Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Tajemnice naszego zbawienia – tajemnice chwalebne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1972 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konpekt lekcji religii do klasy III szkoły podstawowej.
Opracowała mgr Paszkowska Małgorzata nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 2 w Koluszkach.

Temat jednostki lekcyjnej: Rozważamy tajemnice naszego zbawienia – tajemnice chwalebne

Cele katechetyczne:
• zapoznajemy dzieci z tajemnicami części chwalebnej różańca
• wyjaśniamy znaczenie tajemnic
• uczymy należytego rozważania tajemnic; budzimy radość, wypływającą z naszego udziału w zmartwychwstaniu Chrystusa; umacniamy miłość do Maryi

Cele operacyjne:
• uczeń wie, że różaniec jest modlitwą; wie, że są tajemnice chwalebne
• uczeń potrafi wymienić tajemnice chwalebne
• uczeń chce czcić Chrystusa i Maryję poprzez modlitwę

Pomoce
• Pismo Święte / dla klas starszych 5 egzemplarzy /
• kartki z fragmentami Pisma świętego i pytaniami dla każdej grupy
• świeca
• kartki z nazwami tajemnic do powieszenia na tablicy
• kartki z tajemnicami chwalebnymi dla każdego dziecka – do wklejenia w zeszycie
• obrazy poszczególnych tajemnic


Metody:
Opowiadanie, praca z tekstem w grupach, dyskusja kontrolowana, miniwykład
Modlitwa: kasety z pieśniami: „ Wesel się Królowo Miła…”, „ Jak paciorki różańca…”
Na rozpoczęcie spotkania uczniowie śpiewają „ Wesel się Królowo miła…”
I. Krótkie przypomnienie wiadomości o różańcu. Dzieci odpowiadają na pytania np.: Jakie modlitwy odmawiamy na różańcu?
O jakiej części różańca mówiliśmy na ostatnim spotkaniu?.......
/ Zapis nowego tematu w zeszycie /
Wprowadzenie do tematu:
Opowiadanie nauczyciela „ Ślubowanie na pierwszaków…”
Aktywizacja (wypowiedzi uczniów): na temat usłyszanego opowiadania
Proponowane pytania nauczyciela np. Jak przygotowywały się dzieci do ślubowania?; Jak je przeżywały?; Kto uczestniczył w ślubowaniu?; Jaki charakter miało to wydarzenie? itp
Podsumowanie katechety; wyjaśnienie słowa „ chwalebny”( uroczysty, zaszczytny, przynoszący chwałę)

II. Rozwinięcie temat
Miniwykład
Dowiedzieliśmy się, co oznacza słowo chwalebny, jakie czyny w naszym życiu możemy uznać za chwalebne.
Wiemy z naszych wcześniejszych lekcji, że modlitwa różańcowa to rozważania najważniejszych wydarzeń z życia Pana Jezusa i Jego Matki – Maryi. Jakie wydarzenia będziemy nazywać tajemnicami chwalebnymi, dowiemy się pracując w grupach.
Praca w grupach /klasę dzielimy na 5 grup. Każda grupa otrzymuje kartkę z fragmentem Pisma świętego i pytaniami. Na to zadanie przeznaczone jest 5- 7 minut /
Grupa I (Mt 28,1-7):
• O jakim wydarzeniu mówi ten fragment?
• Kto udał się do grobu Jezusa?
• O czym dowiedziały się niewiasty?
Grupa II (Łk 24,50- 53):
• Gdzie odbyło się ostatnie spotkanie Jezusa z Apostołami? Gdzie ich wyprowadził?
• Co się stało z Jezusem, gdy im błogosławił?
• Do kogo odszedł Pan Jezus?
Grupa III (Dz 2,1-4):
• O czym mówi ten fragment Pisma świętego?
• Jakie znaki towarzyszyły zesłaniu Ducha Świętego?
• Kto posyła Kościołowi Ducha Świętego?
Grupa IV (Jdt 13,18-20)
• O kim mówi ten fragment? Kim jest błogosławiona spośród niewiast?
• Dlaczego została wywyższona przez Boga? / wzięta do nieba?/
Grupa V (Ap 12,1;Syr 24,4;)
• Co ukazało się na niebie?
• Kto był tym znakiem? Jak wyglądała niewiasta?

Po zakończeniu pracy przedstawiciele grup odpowiadają na pytania. Następnie wybierają tytuł, najbardziej odpowiadający fragmentowi Pisma świętego./ katecheta wcześniej przygotowuje kartki z nazwami nowych tajemnic. Tytuł zostaje umieszczony na tablicy.
Kolejna wybrana osoba z grupy przyporządkowuje odpowiedni obraz pod tytułem danej tajemnicy/
/ Modlitwa – wszyscy Ojcze nasz; grupa I- Zdrowaś Maryjo; grupa II -Święta Maryjo; wszyscy – Chwała Ojcu /

Podsumowanie katechezy
- Dzisiaj na lekcji omawialiśmy wydarzenia z życia Pana Jezusa i Jego Matki, które nazywamy chwalebnymi. Nazywamy je tak dlatego, ponieważ odkrywamy w nich zwycięstwo i chwałę Chrystusa. W tej czwartej części różańca widzimy także owoc tego zwycięstwa: wywyższenie Jezusa i Maryi w chwale.
Tajemnice chwalebne odmawiamy zawsze w środy, soboty i niedziele.
- Dzieci pod tematem w zeszycie wklejają kartki z tajemnicami chwalebnymi.

Praca domowa
Zilustruj dowolną tajemnicę chwalebną.
Na zakończenie lekcji dzieci śpiewają „ Jak paciorki różańca…”

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie