Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wir lernen Tiere kennen - lekcja otwarta z języka niemieckiego w klasie VI

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5932 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to konspekt lekcji otwartej, która została przeprowadzona w klasie VI w obecności nauczycieli nauczania zintegrowanego i blokowego. Jej celem było zaprezentowanie nauczycielom metod aktywizujących w pracy z uczniami.

Konspekt lekcji otwartej z języka niemieckiego w klasie VI


Prowadzący: mgr Daniel Działak
Klasa: VI
Temat: Wir lernen Tiere kennen
Cele operacyjne:
a) cel ogólny:
umiejętność nazewnictwa po niemiecku zwierząt pochodzących z różnych gatunków
b) cele szczegółowe:
- uczeń potrafi nazwać po niemiecku poszczególne zwierzęta i potrafi określić, które z nich żyją na lądzie, w wodzie i powietrzu;
- uczeń poprawnie wymawia poznane nazwy zwierząt;
- uczeń zna zasady współzawodnictwa w grupie i jest aktywny.
Metody pracy: burza mózgów, metoda podająca, metoda wizualizacji, pantomima wyrazowa.
Formy pracy uczniów: praca indywidualna, w parach i grupach.
Środki dydaktyczne: magnetofon, kaseta magnetofonowa "eins, zwei, drei", maskotka Theodor, taśma klejąca, magnesy, flamastry, nożyczki, plansze z trzema kolorowymi słoneczkami do ewaluacji, kolorowe plansze z ilustracjami zwierząt, kserokopie z tabelą, kolorowe plansze z obrazkami zwierząt i ich nazwami, koperty, kolorowe karteczki do ewaluacji, kaseta i płyta CD z muzyką.

Przewidywany tok lekcji

I. Faza początkowa
1. Czynności organizacyjno-porządkowe.
2. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji w formie gry - zabawy (Kettenübung).
3. Zaśpiewanie piosenek "Guten Morgen, Guten Tag" oraz "Ich bin Felix".
4. Zaprezentowanie uczniom ilustracji kilku zwierząt (burza mózgów).
5. Podanie celu lekcji.
6. Zapisanie tematu lekcji.

II. Faza śródlekcyjna
1. Praca w grupach. Nauczyciel rozdaje każdej grupie koperty, w których znajdują się obrazki przedstawiające różne zwierzęta. Zadaniem uczniów jest wybranie spośród zwierząt tylko po jednym zwierzęciu, które mieszka na lądzie, w wodzie i żyje w powietrzu. Następnie jeden z przedstawicieli danej grupy prezentuje wyniki pracy na forum klasowym.
2. Następnie nauczyciel prezentuje na forum klasy ilustracje przedstawiające zwierzęta różnych gatunków, wymawiając przy tym po niemiecku ich nazwę. Zadaniem uczniów jest powtórzenie za nauczycielem poszczególnych nazw zwierząt. Następnie uczniowie przepisują do zeszytów ich nazwy a w tle leci muzyka.
3. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy. Każda grupa otrzymuje od nauczyciela kopertę z ilustracjami zwierząt i ich nazwami a także kserokopie tabeli przedstawionej poniżej.

Wasser - woda Luft - powietrze Erde - ziemia

Zadaniem każdej z grup jest przyporządkowanie danej nazwy zwierzęcia do odpowiedniej tabeli. W tle leci muzyka. Następnie jedna z grup prezentuje wyniki swojej pracy.
4. Wasser-Luft-Erde-Spiel.
Uczniowie pracują w dwóch dużych grupach. Nauczyciel wyjaśnia zasady gry a następnie mówi do jednej z grup, np.: "Wasser" i wskazuje na dowolnego gracza z pierwszej grupy. Jego zadaniem jest podanie po niemiecku nazwy zwierzęcia, które żyje w wodzie. Potem nauczyciel zwraca się do drugiej grupy i mówi, np.: "Luft". Zawodnik z drugiej grupy wymienia nazwę znanego ptaka. Jeżeli wskazany uczeń nie zna odpowiedzi, na pytanie to odpowiada druga grupa. Za podpowiedzi liczone są punkty karne. Wygrywa ta grupa, która zdobędzie największą liczbę punktów. Jej zwyciezcy otrzymują plusy z aktywności.

III. Faza końcowa
1. Pantomimespiel.
Uczniowie pracują w grupach. Jeden uczeń z każdej grupy losuje karteczkę z nazwą jednego zwierzęcia a następnie prezentuje swojej grupie za pomocą ruchów ciała i gestów określone zwierzę. Ta grupa, która w najkrótszym czasie odgadnie wszystkie hasła, wygrywa i otrzymuje plusy z aktywności.
2. Praca domowa.
3. Ocenienie uczniów najbardziej aktywnych na zajęciach.
4. Ewaluacja.
Nauczyciel wywiesza na tablicy trzy kolorowe słoneczka. Każdy uczeń otrzymuje kolorową karteczkę. Poprzez narysowanie jednego z trzech słoneczek dokonuje on samooceny zdobytej wiedzy i umiejętności na zajęciach. Ocenia on także atmosferę panującą na lekcji.
5. Pożegnanie uczniów.

Opracowanie: mgr Daniel Działak - nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej w Drzewicy
Rok szkolny 2003/2004

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie