Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wyprawa do wiosennej krainy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1302 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 


GRUPA: 6 - latki

CEL OGÓLNY :

  • Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom wzbogacanie zasobu słownictwa i nabywanie swobody w wyrażaniu swoich myśli i przeżyć.
  • Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez czynny udział w zabawach z elementami czytania, rozwiązywaniu zagadek oraz zabawach matematycznych.
  • Wdrażanie do poprawnego wykonywania zadań.
CELE OPERACYJNE : (DZIECKO)
  • odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania
  • rozumie i wykonuje polecenia nauczycielki
  • podaje odpowiedzi na zadane zagadki słowne
  • układa wyrazy z liter i sylab, odczytuje je.
  • zna i naśladuje wybrane zwierzęta
  • zna i stosuje liczebniki porządkowe
  • dodaje i odejmuje w zakresie 9
  • potrafi pokolorować obrazek zgodnie z podanym kodem matematycznym
  • zna i poprawnie nazywa kolory
  • przedstawia świat przyrody słowem, ruchem, gestem
METODY :
  • metoda słowna( rozmowa, met. żywego słowa, objaśnienia )
  • metoda oglądowa(oparta na przeżywaniu i bezpośrednim spostrzeganiu)
  • metoda czynna ( zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń)
FORMY PRACY:
  • praca jednolita z całą grupą
  • praca zróżnicowana z całą grupą
  • praca indywidualna przy stolikach
POMOCE:
Bukiet 5 tulipanów, cyfry od 1 – 5, kartki z poleceniami, kartoniki z literami: w i o s n a, sylaby: wio - sna , kwia - ty , tra – wa, ilustracje przedstawiające: żabę, ptaka, ślimaka, kaseta magnetofonowa z nagraniem, magnetofon, karty pracy dla każdego dziecka, treść zagadek (zagadki mojego autorstwa), kredki, emblematy " Wspaniały matematyk"

PRZEBIEG ZAJĘCIA :
  1. Powitanie i zorganizowanie grupy.
    Nauczycielka wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę:
    Podajmy sobie ręce i zróbmy kółko duże
    Obróćmy się dokoła, trzymajmy ręce w górze.
    Więc bawmy się, zabawa nas nic nie kosztuje.
    Mam ręce dwie, więc klasnę w nie
    Zabawa niechaj trwa! (bis)
  2. Opowiadanie nauczycielki.
    Idąc dzisiaj do przedszkola spotkałam piękną panią. Była szczęśliwa, radosna, tulipany w ręku niosła, a nazywała się...( wiosna )
    Poprosiłam ją, aby podarowała mi kilka tych pięknych, wiosennych kwiatów. Zgodziła się, ale tylko pod jednym warunkiem. Pewnie ciekawi jesteście o co jej chodziło? Otóż te tulipany są niezwykłe. W każdym z nich znajduje się zadanie do wykonania przez was. Pani wiosna powiedziała, że rozwiązując te zadania przeniesiecie się do wiosennej krainy. Jednak, aby tam się znaleźć musicie rozwiązywać zadania po kolei czyli zacząć od tulipana z cyfrą 1, a zakończyć na tulipanie z cyfrą 5. Czy jesteście gotowi? A więc do pracy.
    • Dowolne dziecko wyciąga z pierwszego tulipana kartkę z napisanym zadaniem i podaje nauczycielce. Nauczycielka czyta polecenie:
      Ułóż z rozsypanki literowej wyraz wiosna (przypnij wyraz na tablicy)
    • Kolejne dziecko podaje nauczycielce do przeczytania następne zadanie. Nauczycielka czyta polecenie:
      Odczytaj podane sylaby i ułóż z nich wyrazy.
      wio - sna kwia - ty tra – wa
    • Nauczycielka czyta kolejne polecenie podane przez dziecko:
      Rozwiąż zagadki. Podaj hasła będące ich rozwiązaniem.
      Kogo dzieci proszą, aby leciała do nieba i przyniosła im kawałek chleba ? ( biedronka )
      Kto to jest: mała, zielona, skacząca i bociana się bojąca?( żaba)
      Czy to w wazonie ,czy na łące spotkasz je piękne i pachnące? ( kwiaty)
    • Nauczycielka czyta kolejne polecenie:
      W tym zaczarowanym woreczku ukryte są fotografie zwierząt. Waszym zadaniem będzie naśladowanie tego zwierzęcia, którego fotografię uda mi się jako pierwszą wyciągnąć z worka.( żaba, ptak, ślimak )Na uderzenie w bębenek zatrzymujecie się, a ja wyciągnę kolejną fotografię. Nauczycielka losuje 3- krotnie.
    • Nauczycielka odczytuje ostatnie polecenie podane jej przez dziecko.
      Żaba ma wielki problem, bo nie potrafi policzyć bocianów chodzących po łące, gdyż jedne przylatują, a inne zaś odlatują. Czy pomożecie żabie policzyć? Waszym zadaniem jest pokolorować obrazek zgodnie z podanym kodem matematycznym (Rys. w załączeniu)

    PRACA INDYWIDUALNA PRZY STOLIKACH
    Dzieci wykonują zadanie przy stolikach.( Zaleca się wprowadzić stopniowanie trudności czyli mniejszą ilość działań łatwiejszych dla dzieci trudniej radzących sobie z działaniami matematycznymi oraz spowolniałym tempem pracy).
    W czasie trwania zajęcia nauczycielka sprawdza poprawność wykonywanych przez dzieci zadań.

    Zabawa ruchowa " Kwiaty rosną, kwiaty więdną"
PODSUMOWANIE ZAJĘCIA
Nauczycielka pyta dzieci czy pamiętają kto podarował jej tulipany?
Jakie zwierzęta znajdowały się na fotografiach?
Z ilu sylab składa się wyraz – trawa?
Następnie przypina poprawne i skończone prace na tablicy oraz omawia je. Dzieci, które poprawnie wykonały zadanie otrzymują od nauczycielki emblematy " Wspaniały matematyk"

Nauczycielka dziękuje dzieciom za aktywny udział w zajęciu i wspólną zabawę.
Opracowała: mgr Katarzyna Kobińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie