Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kilka słów na temat współpracy szkoły z przedszkolami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1156 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Anna Lintas - nauczyciel nauczania zintegrowanego S.P.nr8 Filia Police.




Wstęp

W czasach niżu demograficznego każda szkoła musi znaleźć swoje własne sposoby na promowanie się w środowisku. Rodzice mają prawo wyboru szkoły i chcą, by ich dziecko uczęszczało do placówki , w której wiele się dzieje, dzieci mają możliwość rozwoju a nauczyciele są przyjaźni dzieciom. Często jednak rodzice nie mają możliwości poznania szkoły i nauczycieli, niewiele wiedzą o jej funkcjonowaniu. Dlatego od paru lat w naszej szkole organizujemy szereg imprez mających na celu promocję szkoły w środowisku lokalnym. Duży nacisk położyliśmy również na współpracę z najbliżej leżącymi przedszkolami, gdyż tam właśnie znajdują się nasi nowi, potencjalni uczniowie.
Na początku każdego roku szkolnego opracowujemy plan współpracy . Obejmuje on udział w różnych imprezach, które mają miejsce na terenie szkoły. Są to min. odbywające się dwa razy do roku festyny rodzinne, gdzie do wspólnej zabawy zapraszamy dzieci wraz z rodzicami. Największy nacisk położyliśmy jednak na to, by pozwolić przedszkolakom na poznanie szkoły, nauczycieli oraz dać im możliwość uczestniczenia w zajęciach. Dlatego trzy razy w roku ( styczeń, luty, kwiecień ) zapraszamy do szkoły grupy dzieci sześcioletnich z zaprzyjaźnionych przedszkoli. Spotkanie rozpoczyna się zawsze na sali gimnastycznej, gdzie przedszkolaki oglądają przedstawienie przygotowane przez uczniów naszej szkoły. Następnie zapraszani są do klas, gdzie uczestniczą, w przygotowanych specjalnie dla nich, zajęciach. Wizyta dzieci trwa około 1 godziny.
Taka forma współpracy wymaga od nauczycieli wiele pracy. Przez kilka miesięcy pracuje się nad przedstawieniem, które potem trzeba kilka razy wystawiać. Wiąże się ona też z koniecznością opracowywania scenariuszy, dostosowanych do możliwości dzieci sześcioletnich i prowadzenia zajęć z dużą liczbą dzieci. Przynosi jednak również wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala przedszkolakom poznać szkołę, a często również przyszłego nauczyciela, i przychodząc tu we wrześniu nie czuje się już całkowicie obcy.






Scenariusz zajęć otwartych dla przedszkolaków grupy zerowej

Zajęcia odbywały się w styczniu, przed Dniem Babci, czas ok. 35 min.


Cel główny: poznanie szkoły, w której dzieci będą się uczyły.

Cele szczegółowe:
 Przedstawienie szkoły, jako miejsca bezpiecznego z miłą atmosferą, które da się polubić,
 Wcielanie się przedszkolaków w rolę uczniów,
- Kształtowanie postawy koleżeńskiej pomocy i wzajemnego zrozumienia
 Adaptacja dzieci do nowych warunków
 Kształtowanie uczucia miłości i szacunku do dziadków.

Metody: opowiadanie, rozmowa kierowana, praktycznego działania

Formy pracy: Indywidualna jednolita, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: litery alfabetu ruchomego, zagadki , wypowiedzi dzieci na temat Jaka jest Babcia? Jaki jest Dziadek?, blok techniczny, szablony kaktusa, nożyczki, kredki, kolorowe wstążeczki, kaseta audio z nagraniem piosenki „Babcia czarodziejka”




Przebieg zajęć :

1. Serdeczne powitanie dzieci przez nauczyciela i uczniów klasy .
Zabawa integracyjna :
-Wszystkie dzieci ustawione w kole, na przemian : uczeń i przedszkolak. Podają sobie ręce i po kolei witają się ze słowami: Mam na imię Tomek, witam cię Jacku, itd.

2. Przedszkolaki siadają do ławek ( uczniowie na dywanie na środku sali). Na tablicy narysowana jest krzyżówka. Uczniowie odczytują treść zagadek a przedszkolaki uzupełniają krzyżówkę literami alfabetu ruchomego. zał.1.
Odczytanie hasła - BABCIA

3. Rozmowa kierowana na temat zbliżającego się Święta Babci i Dziadka. Wypowiedzi 6-ciolatków na temat : Jaka jest babcia ? Jaki jest dziadek ?
( można poprosić przedszkolaki, by opowiedziały o swoich dziadkach lub przeczytać im
gotowe wypowiedzi dzieci – zał.2.)

4. Zaśpiewanie przez uczniów piosenki „Babcia czarodziejka” ( muz..M. Ziąber, sł. J.
Kochanowska – z płyty Muzyka 1 wydaw. MAC EDUKACJA)

5.Wykonanie przez 6-ciolatków prezentu dla Babci – kaktusa.
Dzieci, na bloku technicznym, odrysowują od szablonu, wycinają , kolorują i ozdabiają kaktusa w doniczce.
Uczniowie pomagają przedszkolakom w wykonywaniu w/w czynności.

6. Ewaluacja zajęć – dzieci otrzymują wycięte kółka, na których w zależności od swoich
odczuć rysują zadowoloną, smutną lub obojętną buzię. Następnie zawieszają ją na
przygotowanym szablonie budynku szkolnego.




7. Pożegnanie.




zał.1.


c e b u l a
k o ł a
ż a b a
p a j a c
l i s
g u m k a



1. Rośnie w ogrodzie albo w polu,
I z tego właśnie słynie ,
Że gdy ją zaczynasz krajać,
To łza Ci z oczu płynie .

2. Mogą być cztery,
mogą być dwa .
samochód je ma
i rower też ma .

3. Pływa w wodzie jak ryba
Oprócz tego jest znana
Że zasypia na zimę
i... nie lubi bociana .


4. Śmiesznie skacze
w dół lub w górę
Zwłaszcza , gdy pociągniesz
go za sznurek .

5. Ruda jest moja
puszysta kita ,
kurka ucieka ,
gdy się z nią witam.

6. Za ołówkiem
biega nieraz;
on coś pisze
ona ściera .


zał.2.

Babcia jest bardzo dobra i potrzebna do chodzenia na spacer . Robi bardzo dobre jedzenie , ale jak nie chcę , to nie muszę jeść np. kapusty. Babcia pozwala mi robić to , co chcę i ja babcię bardzo kocham .
Jagoda
Babcia to jest taki człowiek , który kiedyś był młodą dziewczyną i miał swoją mamę. Teraz babcia jest po to , żeby dziecko kąpała , kochała i całowała .Ja najbardziej ze swoją babcia lubie ustawiać domek z poduch z mojego łóżka . A dziadek to taki pan , który kiedyś był tatą . Teraz jest w niebie i może właśnie na mnie patrzy przez okno .

Maciek

Dziadek jest fajny , bo mogę się bawić jego telefonem i w ogóle mogę wszystko .Nie każe mi jeść , jeśli czegoś nie lubię. Jak mam ochotę na frytki-to frytki , a jak na pizzę – to dostaję pizzę .
Konrad


Dziadek jest super .Mogę porozrzucać zabawki i nie muszę ich sprzątać .I jeszcze dziadek
cały czas się ze mną bawi .Leży na dywanie i jest koniem albo wielbłądem i mogę po nim
skakać . A mama to zawsze mówi , że teraz nie ma czasu .
Julka

Dla dziadka jestem najważniejsza z całej rodziny .Łaskocze mnie i głaszcze i jeszcze mogę się do niego przytulać .Zostaje ze mną , jak jestem chora i mogę się z nim pokotłować i powygłupiać .
Weronika

Babcia z dziadkiem bardzo się przydają , bo mogą posiedzieć z dzieckiem , jak jest chore. Dziadek jest bardzo fajny , bo nie krzyczy i daje prezenty .
A z babcią można pograć w różne gry – z rodzicami nie , bo nigdy nie maja czasu .
Kordian



Zajęcia przygotowała Anna Lintas

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie