Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Każde dziecko wie, że należy sprzątać po swoim psie!

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2393 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Zajęcie dotyczące sprzątania odchodów po psie zostało przeprowadzone w grupie dzieci 5-letnich przez nauczycielkę.

KAŻDE DZIECKO WIE, ŻE NALEŻY SPRZĄTAĆ PO SWOIM PSIE
Cel:

  • Uświadomienie dzieciom konieczności sprzątania po psie,
  • Uwrażliwienie na czystość w najbliższym otoczeniu,
  • Uczenie odpowiedzialności za posiadane zwierzę,
Umiejętności:
  • Dziecko wie, że należy sprzątać po swoim psie,
  • Wie w jaki sposób to robić,
  • Wie jak wyglądają łopatki do sprzątania psich odchodów,
  • Potrafi posługiwać się łopatkami do sprzątania po psie,
  • Potrafi opiekować się swoim psem,
  • Wyróżnia wśród innych kosz na psie odchody,
  • Zna skutki nie sprzątania odchodów po psie.
Pomoce: nalepki psa w 6–ciu kolorach, pocięte obrazki pieska, historyjka obrazkowa, kosz na psie odchody, odchody psie wykonane z masy solnej, szufelki na zbieranie odchodów, worki, kartonowe kosze na odchody psa, materiały plastyczne do dekorowania pojemników na psie odchody.

Przebieg zajęcia:
  1. Wszystkie dzieci oraz przybyli goście otrzymali kolorowe nalepki pieska.
  2. Dzieci zaśpiewały piosenkę „Pies”
  3. Rozmowa na temat piosenki. O czym była piosenka? Gdzie dziewczynka znalazła psa? Czy się nim zaopiekowała itp.
  4. Dlaczego mówimy, że pies jest naszym przyjacielem? – dzieci wypowiadały się na ten temat (bo możemy się z nim bawić, pogłaskać go. Bo są psy policyjne, które łapią złodziei, są psy, które ratują ludzi zakopanych głęboko pod śniegiem itp.)
  5. Czy wiecie jak należy opiekować się psem? – wypowiedzi dzieci
  6. Może pan Prezydent opowie nam jak opiekuje się swoim pieskiem? Pan Prezydent opowiedział o swoim psie i o tym w jaki sposób się nim opiekuje.
  7. Podzielcie się teraz na drużyny według koloru pieska, który macie na nalepce. Do zabawy włączają się zaproszeni goście. Powstaje 6 zespołów.
  8. Każdy zespół układa pocięty obrazek pieska w całość
  9. Oglądanie historyjki obrazkowej, która jest ułożona w niewłaściwej kolejności. Dzieci omawiają każdy obrazek. Układają historyjkę według chronologii wydarzeń. Omawiają właściwy przebieg historyjki.(1.Dziecko marzy o tym, by dostać pieska, 2. Rodzice kupują zwierzątko w schronisku dla zwierząt, 3.Szczęśliwy chłopiec bawi się z psem, karmi go, 4.Wychodzi z pieskiem na spacer, 5.Piesek załatwoa się, 6.Chłopiec zaprowadza pieska do domu i wychodzi z kolegami na podwórko, 7.Przewraca się na odchodach psa, 8.Sprząta po swoim psie.
  10. Dlaczego należy sprzątać po swoim psie? Wypowiedzi dzieci (żeby nikt się nie poślizgną i nie upadł, żeby było czysto i pięknie. Po psie trzeba sprzątać, żeby dzieci w piaskownicy mogły się bawić, bo jak dziecko dotknie kupy psa, to będzie miało na rękach zarazki i zachoruje ...)
  11. Do sprzątania po psie służą specjalne szufelki, które można kupić w sklepach dla zwierząt. Pan Prezydent zademonstrował dzieciom i przybyłym gościom jak należy sprzątać po psie oraz do jakiego pojemnika należy wrzucać psie odchody.
  12. Zabawa ruchowa. Dzieci dobierają się parami (również z udziałem dorosłych) jedno z nich jest pieskiem, a drugie jego właścicielem. Dzieci „pieski” otrzymują na głowę emblemat pieska. Opiekunowie piesków wychodzą z pieskami na spacer. Przed wyjściem biorą szufelki do sprzątania odchodów. „Pieski” mają przygotowane odchody z masy solnej. W czasie spaceru zwierzątka załatwiają się, a zadaniem właścicieli jest sprzątnięcie odchodów do wrzucenie ich do właściwego pojemnika. W trakcie zabawy włączona jest muzyka. Po chwili następuje zmiana ról.
  13. Przypomnijcie jeszcze raz – dlaczego należy sprzątać po psach? – wypowiedzi dzieci.
  14. Spróbujcie ułożyć hasła na ten temat.
  15. Zaproszenie dzieci i gości do wspólnego dekorowania pojemników na psie odchody.
  16. Wręczenie dzieciom przez pana Prezydenta książeczek o sprzątaniu po psach.
Monika Szałajko
Przedszkole nr 12
w Koszalinie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie