Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ślubowanie klas I szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6817 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Montaż słowno-muzyczny - ŚLUBOWANIE KLAS I SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
"...Wzywam Wielce Szanowną Magister Wszech Nauk Kształcenia Zintegrowanego, Panią .......... i dziatwę z klasy I a..."

Scenariusz Ślubowania klas I

(Dekoracja - trzy przestrzenne zamki: Gniezno-gród drewniany-po lewej stronie,
Kraków – Wawel - na środku, Warszawa-Zamek Królewski- po prawej stronie.)

• Przemówienie Dyrektora Zespołu Szkół. Powitanie gości.

DYREKTOR Otwieram Uroczystość Ślubowania uczniów klas pierwszych.
PRZEWODNICZĄCY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Proszę wszystkich o powstanie.
Baczność! Sztandar Szkoły Podstawowej nr 8 imienia Pierwszej Warszawskiej Dywizji
Piechoty - wprowadzić!
Do hymnu!
Spocznij! Proszę usiąść.

(FANFARY. Na środku siedzi król i królowa. Wychodzi rycerz, rozwija zwój papieru.)

RYCERZ W imieniu Najjaśniejszego Króla Wiedzy wszem i wobec ogłaszam orędzie.
Niech każdy pierwszak do Krainy Nauki przybędzie i przed majestatem władcy złoży na ucznia egzamin.
RYCERZ I Wzywam Wielce Szanowną Magister Wszech Nauk Kształcenia Zintegrowanego, Panią (imię i nazwisko nauczyciela) i dziatwę z klasy I a.

(Uczniowie wchodzą przy dźwiękach staropolskiej muzyki i kłaniają się przed królem i królową oraz zebranymi gośćmi)

RYCERZ I Zdajemy się na Was by poznać świetność pierwszej stolicy Polan - Gniezna, narodowego naszego matecznika. Czy jesteście gotowi wypełnić zadanie podejmując się wędrówki w przeszłość, by tańcem i śpiewem dzieje ojczyste opowiedzieć?
KLASA I A TAK.
RYCERZ I Oto symbol Wam przynależny (wręcza herb - Orzeł. Uczniowie siadają na ławeczce przed
grodem - Gniezno ).
RYCERZ II Wzywam żaków z klasy Ib z Magister Wszech Nauk Kształcenia Zintegrowanego Panią (imię i nazwisko nauczyciela).(Uczniowie wychodzą i kłaniają się...)
RYCERZ II Oddalcie trwogę przed czekającymi Was zadaniami. Stawajcie mężnie w szkolne szranki.
Pląsami i śpiewem o Alma Mater krakowskiego grodu opowieść roztoczcie. Czy jesteście gotowi?
KLASA I B TAK.
RYCERZ II Oto symbol Wam przynależny (wręcza herb - Smok wawelski. Uczniowie siadają)
RYCERZ III Wzywam żaków z klasy I c wiedzionych przez Magister Wszech Nauk Kształcenia Zintegrowanego Panią (imię i nazwisko nauczyciela).(Uczniowie wchodzą i kłaniają się...) Przyjmijcie szczytną powinność przybliżenia nam dziejów grodu nad Wisłą. Czy jesteście gotowi?
KLASA I C TAK.
RYCERZ III Oto symbol Wam przynależny (wręcza herb - Syrenka. Uczniowie siadają.)
RYCERZ I Trzy stolice, trzy symbole, trzy filary. Wielość nieprzebrana dat ważkich, które przemówią,
wypełnią się treścią.
RYCERZ I (Zwraca się do uczniów klasy I a)

A jak Ciebie kto zapyta:
Kto ty taki, skąd ty rodem?
Mów, że jesteś z takiej chaty,
Co Piastowską chatą była.
Żeś z tej ziemi, której kwiaty
Gorzka rosa wykarmiła.

KLASA I A (Odpowiada śpiewem na melodię piosenki: "Gdy strumyk płynie z wolna...")
POZOSTAŁE KLASY TEŻ ŚPIEWAJĄ

1. Rośniemy silni, mocni,
jak dęby wokół nas.
Znak jeden ciągle mamy, /bis
to Biały Orzeł jest. /bis
2. Gród Gniezno piękny wkoło,
Polanie śmieją się,
odważnie i wesoło /bis
będziemy uczyć się /bis

RYCERZ I Dzieje w pieśni zatwierdzone. Teraz tańcem zaliczajcie...

(Klasa I a tańczy taniec staropolski)

RYCERZ I Historię swoją znacie, więc w poczet uczniów możecie wstąpić.
RYCERZ II (Zwraca się do uczniów klasy Ib)
A czy znasz ty bracie młody
Twojej ziemi bujne płody?
Twe kurhany i mogiły
i twe dzieje, co się śniły?

KLASA I B (Odpowiada śpiewem na melodię piosenki: "Krakowiaczek jeden...”)
POZOSTAŁE KLASY TEŻ ŚPIEWAJĄ.

1. Świat uczuć i myśli REF.: Dłoń z dłonią wiążemy,
ciągle rozszerzamy. serca otwieramy.
Szlachetność i honor, Mądrością świecimy,
jak rycerze mamy. w świat prawdy zdążamy.
2. Leć nasz Biały Orle, REF.: Dłoń...
piękny i wspaniały.
Nad wawelskim zamkiem
zatocz okrąg cały.

RYCERZ II Dzieje w pieśni zaliczone, teraz taniec.

(Klasa I b tańczy)

RYCERZ II Historię swoją znacie, więc w poczet uczniów wstępujecie.
RYCERZ III (Zwraca się do klasy I c)
Znasz ty Warszawy oblicze?
Jej nieśmiertelne piękno?
Gdy zdawało się - serce jej pękło
A ono świeciło zniczem woli,
nadziei, męstwa, nieśmiertelnego czynu?
Oto ona - posąg zwycięstwa.

KLASA I C (Odpowiada śpiewem na melodię piosenki: "Oto idzie pierwsza para..."-polonez)
POZOSTAŁE KLASY TEŻ ŚPIEWAJĄ.

1. Wars i Sawa, to Warszawa,
to jest dla nas ważna sprawa,
bo odwagę od Nich mamy,
liczną wiedzę zdobywamy.
2. Rośniesz silna z każdej klęski,
tak jak kiedyś stan rycerski.
Pamięć nasz będzie stała,
by historia Ich przetrwała.
3. Warszawa - stolica nasza,
co ją Wisła wzdłuż przepasa.
Wszędzie zamki, baszty, bramy,
taką dzisiaj Cię kochamy!

RYCERZ III Dzieje w pieśni zaliczone, teraz taniec.

(Klasa I c tańczy)

RYCERZ III Historię swoją znacie, więc w poczet uczniów wstępujecie.
DAMA DWORU Ostatnie przebrzmiały już strofy za Waszą sprawą i staraniem przepięknym, szkicujące
nam wielkość i krasę Ojczyzny naszej. Dowiedliście, że sprawy to Wam bliskie i znane dobrze.
KRÓL Egzamin zdaliście celująco. Potraficie być Europejczykami, obywatelami świata,
ale najmocniej - kochać Polskę.
KRÓLOWA A... Czy znacie Katechizm Młodego Polaka?
PIERWSZAKI TAK.
SU Proszę o powstanie tylko uczniów klas pierwszych.

Kto ty jesteś? - Polak mały.
Jaki znak twój? - Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz? - Między swymi.
W jakim kraju? - W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia? - Mą ojczyzną.
Czym zdobyta? - Krwią i blizną.
Czy ją kochasz? - Kocham szczerze.
A w co wierzysz? - W Polskę wierzę!

KRÓLOWA Tę część egzaminu również zdaliście na ocenę celującą. Zasłużyliście na to, by złożyć ślubowanie.
SU Proszę wszystkich o powstanie.
Baczność! Sztandar szkoły do ślubowania wystąp!
Delegacje uczniów klas pierwszych do ślubowania wystąp!

(Uczniowie stają po obu stronach sztandaru i wyciągają prawą rękę)

Do ślubowania!
(Dyrektor czyta tekst, a uczniowie powtarzają)

DYREKTOR Ja, uczeń klasy pierwszej Szkoły Podstawowej numer 8 imienia Pierwszej
Warszawskiej Dywizji Piechoty w Zespole Szkół w Legionowie
ŚLUBUJĘ:
- być dobrym Polakiem
- uczyć się jak kochać ojczyznę i jak dla niej pracować, kiedy dorosnę
- dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły
- być przyjacielem roślin i zwierząt
- swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom.

SU Po ślubowaniu!
Delegacje uczniów klas pierwszych po ślubowaniu wstąp!
Sztandar szkoły po ślubowaniu wstąp!
Spocznij! Proszę usiąść.
DYREKTOR Od tej chwili całe nasze grono starań skąpić nie będzie, by przysposobić każdego z Was do życia. Przeszłość też chlubną zgłębiać wspólnie będziemy, by w niepamięć nigdy nie poszły czyny chwalebne dziadów naszych niezłomne, strzegących spokoju i bezpiecznego żywota, trwałości i siły. Przybliżymy Wam skarbiec narodowej kultury, byście zeń mogli brać to, co najlepsze, pomnażając odwieczne dziedzictwo.

PIERWSZAKI (Odpowiadają śpiewem na melodię piosenki: "Pies na medal”)

Dziękujemy wszystkim ludziom za to święto.
Za historię - w czarodziejską moc zaklętą.
Za miłości każdą chwilę
i radości wokół tyle.
Za to, że możemy dziś wyruszyć w świat!
REF.: Słońce zawsze będzie wkoło! /
Chcemy ciągle żyć wesoło! /
Bo to uczniów, bo to uczniów, /
bo to uczniów piękny cel! /bis

SU Proszę dyrektora Zespołu Szkół w Legionowie panią ………….., aby dokonała pasowania na ucznia tych, którzy udowodnili, że na to zasługują. Wszyscy zdali egzamin. Gratulacje.
DYREKTOR Pasuję cię na ucznia klasy pierwszej. Życzę ci sukcesów w nauce i radości ze zdobywania wiedzy.
SU Klasa I a do pasowania wystąp!

(Klasa wychodzi na środek sali zataczając półokrąg. Klękają na prawe kolano, a lewą rękę kładą na sercu. Dyrektor dotyka każdego ucznia w lewe ramię, wielkim, papierowym ołówkiem. Uczeń wstaje.)

SU Klasa I a po pasowaniu wstąp!
Klasa I b do pasowania wystąp! (robi to samo, co I a)
Klasa I b po pasowaniu wstąp!
Klasa I c do pasowania wystąp!
Klasa I c po pasowaniu wstąp!

SU Gratuluję uczniom klas pierwszych przyjęcia w poczet szkolnej społeczności. Pamiętajcie, abyście byli godnymi noszenia symbolu Królestwa Wiedzy - Legitymacji szkolnej.
Do obowiązków ucznia Szkoły Podstawowej nr 8 należy opieka nad miejscami pamięci
narodowej, zgłębianie wiedzy o naszym patronie - Pierwszej Warszawskiej Dywizji Piechoty -
oddawanie czci tym, dla których wolność i pokój znaczyły więcej, niż własne życie,
którzy na sztandarach nieśli krwią wypisane hasło: "Bóg, Honor, Ojczyzna"

(PIOSENKA)

SOLISTA 1. Kiedyś, bardzo dawno już, żyła brać - żołnierska brać.
Spokój zakłóciła im, walka o własny byt.
REF.: Po nich pozostanie tylko pamięć,
O wojsku, które odeszło w wojenną zamieć.
Ich życie niech będzie drogą poprzez świat
po której iść powinien każdy z nas. /bis
2. Cnota, Ojczyzna i Bóg, to droga, którą trzeba iść.
Nie słuchaj, gdy ktoś każe ci, zapomnieć o historii tej.
REF.:…

SU Delegacja uczniów do złożenia kwiatów przed pomnikiem Sybiraków wystąp!
Proszę dyrektora Zespołu Szkół panią …………o wręczenie kwiatów.
Delegacja uczniów w celu złożenia kwiatów pod pomnikiem odmaszerować!

Chlubne tradycje patrona naszej szkoły kontynuuje Pierwsza Warszawska
Dywizja Zmechanizowana. Dywizja Kościuszkowców opiekuje się naszą szkołą,
pomogła ją zbudować i wyposażyć. Zawsze nam niesie pomoc w potrzebie.
Dziękujemy serdecznie. Proszę przedstawiciela dywizji, aby przyjął te kwiaty
w dowód naszej wdzięczności.
Proszę wszystkich o powstanie.
Baczność! Sztandar Szkoły Podstawowej nr 8 odprowadzić! Spocznij! Proszę usiąść.
Proszę panią dyrektor o zabranie głosu.
DYREKTOR (+ przemówienia gości )
SU Zgodnie z tradycją naszej szkoły, przyjaciele przyrody, uczniowie klas pierwszych
na pamiątkę tej uroczystości posadzą drzewka i będą się nimi opiekować. Rośnijcie
razem z nimi. Bądźcie silne jak one. Nie dajcie się przeciwnościom losu.
Proszę wychowawców uczniów klas pierwszych o wyjście na wyznaczony teren.

(Uczniowie wychodzą - w tle muzyka średniowieczna).


Opracowała:
mgr Iwona Sienkiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie