Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej kółka literackiego dla klas II-III szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4203 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Praca z uczniem uzdolnionym literacko

Wieloletnie moje obserwacje pedagogiczne dowodzą, iż co roku w każdym poziomie klas drugich i trzecich (a czasem i pierwszych) można wyłonić uczniów wykazujących uzdolnienia literackie (dowodem tego jest zarówno wysokiej jakości ich praca na zajęciach, jak i samodzielna praca w domu) oraz szczególne zainteresowanie literaturą. O tym ostatnim świadczy chociażby ilość przeczytanych książek w bibliotece szkolnej, zawartość biblioteczek domowych, chęć dzielenia się treścią przeczytanych książek z kolegami i nauczycielem.

Konieczność jednak realizowania bieżącego materiału nauczania oraz wysoka - niestety - liczebność zespołów klasowych uniemożliwia dostateczne rozwijanie powyższych zdolności i zainteresowań w czasie zajęć zintegrowanych. Powyższe fakty oraz głosy uczniów i rodziców zmotywowały mnie do podjęcia konkretnych działań w kierunku pracy z uczniem uzdolnionym literacko - wraz p. Grażyną Widera (nauczycielem nauczania zintegrowanego, a obecnie metodykiem kształcenia zintegrowanego) prowadzimy kółko literackie dla uczniów klas II i III. Jego cele zakładają przede wszystkim rozbudzanie zainteresowania ucznia czytelnictwem oraz literaturą z zakresu liryki, epiki i dramatu, naukę tworzenia dzieł literackich, przełamanie barier psychicznych w stosunku do chęci tworzenia wypowiedzi pisemnej oraz rozbudzanie poczucia zadowolenia z możliwości przekazywania własnych przemyśleń. W oparciu o powyższe cele został skonstruowany plan pracy wspomnianego kółka, który w głównej mierze kładzie nacisk na kształcenie języka wypowiedzi pisemnej, ćwiczenia w słowotwórstwie i budowie zdań, kształtowanie pojęć literackich, zapoznanie z budową i kształcenie umiejętności tworzenia dzieła literackiego oraz poznanie gatunków literackich i wybranych dzieł.

Przedstawiony poniżej ramowy plan pracy obejmuje dwuletni cykl kształcenia literackiego (kl. II i III), jest zgodny z podstawą programową dla kształcenia zintegrowanego oraz podatny na modyfikacje, tzn. nauczyciel może sam zdecydować, ile czasu poświęcić danemu zagadnieniu, które tematy rozszerzyć, a które w danym roku pominąć. Dajemy tu również swobodę w doborze literatury wykorzystywanej do realizacji poszczególnych zagadnień.

 

Aleksandra Chromik
Szkoła Podstawowa nr 34 w Rybniku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie