwali słownictwo z kręgu tematycznego Toys,
  • Nauczy się nowej piosenki: Teddy Bear, Teddy Bear,
  • Będzie używał zwrotów języka potocznego.

(inne)

  • Umie wyodrębnić postacie występujące w lekturze.
  • Potrafi czytać z podziałem na role
  • Potrafi dopełniać do 10 i porównać różnice liczb w zakresie 10
  • Rozumie pojęcie – portret.

Techniki pracy (jęz. angielski):

  • Słuchanie nagrań, wskazywanie i powtarzanie zwrotów,
  • Śpiewanie piosenek,
  • Ćwiczenia ruchowe typu TPR,
  • Dopasowywanie naklejek do napisów (czytanie),
  • Zabawa ruchowa Simon says,
  • Kolorowanie rysunków.

Słownictwo do opanowania czynnego (poznaje, mówi):

teddy bear, touch the ground/your shoe!, turn around!, point to the door/to your nose, say hello, say goodbye, jump up high, reach for the sky, count to five, that’s all right!

Słownictwo do opanowania biernego (słucha, rozumie):

what toys have you got?, look!, this is my ... , his name is ... , show me ... , what colour is, what’s his name?, a very good teddy bear, say the same to your teddy bears, listen and sing, with your teddy bears, stand up, please!, you are, let’s, once again, listen and match!

 

Środki dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń “Bingo”, karty pracy przygotowane przez nauczyciela, nagranie na kasecie, naklejki, maskotka klasowa – miś pluszowy Teddy, misie przyniesione przez dzieci, karty obrazkowe: kite, doll, car, ball, robot, train, ballon, plane.

Elementarz, książka A.A. Milne “Kubuś Puchatek”, wiersz “Mruczanki Kubusia Puchatka”, karta pracy z zadaniem matematycznym, “Myślę i liczę”, pastele.

Przebieg zajęć

ROZGRZEWKA JĘZYKOWA (jęz. angielski)

Powitanie: Good morning children!

Piosenka: I’ve got many toys.

Zabawa YES/NO z kartami obrazkowymi. Uczniowie oceniają poprawność zgadywanki nauczyciela wołając: Yes, it is! lub No, it isn’t!

UTRWALENIE MATERIAŁU Z LEKCJI POPRZEDNIEJ

Zwrot: What toys have you got?

I have got ... (I’ve got)

  1. Słuchanie “Mruczanki Kubusia” ukierunkowane pytaniami:
    • Kim był Kubuś Puchatek?
    • Co było jego przysmakiem?
      1. Prezentacja przyniesionych do klasy pluszowych misiów.
      2. Wymienienie książek i filmów, których bohaterem jest miś (uszatek, Colargol, Puchatek).
      3. Zapowiedź poznania przygód Kubusia Puchatka.
      4. Odczytanie przedmowy.
      5. Obejrzenie książki “Kubuś Puchatek” oraz pozostałych książek napisanych przez autora (zwrócenie uwagi na humorystyczne ilustracje).
      6. Zapisanie metryczki książki: autor, tytuł, ilustrator.
  • Słuchanie czytanego przez nauczyciela wybranego fragmentu I rozdziału.
    • Jaki charakter ma książka?
    • Która z przygód Kubusia najbardziej podobała się dzieciom?
    1. Próby tworzenia melodii do piosenki śpiewanej przez Kubusia
    2. Porównywanie różnic typu: 7-3 ... 9-1; 6-2 ... 10- 2.
    3. Łączenie wyników z odpowiednim miejscem na osi liczbowej.
    4. Dopełnianie do 10 jako przygotowanie do wprowadzenia niewiadomej.
        1. Rozwiązanie zadania (karta pracy 1)
        2. Rozwiązanie zadań z podręcznika.

       

    5. Nauczyciel prezentuje w języku angielskim swojego misia. Podchodzi do każdego dziecka, zachęcając do krótkiej wypowiedzi o swoim misiu (Look. This is my Teddy Bear. His name is ... . He is (colour).
    6. N. Trzyma przed sobą swojego misia tak, aby miś był zwrócony do dzieci. Miś wykonuje polecenia nauczyciela, który zwraca się do niego po angielsku.
    7. Teddy Bear, Teddy Bear: - touch the ground, turn around, point to the door, say hello, jump up high, reach for the sky, count to five, that’s all right!

    8. Uczniowie przyglądając się obrazkom w podręczniku powtarzają za nauczycielem polecenia dla misia.
    9. Dzieci słuchają nagrania piosenki i wskazują na kolejne obrazki w książce, następnie śpiewają piosenkę pokazując na swoich misiach kolejne czynności.
    10. Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan i proponuje, aby one były teraz misiami i wykonywały wszystkie czynności podczas śpiewania.
    11. Słuchanie nagrania z kasety. Uczniowie słuchają poleceń dla misia, wyszukują odpowiednią naklejkę umieszczając ją we właściwym miejscu. Sprawdzenie poprawności wykonanego ćwiczenia.
    12. Praca w parach: U1: What is number 5? U2: Poin to your nose!
    13. Zabawa “Simon says”. N. Wydaje polecenia: Simon says- touch the ground (dzieci powinny dotknąć podłogę). N. Jump up high! (nikt nie powinien zareagować na to polecenie, ponieważ nie zostało poprzedzone słowami: Simon says ... .
    14. Uczniowie kolorują rysunki w zeszycie ćwiczeń.
    15. N. Chwali dzieci za pracę na lekcji. Mówi czego nauczyły się w języku angielskim i zachęca do wyćwiczenia w domu z kasetą poznanych piosenek.
    16.  

    17. Czytanie tekstu elementarzowego “Kubuś Puchatek i Prosiaczek”. Omówienie sposobu zapisu tekstu – dialogi. Czytanie tekstu z podziałem na role.
    18. Zapisanie przez nauczyciela zdań na tablicy:

    Prosiaczek był tchórzliwy.

    Kubuś był odważny.

      • Zwrócenie uwagi na pisownię wyrazów, analiza i synteza dźwiękowa wyrazów: Prosiaczek i Kubuś.
      • Przypomnienie zasad obowiązujących przy zmiękczaniu spółgłosek.
      • Pisanie zdań z pamięci w zeszycie.
      • Porównanie napisanych zdań w zeszycie z wzorem na tablicy.
      • Korekta tekstu.
    1. Malowanie pastelami portretu wybranej postaci z książki “Kubuś Puchatek”
    2. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej.

    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie