Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Na wiosennej rabatce

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2263 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Na wiosennej rabatce” – rozwiązywanie krzyżówki oraz rozwiązywanie i układanie prostych zadań tekstowych.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA
DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH

Temat zajęcia: „Na wiosennej rabatce” – rozwiązywanie krzyżówki oraz rozwiązywanie i układanie prostych zadań tekstowych.


Cele główne:
· Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych.
· Kształcenie umiejętności rozwiązywania prostych działań matematycznych, rozwiązywania i układania prostych zadań tekstowych.
· Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- rozpoznać i nazwać kwiaty wiosenne;
- dopasować napis z nazwą kwiatu do właściwego obrazka;
- dokończyć zdanie „Lubię wiosnę bo ...”
- uzupełnić napis brakującą sylabą lub literą;
- ułożyć napis z wykorzystaniem rozsypanki literowej;
- czytać ze zrozumieniem;
- rozwiązać krzyżówkę;
- odczytać hasło będące rozwiązaniem krzyżówki, wyjaśnić je;
- utworzyć zbiór przedmiotów w zakresie liczb 0 – 10;
- ułożyć zbiory przedmiotów zgodnie ze wzrastającą a także malejącą liczbą elementów;
- rozpoznać liczby i cyfry w zakresie 0 – 10 oraz znaki matematyczne: +, - , = ;
- rozwiązać proste działanie matematyczne;
- rozwiązać proste zadanie tekstowe;
- ułożyć proste zadanie tekstowe do podanego działania;
- dostosować ruchy ciała do słuchanego akompaniamentu muzycznego.

Metody/ techniki aktywizujące: metoda werbalna, czynna i oglądowa oraz technika – „Burza mózgów” i zabawy z Pedagogiki zabawy Klanza.
Formy: zbiorowa jednolita, grupowa zróżnicowana, indywidualna.




Przebieg zajęcia

1. Powitanie dzieci podzielonych na zespoły wg posiadanych przez nie sylwet kwiatów (bratek, hiacynt, konwalia, narcyz, tulipan, żonkil). Nauczycielka mówi - witam te dzieci, które mają na bluzce kwiatek, którego nazwa zaczyna się głoską : „b” itd.
2. Nauczycielka zachęca kolejno dzieci, by dokończyły zdanie: Lubię wiosnę bo............... .
3. Rozwiązywanie krzyżówki. Dziecko rzuca kostką, liczba wyrzuconych oczek wskazuje, którą ilustrację ma odsłonić. Dziecko nazywa odsłonięty kwiat dzieli jego nazwę na sylaby przelicza je ( pozostałe dzieci liczbę sylab wyklaskują, wytupują itp.). Następnie odszukuje nazwę kwiatka wśród napisów w odpowiednim polu krzyżówki, uzupełnia ją o brakującą literę lub sylabę albo układa jego nazwę z liter rozsypanki literowej (znajdujących się obok na tablicy).
Po uzupełnieniu wszystkich pól krzyżówki, dzieci odczytują hasło składające się z liter ułożonych pionowo w czerwonym polu, wyjaśniają co ono oznacza.
4. Zbieramy kwiaty – zabawa dydaktyczno-ruchowa. Nauczycielka zwraca uwagę dzieci na rozłożone na podłodze sylwety kwiatów, na których zapisane są różne działania matematyczne. Na każdym z trzech stolików stoi jeden wazon (wazony oznaczone cyframi). Gdy dzieci słyszą muzykę poruszają się zgodnie z nią - maszerują, biegają. Gdy akompaniament milknie wtedy kuka kukułka – dzieci liczą ile razy zakukała, a następnie odszukują i zbierają tylko te kwiaty, na których wynik zapisanego działania jest zgodny z ilością kuknięć kukułki. Kwiaty te wkładają do wazonu z odpowiednią cyfrą – wynikiem działania zapisanego na danym kwiatku.
5. Nauczycielka zaprasza dzieci, by usiadły wokół obręczy zgodnie z posiadanym na bluzce symbolem kwiatka. Zespoły wykonują następujące zadania:

· hiacynty – segregują hiacynty wg kolorów na 3 rabatkach, oznaczając każdą rabatkę odpowiednią cyfrą oznaczającą liczbę znajdujących się na niej kwiatów, a następnie ustawiają rabatki w kolejności od tej, na której znajduje się najmniej kwiatów do tej, na której znajduje się ich najwięcej.
· bratki – segregują bratki wg kolorów na 3 rabatkach, oznaczając każdą rabatkę odpowiednią cyfrą oznaczającą liczbę znajdujących się na niej kwiatów, a następnie układają rabatki w kolejności od tej, na której znajduje się najwięcej kwiatów do tej, na której znajduje się ich najmniej.
· narcyzy – rozwiązują zadanie z treścią, układają do niego działanie i odpowiedź: W kwiaciarni było 10 tulipanów. Ala kupiła 3 tulipany. Ile tulipanów zostało w kwiaciarni?
· konwalie – rozwiązują zadanie z treścią, układają do niego działanie i odpowiedź: Mama dostała od taty 5 narcyzów, a od Ani 3 hiacynty. Ile kwiatków dostała mama?
· tulipany – układają zadanie do działania matematycznego, rozwiązują działanie, układają odpowiedź : 6 + 3 =
· żonkile – układają zadanie do działania matematycznego, rozwiązują działanie i układają odpowiedź: 8 – 4 =
6. Wspólne sprawdzanie wykonania zadań przez kolejne grupy dzieci.
7. Zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy tanecznej.
8. Ewaluacja zajęcia:
Dzieci zdejmują z bluzek sylwety kwiatów i zgodnie z indywidualnym odczuciem umieszczają je w wazonie:
„ z wesołą miną” – „podobały mi się zajęcia”;
„ z obojętną miną – „nie mam zdania”;
„ ze smutną miną” – „nie podobały mi się zajęcia”.
9. Nauczycielka podsumowuje zajęcie i dziękuje dzieciom za udział w nim.



Opracowała: mgr Krystyna Kita, nauczycielka Miejskiego Przedszkola Nr 11
w Sosnowcu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie