Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Edubal

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1399 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 BAWIĄC – UCZĘ SIĘ – WYKORZYSTANIE PIŁEK EDUKACYJNYCH EDUBAL PRZEZ DZIECI W PRZEDSZKOLU.


„Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek,
Ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu”.


Praca z dziećmi sześcioletnimi wymaga od nauczyciela stosowania różnorodnych metod, form oraz środków dydaktycznych tak, aby dziecko osiągnęło sukces, a nauczyciel - pożądany efekt. Te dwie, jakże ważne zależności, nie zawsze idą w parze. O ile nauczyciel cierpliwie poczeka na rezultaty swojej pracy, to dziecko szybko się zraża, zniechęca i nie podejmuje kolejnych prób pokonania danej trudności.
Biorąc pod uwagę zainteresowania dzieci aktywnością ruchową oraz atrakcyjność ćwiczeń, zabaw i gier z piłką, dokonano w 2002r. – modyfikacji „tradycyjnych” piłek, umieszczając na ich powierzchniach litery alfabetu, cyfry oraz znaki. Litery, cyfry, znaki oraz kolory umieszczone na piłkach edukacyjnych „Edubal” umożliwiają ich wszechstronne wykorzystanie we wszystkich dziedzinach wiedzy zawartej nie tylko w podstawach programowych. Piłki umożliwiają nauczycielom zdobywanie nowych doświadczeń pedagogicznych poprzez poszukiwanie i tworzenie rozwiązań w efektywniejszym osiąganiu celów wychowawczych i dydaktycznych. Wprowadzenie i wykorzystanie piłek edukacyjnych w przedszkolu może nie tylko wzbogacić proces dydaktyczno – wychowawczy, ale znacznie go uatrakcyjnić.

Piłki edukacyjne „Edubal” w edukacji przedszkolnej:

- uczą logicznego myślenia,
- uczą i doskonalą czytanie,
- doskonalą liczenie,
- kształcą wyobraźnię i orientację przestrzenną,
- kształcą analizę i syntezę wzrokowo – słuchowo – ruchową,
- kształcą słuch fonematyczny,
- kształcą uwagę mimowolną i dowolną oraz jej cechy: zakres,
koncentrację, giętkość, stabilność i selektywność,
- rozwijają procesy językowe,
- rozwijają pamięć.
- rozwijają twórczość i inwencję własną,
- angażują wyobraźnię,
- są środkiem motywującym do świadomego i celowego
korzystania z ruchu,
- dają satysfakcję z osiągnięcia małych i większych sukcesów,
bodźcem skierowanym na działanie (prawidłowe wykonanie
zadania intelektualnego i ruchowego w określonym czasie
- rozwijają komunikację werbalną i pozawerbalną,
- uczą sportowego zachowania podczas zabaw i gier
sportowych,
- kształtują i rozwijają kontakty interpersonalne w obrębie
grupy i zespołu,
- uczą wyrażania własnych emocji,
- uczą współdziałania w grupie,
- kształcą spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową,
- kształcą koncentrację uwagi i jej podzielność,
- kształcą orientację względem schematu własnego ciała,
- kształcą wyobraźnię i orientację przestrzenną,
- dają możliwość podwyższania sprawności działania,
- rozwijają zdolności i uzdolnienia kierunkowe.

Dziecko bawiąc piłkami uczy się:

·zbiorów, dodawać, odejmować, rozwiązywać zadania z treścią, rozpoznawać figury geometryczne,
·rozpoznawać liter i ich sposobu pisania, alfabetu – układu liter w alfabecie, pisowni wyrazów wielką i małą literą, rozpoznawania sylab, tworzenia wyrazów, rozpoznawania samogłosek, spółgłosek, tworzenia zdań i zasad ortografii,
·języków,
·obsługi komputera,
·wszystkiego w ruchu, z dużą ochotą i radością.


Uczenie się przez zabawę zmniejsza lęk, stres i agresję.
Poprzez korzystanie z piłek edukacyjnych efektywniejszy jest sam proces uczenia się, większa samodzielność i kreatywność dziecka. Uczenie się poprzez działanie to 90 % zapamiętywania, podczas gdy 10% zapamiętujemy tego co czytamy, 20% tego, co słyszymy, 30% tego, co widzimy, 50% tego, co słyszymy i widzimy, a 70% tego, co sami mówimy.
Piłki „Edubal” umożliwiają kształtowanie osobowości dziecka poprzez pobudzanie, aktywizowanie, rozwijanie twórczych postaw, skłanianie do podejmowania różnych działań kreatywnych, wspieranie w dążeniu do celu.
Moim zadaniem „Edubal” to nabywanie kompetencji kluczowych poprzez aktywne działanie i uczenie się wieloma zmysłami.

TEMAT: BAWIĄC – UCZĘ SIĘ. – WYKORZYSTANIE PIŁEK EDUKACYJNYCH EDUBAL PRZEZ DZIECI 6 – LETNIE W PRZEDSZKOLU.


Grupa dzieci : 5- 6 – latki

Środki dydaktyczne: piłki edukacyjne „Edubal”, szarfy, kółka ringo, kosz do gry w koszykówkę,
Uczestnicy: dzieci, rodzice.

Forma zajęć: indywidualna, zbiorowa.

Metody: słowna, problemowa, stymulująca aktywność ruchową.

Cele ogólne:
·wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez aktywność ruchową,
·doskonalenie sprawności liczenia, szybkości i dokładności wykonywania ćwiczeń,
·integracja dzieci i rodziców.

Cele operacyjne:
Dziecko uczy się, umie, potrafi:
· liczyć do 10 w kierunku wzrastającym i malejącym
· dodawać, odejmować i porównywać liczby w zakresie 10,
· układać działania matematyczne zgodnie z podanymi poleceniami,
· wykonywać ćwiczenia z piłką np. kozłować, toczyć,
· współpracować w grupie,
· podejmować role zależne od postawionego zadania.


Przebieg:
Piłki zostają rozsypane po sali gimnastycznej.

1.Dzieci zbierają piłki, bawią się nimi w dowolny sposób. Układają je wg kolorów, ustawiają w rzędzie i przeliczają.

2.Dzieci wybierają jedną piłkę, siadają na obwodzie koła, oglądają co znajduje się na niej, głośno odczytują cyfrę i literę.

3.Piłki zielone i piłki żółte z cyframi od 0 do 9 dzieci ustawiają wg kolejności rosnącej i malejącej na kółkach ringo.

4.Posiadacze piłek kozłują piłki w drodze do kosza tyle razy, ile razy mają zapisane na piłce, po czym oddają rzut do kosza. Zadanie dzieci wykonują po kolei.

5.Na komendę zespół zielonych wyszukuje liczby parzyste, zespół żółtych wyszukuje liczby nieparzyste.

6.Dzieci i rodzice dobierają się parami, tworzą liczby dwucyfrowe, układają je na kółkach ringo i doczytują je.

7.Nauczyciel bierze piłkę ze znakiem + , dzieci mają za zadanie wykonać działanie dodawania, sumując cyfrę z posiadanej piłki z cyfrą podaną przez nauczycielkę (np. 2, następnie 4, 5, 6).

8.Nauczyciel podaje działanie z zakresu odejmowania np.: 10 – 7. Wówczas biegnie „wynik” – dziecko posiadające piłkę z numerem 3.

9.Wyścigi „cyferek” z toczeniem piłki i ominięciem pachołka.

10.Dzieci biegają po sali, na sygnał biorą dwie piłki i dodają cyfry.

11.Dzieci układają z szarf figury geometryczne i kozłują po nich piłką.

12.Dzieci wspólnie z rodzicami układają piramidę z piłek, wygrywa zespół, któremu uda się ułożyć najwyższą.

13.Dzieci klękają na oba kolana i toczą piłkę po podłodze kolejno prawą i lewą ręką.

14.Wszystkie dzieci z rodzicami są ustawione w pociąg, a pomiędzy nimi piłki przytrzymywane brzuchami. Wagoniki przesuwają się do przodu, ostrożnie, aby piłka nie upadła na podłogę.

15.Dzieci maszerują na palcach po kole, jednocześnie unoszą piłkę wysoko nad głową.

16.Podsumowanie zajęcia, co sprawiło mi przyjemność, z czym miałem, miałam trudności.

17.Porządkowanie piłek do siatek zgodnie z ustalonymi regułami.


Beata Zaskalska


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie