Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program zajęć pozalekcyjnych z piłki siatkowej dla Gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3766 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

PROGRAMU ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
Z PIŁKI SIATKOWEJ DLA GIMNAZJUM


WSTĘP

Opracowałam program zajęć pozalekcyjnych z piłki siatkowej dla uczniów Gimnazjum, aby umożliwić uzdolnionym uczniom realizację zainteresowań siatkarskich. Z diagnozy, którą przeprowadziłam na temat zainteresowań sportowych uczniów naszej szkoły wynikało, że 63% ankietowanych chciało doskonalić swoje umiejętności na zajęciach siatkówki. Początkowo prowadziłam zajęcia dla bardzo dużej grupy uczniów. Okazało się to niezmiernie trudne i mało efektywne. Postanowiłam dokonać selekcji i rozpocząć pracę w dwóch grupach: z uczniami zainteresowanymi rekreacyjną piłką siatkową oraz z grupą uzdolnioną ruchowo.

Siatkówka rozwija wiele cech woli: odwagę i zdecydowanie, wytrzymałość,
i wolę walki, inicjatywę i samodzielność. Rozwój tych cech umożliwia nie tylko funkcjonowanie w wielu dyscyplinach sportowych, ale również ułatwia człowiekowi wdrożenie do różnych dziedzin pracy zawodowej. Siatkówkę, zaliczamy obecnie do bardzo popularnych gier zespołowych i odnosimy w niej duże sukcesy w kraju i za granicą. Co raz bardziej popularna staje się siatkówka plażowa, która umożliwia stosowanie rekreacji ruchowej na świeżym powietrzu.

Od początku pracy zawodowej pragnęłam tą dyscypliną zainteresować uczniów mojej szkoły. Od 6 lat organizuję corocznie zajęcia pozalekcyjne z piłki siatkowej dla uzdolnionych uczniów. Ze względu na ograniczoną możliwość wykorzystania sali gimnastycznej treningi odbywają się 1-2 razy w tygodniu osobno dla grupy dziewcząt i chłopców. Zajęcia te pozwalają młodzieży na rozwijanie swoich zainteresowań sportowych, podnoszenie umiejętności, kształtowanie wytrwałości i koleżeńskości, a najlepszym dają dużą satysfakcję z reprezentowania barw szkoły na zawodach i imprezach szkolnych i międzyszkolnych.
W pracy trenera siatkówki z uczniem zdolnym, bardzo dużą rolę odgrywa współzawodnictwo sportowe i doskonalenie umiejętności w walce z przeciwnikiem.
W związku z powyższym na bieżąco uczestniczę i organizuję mecze towarzyskie, aby drużyna mogła doskonalić współpracę w zespole i oceniać postępy w konfrontacji z przeciwnikiem.
W celu wszechstronnego kształtowania organizmu, doskonalenia nawyków ruchowych a w szczególności integrowania zawodniczek wyjeżdżamy na letnie obozy sportowe, które fundują rodzice uczniów.

Efektem wszystkich moich działań są widoczne postępy moich uczniów, osiągnięcia sportowe, ogromna satysfakcja trenujących i wyszkolenie zawodniczek kontynuujących uprawianie siatkówki w klubach i sekcjach sportowych.
Sukcesy sportowe idą w parze z dostateczną ilością treningów, dlatego zawodniczki osiągnęły maksimum swoich możliwości, gdyż nie dysponuję większą ilością godzin.
Jednak osiągnięcia moich zawodników nie pozostają bez znaczenia.
Grupa dziewcząt i chłopców odnosi sukcesy na szczeblu Mistrzostw Miasta Gdańska z czego wszyscy jesteśmy ogromnie dumni.









1. ZAŁOŻONE CELE PROGRAMU

OGÓLNE:

· Zaspokojenie potrzeb najbardziej ambitnych sportowo uczniów w procesie edukacyjnym.
· Uświadamianie korzyści z systematycznej i permanentnej aktywności
ruchowej
· Promowanie osiągnięć uczniów w zawodach różnego szczebla, turniejach i konkursach.
· Umożliwienie najzdolniejszym uczniom przygotowania do dalszego szkolenia
· Promowanie najzdolniejszych uczniów i kierowanie ich do uprawiania piłki siatkowej w klubach sportowych.
· Zdobycie medalu w Finale Mistrzostw Miasta Gdańska w piłce siatkowej

SZCZEGÓŁOWE:

· Wszechstronny rozwój organizmu
· Opanowanie w jak najlepszym stopniu umiejętności ruchowych, elementów techniki i taktyki wykorzystywanych w grze przy świadomym udziale ćwiczących
· Zdobywanie specyficznych nawyków ruchowych, umiejętności i wiadomości
z piłki siatkowej
· Osiągnięcie najwyższego poziomu sprawności specjalnej w piłce siatkowej na miarę możliwości uczniów
· Kształtowanie charakteru pożądanych postaw w działaniu indywidualnym
i zespołowym


2.TERMIN REALIZACJI: 3-letni okres nauki w gimnazjum:



3.REALIZATOR: nauczyciel wf Iwona Wygnał


4.WSPÓŁPRACA:
Uczniowie, rodzice, pielęgniarka szkolna, nauczyciele wf, drużyny siatkarskie innych szkół, klub sportowy „Gedania”, „Stoczniowiec”, biuro turystyczne „Sports-Tour”.

5.TREŚĆ:
· Przygotowanie techniczne z akcentem na rodzaj i sposób wykonania czynności ruchowej.
- postawa siatkarska i sposoby poruszania się po boisku
- przyjęcie zagrywki
- wystawienie i rozegranie
- obrona w polu
- zagrywka, atak i blok


· Przygotowanie taktyczne zespołu:
- taktyka indywidualna
- zespołowa: ataku i obrony
· Kształtowanie cech motorycznych
· Próby sprawności fizycznej specjalnie stosowanej w piłce siatkowej
· Gry małe: 1x1, 2x2, 3x3, 4x4
· Gra szkolna z akcentem na technikę i taktykę gry
· Spotkania towarzyskie międzyszkolne
· Udział w turniejach, rozgrywkach międzygimnazjalnych, siatkówce plażowej
· Organizacja obozów sportowych


6.OCZEKIWANE EFEKTY:
· Rozwijanie zainteresowań piłką siatkową
· Doskonalenie umiejętności technicznych i taktycznych.
· Podniesienie sprawności ogólnej i specjalnej uczniów.
· Wzrost zainteresowania piłką siatkową w szkole i środowisku lokalnym
· Zaangażowanie rodziców w działalność sportową szkoły
· Umiejętność współpracy zespołowej
· Integracja uczniów z poszczególnych klas.
· Umiejętność rywalizacji zgodnie z zasadami „fair – play”
· Sukcesy sportowe na szczeblu miejskim, międzyrejonowym i rejonowym.


7.EWALUACJA


· ANALIZA OSIĄGNIĘĆ I POSTĘPÓW NA PODSTAWIE
ARKUSZA OSERWACJI MECZOWEJ

Aby uzyskać informacje i wyciągnąć wnioski do pracy w kolejnym roku szkolnym uznałam, że najlepszą formą mierzenia jakości pracy będzie monitoring spotkań finałowych Mistrzostw Miasta Gdańska. W tym celu opracowałam arkusz obserwacji meczowej.
Na zajęciach treningowych prowadziłam obserwacje postępów techniki poszczególnych zawodniczek. Umiejętność wykorzystania techniki i taktyki oraz poziom skuteczności w grze, gdzie znaczącą rolę odgrywa także odporność psychiczna mogę przeanalizować za pomocą arkusza obserwacji meczowej.
W monitoringu za główne elementy przyjęłam: zagrywkę, atak, blok, obronę i punkty zdobyte w czasie meczu z błędu przeciwnika.
Analizując mecz zwracam szczególną uwagę na zaangażowanie zawodnika w grę.
Jedna zawodniczka angażowała się w grę i zarówno udanych jak i nieudanych akcji ma najwięcej. Jej skuteczność będzie niższa od zawodniczki, która unikała walki i odbierała tylko łatwe piłki.
Drugą ważną rzeczą jest obserwacja gry zespołu. Charakteryzuje ją ilość punktów zdobytych i straconych zagrywką, atakiem, blokiem. Pozwala wyciągnąć wnioski, które elementy opanowane są i wykorzystywane dostatecznie w grze, a które należy zdecydowanie poprawić.
Trzecim elementem poddanym analizie jest ilość zdobytych punktów poprzez błąd przeciwnika.

Opracowała: Iwona Wygnał
ARKUSZ OBSERWACJI MECZOWEJ

ZESPOŁY: DATA:

SET 1
PUNKTY ZDOBYTE
ZAWODNIK
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
BŁĄD PRZE
RAZEM
PUNKTY STRACONE
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
OBRONA
RAZEM

SET 2
PUNKTY ZDOBYTE
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
BŁĄD PRZE
RAZEM
PUNKTY STRACONE
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
OBRONA
RAZEM

SET 3
PUNKTY ZDOBYTE
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
BŁĄD PRZE
RAZEM
PUNKTY STRACONE
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
OBRONA
RAZEM

WYNIK MECZU: OBSERWACJĘ PROWADZIŁ:


ANALIZA WYNIKÓW

RODZAJ ZAWODÓW:
ZESPOŁY:
DATA MIEJSCE

PUNKTY ZDOBYTE W MECZU
NR ZAWODNICZKA SET 1 SET 2 SET 3 SUMA PKT ŚRED/SET









RAZEM

PUNKTY STRACONE W MECZU
NR ZAWODNICZKA SET 1 SET 2 SET 3 SUMA PKT ŚRED/SET









RAZEM

PUNKTY ZDOBYTE W MECZU
SET 1 SET 2 SET 3 SUMA PKT ŚRED/SET
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
BŁĄD PRZE
RAZEM

PUNKTY STRACONE W MECZU
SET 1 SET 2 SET 3 SUMA PKT ŚRED/SET
ZAGRYWKA
ATAK
BLOK
OBRONA
RAZEM


Opracowała: mgr Iwona Wygnał

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie