Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ortograficzne śniadanie w ogrodowej altanie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 970 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Uczniowie nie lubią ortografii. Być może proponowane przeze mnie zajęcia choć trochę zmienią tę sytuację. Prezentowane przykłady ćwiczeń zostały sprawdzone w praktyce szkolnej , a uczniowie chętnie wykonują takie zadania. Może polubią ortografię?
Temat: Ortograficzne śniadanie w ogrodowej altanie

Cele:
  1. Utrwalenie zasad poprawnego pisania.
  2. Pobudzanie wyobraźni, fantazji, pomysłowości.
  3. Wyrabianie czujności ortograficznej, uczenie umiejętności logicznego i twórczego myślenia.
  4. Ćwiczenia w sporządzaniu przepisów kulinarnych.
Czas: 90 min.

Opis wykonania:
  1. Zabawa w poetów. Uzupełniamy wiersz brakującymi wyrazami. (słowa do wpisania: rzodkiewki, rzepa, arbuzy, ogórki, buraczki, jeżyna, rzeżucha) Zasiałam dziś na swej grządce
    Smaczne .......................... w język szczypiące.
    W tym rządku rośnie .........................
    Bo od niej duża krzepa.
    Dalej plac jest duży
    Na pękate ........................... .
    A obok małej górki
    Jest miejsce na .................... .
    Barwna makówka zaś słucha,
    Jak rośnie koło niej ...................
    Na koniec dorodne.........................
    I czerwonej ........................... krzaczki.
    Zasadziłam też leśną .......................
    Bogatą w C witaminę.
    Prawy w ogródku kąt
    Zajmuje okrągły klomb,
    A na nim czerwone róże
    I żonkile duże.
  2. Podział klasy na dwie grupy:

    Grupa I - do wpisanych nazw warzyw dopisz po 2 określenia, np. czerwone, kuliste rzodkiewki
    zdrowa, twarda rzepa
    soczyste, smaczne arbuzy
    wąsate, wodniste ogórki
    dorodne, znakomite buraczki
    pyszna, kwaskowata jeżyna
    młoda, zielona rzeżucha
    Grupa II - szkic zagospodarowanego ogrodu - zaprojektowanie ogrodu (posianie warzyw i posadzenie kwiatów) jeżyny arbuzy porzeczki buraczki

    rzeżucha rzepa ogórki mak róże
    żonkile
    rzodkiewka
  3. Rozmowa na temat zdrowej żywności, ekologicznej uprawy warzyw, stylu zdrowego odżywiania się.
  4. Ułóż przepis na zdrowe śniadanie z wykorzystaniem powyższego słownictwa (przypomnienie zasad sporządzanie przepisów).

    Grupa I - potrawa z rzodkiewki, np.
    Rzodkiewkowe ludziki
    Rzodkiewki dokładnie umyć lub sparzyć gorącą wodą, obciąć ogonki. Ułożyć na zielonej sałacie.

    Grupa II - potrawa z ogórków, np.
    Ogórki w śmietanie
    Składniki: 1kg ogórków, koperek, 2/3 szklanki jogurtu, sól, pieprz, 1 cebula.
    Ogórki umyć, obrać, pokrajać w plastry. Cebulę obrać, opłukać, pokrajać i połączyć z ogórkami. Dodać posiekany koperek i przyprawy. Następnie zalać jogurtem. Wymieszać i podawać.

    Grupa III - potrawa z buraczków, np.
    Ćwikła
    Składniki: 1kg czerwonych buraczków, 20 dag chrzanu (w korzeniu), przyprawy. Buraczki ugotować w skórce. Następnie ostudzić, obrać i utrzeć na tarce. Korzeń chrzanu obrać, wyszorować i również zetrzeć na tarce. Dodać przyprawy, wymieszać i podawać.
  5. Prezentacja prac, ocena sporządzonych przepisów kulinarnych.
  6. Przypatrujemy się nakryciu stołu do śniadania. Opisujemy jego wygląd, stosując wyrazy z trudnością ortograficzną, np.
         W ogrodowej altanie stoi okrągły stół nakryty żółtym obrusem. Na środku w przezroczystym wazoniku ułożono bukiecik kwiatków. Są tu purpurowe róże i duże różnego koloru żonkile. Na brzegu przystrojonego stołu ustawiono talerzyki w kolorze beżowym, obok nich na przepięknych serwetkach leżą noże i widelce. Obok stoją szklanki na herbatę i kubeczki na sok porzeczkowy albo jeżynowy. Dużą część powierzchni stołu zajął olbrzymi talerz ze smażonymi warzywami, obok znajdowały się malutkie miseczki z ogórkami, ćwikłą i rzodkiewką. Wszystkie te potrawy są wspaniałym i zdrowym dodatkiem do pysznych wołowych zrazów przygotowanych przez mamę.
  7. Ocena pracy, rozmowa o treści poruszanych problemów.
autor: Jolanta Marciniak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie