Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Moje uczucia, do czego mam prawo we własnej rodzinie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1181 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęcia w grupie dzieci 6- letnich z zakresu Praw Dziecka.

Temat kompleksowy: Z rodziną czekamy na Mikołaja.
Temat zajęcia: Moje uczucia, do czego mam prawo we własnej rodzinie.
Cel główny: Przybliżenie dzieciom praw zawartych w Konwencji Praw Dziecka
- Dzieci mają prawo do swobodnego wyrażania swoich myśli i uczuć, a dorosły powinien ich wysłuchać

Grupa dzieci 6- letnich

L.p.

Sytuacja edukacyjna

Zadania dla dzieci

Zamierzone efekty

cele operacyjne

Środki

dydaktyczne

1.

Powitanie:

Dzieci witają się i siadają przed tablicą z ilustracjami.

Dziecko zna zasady kulturalnego zachowania podczas powitania.

.

2.

Wysłuchanie wiersza ilustrowanego obrazkami.

„Są dzieci” E. Zgondek

Są dzieci uśmiechnięte głośne i szczęśliwe. Są też dzieci ciche- mają smutne miny zawsze, gdy jest źle, gdy kłócą się ich rodziny. Nocą kryją głowy pod poduszki… i płaczą… płyną małych łez strużki. Są dzieci zaniedbane, obdarte i chore, cierpią- cicho rano i wieczorem. Są też dzieci wesołe, ubrane w spodenki i sukienki nowe. Chodzące z mamusią na spacer czy z tatusiem do kina. Są dzieci co wiedzą co to jest Szczęśliwa Rodzina.

Dziecko potrafi w skupieniu słuchać wiersza.

Ilustracje

3.

Rozmowa na temat: „Do czego masz prawo we własnej rodzinie”

  • Prawo do miłości
  • Prawo do życia bez strachu, krzyku, bycia, poniżania
  • Prawo do ciszy, spokojnego snu, bezpieczeństwa

Dziecko potrafi nazwać swoje prawa.

.

4.

Nadanie tytułu ilustracjom.

Odczytanie napisów „Szczęśliwa Rodzina”, „Smutna Rodzina”. Nadanie tytułów ilustracjom, umieszczenie ich pod nimi z uzasadnieniem.

Dziecko potrafi odczytać napisy, umieścić prawidłowo pod rysunkiem i uzasadnić.

Napisy

Ilustracje

5.

Nazywanie uczuć.

Zachęcanie dzieci do robienia min ukazujących takie uczucia jak: smutek, złość, strach, zdziwienie, lęk, radość, szczęście, zadowolenie, a następnie pokazanie tych uczuć na planszach.

Dziecko potrafi mimiką pokazać wymienione stany uczuciowe.

Plansze z pokazanymi na twarzy uczuciami.

6.

Zabawa ruchowa.

„Mam chusteczkę haftowaną” w starej wersji. Naprowadzenie dzieci na odpowiedź na pytanie kiedy im było smutno podczas tej piosenki.

Gdy śpiewają „Tej nie kocham, tej nie lubię”. Zaproponowanie powtórzenia zabawy z optymistycznym tekstem „Ciebie kocham, ciebie lubię, ciebie pocałuję”.

Eksponowanie pozytywnych uczuć i zachowań.

Dzieci potrafią odszukać pesymistyczny fragment piosenki oraz zamienić go na optymistyczny.

Magnetofon

Chusteczka

7.

Karty zadaniowe.

Rozdanie dzieciom kart zadaniowych oraz kopert z kompletem obrazków (odszukanie koperty ze swoim imieniem).

Wyszukiwanie wśród obrazków takich, które pasują do opisywanych sytuacji:

  • gdy jem ulubione lody, jestem…
  • gdy się skaleczyłem jestem…
  • gdy spadłem z roweru jestem…
  • gdy tata się ze mną bawi jestem…

Naklejanie właściwych obrazków.

Dzieci potrafią odszukać swoje imię na kopercie, potrafią nazwać swe uczucia oraz prawidłowo umieścić obrazki na kartach zadaniowych.

Karty zadaniowe

Komplety obrazków w kopertach dla każdego dziecka

Klej

Pędzle

8.

Podsumowanie zadań.

Zwrócenie dzieciom uwagi na to, że dzieci różnie przeżywają te same sytuacje. Wyjaśnienie, że każde dziecko może myśleć i czuć inaczej w tej samej sytuacji i nie ma w tym nic złego. Dzieci mają prawo do swobodnego wyrażania swoich myśli i uczuć, a dorosły powinien ich wysłuchać.

Dzieci znają prawo do swobodnego wyrażania swoich myśli i uczuć.

.

9.

„Wierszyk na pocieszenie” L. Łącz Wierszyk szybko Ci przeczytam bo Ci przeczytam by Cię trochę rozweselić. Jesteś bardzo smutny dzisiaj. Chcę ten smutek z Tobą dzielić! Powiedz jakie masz kłopoty – ja wysłucham i zrozumiem, potem dam Ci dobrą radę i przytulę tak jak umiem. Jestem Twoją przyjaciółką, a Ty moim przyjacielem. Razem pokonamy wszystko choćby trudów było wiele.

Wysłuchanie wiersza i wypowiedzi dzieci na temat kto może ci pomóc ilustrowanie sytuacjami konfliktowymi.

.

Wiersz, ilustracje

10.

Drzewko zaufania Zgromadzenie dzieci wokół narysowanego Drzewka Zaufania i umieszczenie na jego gałązkach imion tych, do których mamy zaufanie.

Dzieci swobodnie wyrażają swoje uczucia i wymieniają osoby, które obdarzają zaufaniem.

Ilustracja drzewo, mazaki

Opracowała: Elżbieta Kłos

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie