Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
PRZ nauczyciela informatyki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2204 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to plan rozwoju zawodowego nauczyciela informatyki w gimnazjum. Plan ten napisany jest według starych przepisów, a po wejściu w życie ustawy z dnia 1 grudnia 2004 sporządzony został do niego aneks. Jest to wersja okrojona o kolumnę terminy realizacji i dowody realizacji. W orginale jest w formie tabeli.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela gimnazjum
ubiegającego się o awans
na stopień nauczyciela mianowanego

I. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu.


  1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
    1. Obserwacje zajęć według wcześniej opracowanych ustaleń.
    2. Omawianie wyników i uwzględnianie ich przy planowaniu własnych zajęć.
  2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora.
    1. Opracowywanie konspektów lub scenariuszy zajęć.
    2. Konsultacje z opiekunem.
    3. Analiza oraz omówienie wniosków pohospitacyjnych
    oraz zastosowanie się do nich przy planowaniu kolejnych zajęć.
  3. Konsultacje diagnostyczno-metodyczne.
    1. Konsultacje diagnostyczno-metodyczne z opiekunem stażu.
    2. Konsultacje metodyczne z innymi nauczycielami.
  4. Organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy.
    1. Zakup i kompletowanie książek z zakresu informatyki
    2. Zakup czasopism komputerowych.
    3. Gromadzenie i porządkowanie oprogramowania komputerowego różnego typu, analizowanie i ocenianie go pod kątem przydatności
    w czasie zajęć lekcyjnych i zapewnienia prawidłowego funkcjonowania pracowni komputerowej.
    4. Opracowywanie i gromadzenie konspektów lekcji, kart pracy, testów i innych materiałów dydaktycznych.
    5. Wykorzystanie internetowych serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów dydaktycznych.
    6. Samodoskonalenie się w zakresie obsługi programów przydatnych do przygotowywania lekcji
    lub wykonywania innych zadań wynikających z bieżących potrzeb szkoły
  5. Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
    1.Uczestnictwo w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli pod kątem przygotowania do sprawnego administrowania sieci bądź grafiki komputerowej.
    2.Ewentualny udział w innych formach w zależności od potrzeb indywidualnych lub szkoły.
  6. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
    1.Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
    2.Obserwacja i omawianie wyników z lekcji otwartych.

II. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

  1. Dostosowywanie sposobu nauczania informatyki do potrzeb i możliwości uczniów.
    1.Analiza i ocena programu nauczania informatyki przyjętego
    i realizowanego dotąd w szkole.
    2.Poszukiwanie informacji i analiza innych programów nauczania i podręczników do nich napisanych pod kątem ich funkcjonalności w mojej szkole.
    3.Ewentualny wybór i zmiana obowiązującego w szkole programu nauczania.
    4.Poszukiwanie nowych metod i form pracy podczas realizacji programu nauczania.
    5.Uwzględnianie w scenariuszach zajęć lekcyjnych różnic w poziomie wiedzy i umiejętności pomiędzy uczniami
    tej samej klasy.
  2. Organizacja sposobu spędzania wolnego czasu oraz wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów.
    1. Przygotowanie i prowadzenie zajęć koła zainteresowań: pogłębianie wiedzy i umiejętności z informatyki wybiegających poza ramowy program nauczania realizowany podczas zajęć obowiązkowych zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów; uaktualnianie szkolnej witryny; redagowanie gazetki szkolnej; przygotowywanie materiałów na gazetki ścienne.
    2. Rozpowszechnianie w szkole informacji o organizowanych przez Internet ogólnopolskich
    lub międzynarodowych konkursach i prowadzonych akcjach oraz umożliwienie wzięcia udziału w nich przy użyciu szkolnej pracowni internetowej.
    3. Realizowanie szeregu lekcji w ramach ścieżki
    czytelniczo-medialnej.
  3. Aktywizowanie uczniów do zdobywania i porządkowania wiedzy na temat walorów historycznych, przyrodniczych i kulturowych własnego regionu.
    1. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu informatycznego na najciekawszą prezentację multimedialną lub stronę internetową dotyczącą zamieszkiwanego regionu.
    2. Wprowadzanie do lekcji elementów tematyki regionalnej.
  4. Zainteresowanie uczniów współczesnymi problemami społecznymi i cywilizacyjnymi.
    1. Uwzględnianie przy planowaniu zajęć konieczności podejmowania tematyki współczesnych problemów społecznych
    i cywilizacyjnych.

III. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki, typu i rodzaju szkoły.

  1. Udział w pracy Rady Pedagogicznej.
    1.Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach według harmonogramu Rad Pedagogicznych.
    2.Przygotowywanie wymaganych materiałów na posiedzenia.
    3.Notowanie ważniejszych ustaleń i wyciąganie wniosków.
  2. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
    1.Przygotowywanie rozkładów materiału i kryteriów oceniania z przedmiotu informatyka, zgodnych z obowiązującym programem i wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
    2.Ustalanie szczegółowych kryteriów oceniania poszczególnych działań ucznia (zadania, projekty, testy, sprawdziany) zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
  3. Udział we wdrażaniu programu wychowawczego szkoły.
    1.Organizacja sposobu spędzania wolnego czasu i rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez zajęcia koła informatycznego.
    2.Dyżurowanie na korytarzu według harmonogramu.
  4. Współpraca z rodzicami.
    1.Konsultacje indywidualne podczas dni otwartych.
    2.Udział w organizacji imprez klasowych i szkolnych.
  5. Udział w pracy komisji klasyfikacyjnej.
    1.Zbieranie danych od wychowawców klas o ocenach
    z poszczególnych przedmiotów i z zachowania ich podopiecznych.
    2.Wykonanie tabel pomocniczych do analizy klasyfikacji.
    3.Sporządzenie protokołu z klasyfikacji.
    4.Wykonanie wykresów podsumowujących wyniki klasyfikacji.
  6. Udział we wdrażaniu
    i realizacji ścieżek edukacyjnych.
    1.Prowadzenie zajęć realizujących plan ścieżek edukacyjnych gimnazjum.
  7. Podejmowanie działań
    na rzecz rozwoju, promocji oraz doskonalenia pracy szkoły.
    1.Opracowywanie logo szkoły, informatora o szkole, wizytówek, papieru listowego i innych materiałów wynikających
    z bieżących potrzeb szkoły (program Adobe PhotoShop, Corel Draw, Corel PhotoPaint, Microsoft Publisher).
    2.Aktualizowanie szkolnej strony WWW: zbieranie bieżących informacji i innych materiałów z życia i funkcjonowania szkoły i środowiska lokalnego, podejmowanych działaniach
    i sukcesach, selekcja tych materiałów i sukcesywne umieszczanie ich na stronie internetowej (program Microsoft Word, Edytor HTML, Notatnik – wykorzystanie znajomości języka HTML).
    3.Sukcesywna zmiana szaty graficznej i udoskonalanie treści
    i formy szkolnej strony internetowej, praca nad nowym projektem tej strony (edytor HTML, Notatnik – wykorzystanie znajomości języka HTML, Adobe Photoshop, Corel Draw).
    4.Wykonywanie cyfrowych fotografii z bieżących wydarzeń szkolnych i archiwizowanie uporządkowanych tematycznie zbiorów.
    5. Umożliwienie szybkiej i sprawnej komunikacji oraz wymiany doświadczeń: obsługa szkolnej skrzynki elektronicznej, odbieranie i wysyłanie korespondencji (Microsoft Outlook).
    6.Udział w redagowaniu gazetki szkolnej:
    a)gromadzenie i archiwizowanie materiałów prezentujących wydarzenia z życia i funkcjonowania szkoły (sprawozdania nauczycieli i uczniów, zdjęcia, artykuły prasowe dotyczące szkoły, informacje dostarczane pocztą elektroniczną),
    b)ścisła współpraca z opiekunem redakcji gazetki przy układaniu poszczególnych numerów,
    c)wykonywanie składek numerów ze zgromadzonych materiałów (Microsoft Word, Adobe PageMaker lub Microsoft Publisher).
    7.Udział w przedsięwzięciach podejmowanych przez innych nauczycieli poprzez pomoc w wykorzystywaniu technologii komputerowej.
  8. Opieka nad pracownią komputerową.
    1.Administrowanie szkolną siecią komputerową - czuwanie nad prawidłowym jej funkcjonowaniem, nadawanie uprawnień poszczególnym użytkownikom, itp.
    2.Dbałość o poprawne działanie Internetu w pracowni.
    3.Instalowanie nowego sprzętu i oprogramowania.
    4.Doradztwo przy zakupie sprzętu i oprogramowania.

IV. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.

  1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej do przygotowywania zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
    1.Wykonywanie konspektów, scenariuszy, kart pracy ucznia
    i innych materiałów dydaktycznych (edytor tekstowy Microsoft Word, arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel, edytor HTML).
    2.Wykonywanie prezentacji multimedialnych z przebiegiem zajęć lub prezentujących konkretne zagadnienie, np. topologia sieci, pożytki i zagrożenia związane z powszechnym dostępem do komputera i Internetu, bezpieczeństwo w sieci, itp. (Microsoft Word, Microsoft PowerPoint).
    3.Wykonywanie przykładowych tekstów, arkuszy, stron internetowych, pokazów slajdów, baz danych do wykorzystania ich przez uczniów podczas nauki obsługi poszczególnych programów (Microsoft Word, Microsoft Excel, edytor HTML, Microsoft PowerPoint, Microsoft Access).
    4.Wykorzystywanie sieci Internet oraz encyklopedii i innych multimedialnych źródeł informacji do poszerzania wiedzy własnej i ucznia.
  2. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w wykonywaniu innych przydzielonych zadań.
    1. Sporządzanie dokumentów i aplikacji ułatwiających organizacyjnie pracę dydaktyczno-wychowawczą w szkole (listy klas, tabele z propozycjami ocen
    z zachowania, baza danych uczniów, itp.)
    2. Sporządzanie innych dokumentów wynikających
    z potrzeb bieżących szkoły.

V. Posiadanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.


  1. Samodzielne studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocnej w organizacji i doskonaleniu własnego warsztatu pracy.
    1.Analiza literatury podejmującej tematykę planowania pracy dydaktycznej.
    2.Analiza literatury dotyczącej metod nauczania.
    3.Analiza literatury dotyczącej oceniania osiągnięć uczniów.
  2. Samodzielne studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocnej w uwzględnianiu w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
  3. Samodzielne studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocnej w prowadzeniu działań na rzecz rozwoju szkoły, promocji i doskonalenia jej pracy.
    1.Analiza literatury dotyczącej specyfiki i sposobów promowania szkoły.
    2.Analiza literatury na temat redagowania szkolnej gazetki.
  4. Samodzielne studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocnej w realizowaniu innych przydzielonych zadań.
    1. Analiza literatury dotyczącej innych napotykanych
    w czasie pracy problemów.

VI.Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania Gimnazjum w Czarnym Dunajcu oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.


  1. Ponowne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego pod kątem pracy w szkole.
    1.Analiza prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 3 VIII 2000 roku).
    2.Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: NP. MEN, Eduseek, Edukator.
  2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
    1.Zapoznanie się z planem dydaktyczno-wychowawczym na rok szkolny 2002/2003.
    2.Analiza dokumentacji: statut szkoły, program rozwoju szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, plan wychowawczy, plan realizacji ścieżek edukacyjnych, edukacyjnych i inne.
  3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu i współpraca przy realizacji planu rozwoju zawodowego
    1.Rozmowa wstępna z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu.
    2.Wspólne opracowanie planu rozwoju zawodowego.
    3.Przygotowanie terminarza hospitacji.
    4.Podsumowanie dorobku zawodowego za okres przed rozpoczęciem stażu.
    5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu w szkole i przedłożenie go dyrektorowi szkoły z załączonym podsumowaniem dorobku zawodowego.
    6.Napisanie wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego i przedłożenie dyrektorowi
    wraz z wymaganymi dokumentami.
  4. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami zachodzącymi w przepisach o systemie oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły i awansu zawodowego.
    1.Wyszukiwanie i gromadzenie nowych przepisów.

Katarzyna Dałek
Gimnazjum w Czarnym Dunajcu


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie