Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kto pomoże misiowi ? oraz Dzień i Noc

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8383 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam propozycję zadań matematycznych podejmowanych przez dzieci w przedszkolu, w postaci dwóch scenariuszy zajęć dla grupy przedszkolnej.
Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców z zakresu edukacji matematycznej

Opracowała: Małgorzata Krakowiak

Grupa: 3,4- latki

Temat zajęcia: " Kto pomoże misiowi" - Zabawa dydaktyczna

Cele ogólne:
  • Wyodrębnianie przedmiotów do policzenia, szacowanie ,ile może być.
  • Kształtowanie umiejętności liczenia przedmiotów stosownie do możliwości intelektualnych dzieci.
Cele operacyjne:
  • Potrafi wyodrębnić i policzyć przedmioty .
  • Posługuje się liczebnikami głównymi.
Metody: czynne, słowne, oglądowe.

Formy: z całą grupą, indywidualnie.

Pomoce: dywaniki; Miś z zabandażowaną łapką ; torebki z sylwety zwierząt - dla każdego dziecka oraz dla nauczyciela;
( wykorzystano sylwety zwierząt z wyprawki matematycznej)szarfy w czterech kolorach (czerwony, żółty, zielony, niebieski);płyta CD – piosenka pt: " Pieć paluszków"(Rytmika w przedszkolu)

PRZEBIEG:
  1. Powitanie dzieci : Zabawa integracyjna pt: " Pięć paluszków"
    • Ilustracja ruchem treści piosenki(płyta CD).
    • Liczenie palców każdej dłoni poprzez prostowanie paluszków i dotykanie ich do policzka.
  2. "Kłopot Misia".
    N. pokazuje dzieciom misia z zabandażowaną łapką.
         Dzisiaj miało się odbyć wielkie liczenie obrazków, którymi dzieci bawiąsię na dywanikach . Jednak wczoraj starszaki zaprosiły wszystkie misie do swojej sali. Został tylko miś z chorą łapką, który martwi się, że sam nie poradzi sobie z policzeniem wszystkich obrazków.
    -N proponuje aby dzieci pomogły misiowi.
  3. N. stawia przed dziećmi pudełko , wyjmuje z niego torebkę , a następnie wysypuje z niej na swój dywanik obrazki .
    • Nazywanie obrazków ,ułożenie ich w szeregu do policzenia.
    • Szacowanie ile jest obrazków(dużo)
    • Liczenie obrazków(dotykając każdego).
    N. liczy głośno dotykając każdego. Mówi : jest np. 6 choinek.
  4. Wyjęcie pozostałych torebek i rozdanie ich dzieciom.
    • Dzieci wykładają obrazki na dywaniki ,nazywanie co przedstawiają.
    • Ułożenie w szeregu.
    • Liczenie (dotykając każdego palcem).
    Dzieci mówią misiowi, ile każde z nich ma obrazków.
    • Włożenie obrazków do torebek, a następnie zapakowanie do pudełka.
  5. Zabawa ruchowa " Ptaki"
    • N. pokazuje dzieciom szarfy różnego koloru (czerwone, zielone, żółte)
    • Liczenie, ile jest dzieci z żółtymi ,czerwonymi i zielonymi szarfami .
    N. proponuje dzieciom zabawę w ptaki. Dzieci, które otrzymały szarfy to ptaszki. W trakcie grania muzyki ptaszki latają po sali, na sygnał kucają "w karmnikach" i jedzą okruszki wsypane przez przedszkolaków.
    Zakończenie zabawy: N. prosi, aby przyleciały do niej(kolejno) ptaki z określonym kolorem szarf.
  6. Zakończenie. Podziękowanie dzieciom za udział w zabawie.

Scenariusz zajęcia otwartego dla nauczycieli z zakresu edukacji matematycznej.

Opracowała: Małgorzata Krakowiak

Grupa wiekowa: 3,4 -latki

TEMAT: " DZIEŃ I NOC"- ZABAWA DYDAKTYCZNA

Cele ogólne:
  • Wnioskowanie o regularnościach w układach rytmicznych.
  • Dostrzeganie przemienności dnia i nocy.
  • Konstruowania kalendarza.
Cele operacyjne:
Dziecko:
  • Potrafi zauważyć, że po dniu przychodzi noc, a po nocy dzień.
  • Potrafi powiedzieć co robi w dzień, a co w nocy.
  • Próbuje konstruować kalendarz z zaznaczeniem dnia i nocy .
Metody: czynne, pedagogiki zabawy, słowne.

Formy: grupowa, indywidualna.

Pomoce: Szarfy w dwóch kolorach(żółte, niebieskie), nakrętki od butelek(różne kolory); obręcze-dla każdego dziecka;płyta CD (piosenka: "Wesoło nam").

PRZEBIEG:
  1. Powitanie dzieci, zaproszenie do wspólnej zabawy.
  2. Zabawa: " Samolot"- według pedagogiki zabawy.
    • Zaproponowanie dzieciom lotu samolotem.
    • Włączamy silnik(prawa ręka wyciągnięta przed siebie, zaciśnięta pięścią, przekręcamy 2 razy. To samo powtarzamy lewą ręką. Zapinamy pasy(wyciągnięcie rąk przed siebie, skrzyżowanie na piersiach. Wyglądamy przez okienko w lewą i prawą stronę.
    • Wzbijamy się w górę i lecimy(ręce wyprostowane wyciągamy na boki)
    • Lecimy całą noc.
    • Lądujemy rano (na dywanie przedszkola.) uginamy nogi lekko w kolanach, ręce prostujemy przed sobą.
  3. Zabawa: " Dzień i noc"(rozdanie dzieciom szarf w dwóch kolorach kolor żółty to dzień, niebieski- noc)
    N: Jest dzień. W dzień świeci słońce ,rano przychodzimy do przedszkola, jemy śniadanie, idziemy na spacer, jemy obiad, leżakujemy, idziemy do domu ,jemy kolację, myjemy się ,idziemy spać, dzień się kończy (kucnięcie) nadchodzi noc.
    N: Co się dzieje w nocy?(wszyscy śpią, w lesie pohukują sowy) Kończy się noc, wstaje dzień (itd.)
  4. Zabawa: "Konstruujemy kalendarze."
    • Rozdanie dzieciom obręczy.
      N. prosi, aby dzieci ułożyły wokół obręczy nakrętki tak ,by występowały po sobie dzień i noc.
    • Dzieci układają według własnego pomysłu.
    • Oglądanie powstałych kalendarzy.
  5. Zabawa ruchowa przy piosence : " Wesoło nam"
    W trakcie trwania muzyki –dzieci naśladują czynności wykonywane w dzień (podskakują, tańczą w kółeczkach itp.) Przerwa w muzyce oznacza noc- dzieci kładą się na dywanie.
  6. Zakończenie zajęcia. Podziękowanie za wspólną zabawę.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie