Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jeden dzień w przedszkolu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1280 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

  Dzieci uczęszczające do przedszkola w którym pracuję spędzają w nim wiele godzin. Jako nauczyciel – wychowawca jestem odpowiedzialna za jakość odbywających się w przedszkolu zajęć. Dbam oto aby prowadzone przeze mnie zajęcia były ciekawe, aby przewijały się przez nie wszystkie rodzaje aktywności moich wychowanków. Chciałabym przedstawić scenariusz zajęcia, a właściwie organizację jednego dnia w przedszkolu, w grupie sześciolatków.

TEMAT DNIA: ZNAMY FIGURY GEOMETRYCZNE, UTRWALAMY LITERKĘ: D, d.

CELE OGÓLNE:

  • doskonalenie umiejętności czytanie ze zrozumieniem,
  • rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych płaskich,
  • rozwijanie pomysłowości.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko potrafi:
  • dokonać analizy słuchowej wyrazów,
  • ułożyć zdanie z rozsypani sylabowej,
  • czytać ze zrozumieniem,
  • wybrać ze zbioru figur trójkąty, kwadraty, prostokąty, koła i utworzyć podzbiory,
  • oznaczyć liczebność utworzonych zbiorów cyfrą,
  • posługiwać się liczebnikami porządkowymi w zakresie trzech,
  • ułożyć z figur trzy domy wg własnego pomysłu i przykleić do kartonu,
  • wypowiedzieć się na temat swojej pracy,
  • wypowiadać zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • odczuwać radość i zadowolenie z dobrze wykonanej pracy.
I CZĘŚĆ DNIA
  1. Witanie się z przychodzącymi dziećmi. Rozmowy z rodzicami. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zachęcanie dzieci do wznoszenia budowli z różnego rodzaju klocków. Rozmowy na bliskie dzieciom tematy, wspólne planowanie dnia, przygotowanie pomocy do zajęć.
  2. Zestaw ćwiczeń porannych.
  3. Śniadanie.
II CZĘŚĆ DNIA
  1. Piosenka wprowadzająca do zajęć: "Chodźcie wszyscy tu do koła".
  2. Układanie zdania z rozsypani sylabowej i przyklejanie do kartonu: "To 3 domy i 3 dymy". (Zwracamy dzieciom uwagę na wielką literę na początku zdania i kropkę na jego końcu).
  3. Figury geometryczne – podział zbioru na podzbiory:
    • zbiór trójkątów,
    • zbiór kwadratów,
    • zbiór kół,
    • zbiór prostokątów,
    • zbiór innych figur (tworząc ten zbiór dzieci posługują się przeczeniem: figura nie jest kołem, trójkątem itd.).
  4. Oznaczenie liczebności zbiorów cyframi 1 – 10.
  5. Tworzenie ilustracji do ułożonego wcześniej zdania z wykorzystaniem figur geometrycznych (dzieci "budują" 3 domy wg własnych pomysłów i przyklejają do kartonu).
  6. Porządkowanie miejsca pracy.
  7. Zabawa ruchowa ze śpiewem piosenki pt. "Domek dla kotków" – dzieci ilustrują ruchem treść piosenki.
  8. Zabawa orientacyjno – porządkowa "Kotki do domu"
  9. Spacer w najbliższej okolicy przedszkola – zwrócenie uwagi na domy (wieżowce, domy jednorodzinne, domki dla ptaków, zwierząt).
  10. Krótka rozmowa na temat dokonanych obserwacji.
III CZĘŚĆ DNIA
  1. Obiad.
  2. Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.
  3. Ćwiczenia w mówieniu – każde dziecko prezentując swoją pracę, wypowiada się na jej temat. Nauczyciel sugeruje dzieciom czego powinna dotyczyć wypowiedź np.: "Na moim obrazku pierwszy dom ma czerwony dach a drugi trzy okna".
  4. Ćwiczenia w analizie słuchowej wyrazów: dom, dym, dach, komin, okno, domek, buda.
  5. Ćwiczenia w liczeniu – dzieci w dowolny sposób próbują ustalić:
    • " Ile okien mają moje domy?"
    • "Który dom ma najmniej okien?"
    • "Który dom ma najwięcej okien?"
  6. Wykonanie wystawki prac i umieszczenie jej wraz z komentarzem metodycznym (dla rodziców) w holu przedszkola.
  7. Podwieczorek.
  8. Zabawy dowolne w sali.
  9. Rozchodzenie się dzieci.
Opracowała: mgr Agata Popowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie