Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wirtualna wizyta w bibliotece

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1636 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wiesława Ślosarczyk BielskBiała,10.05.2005 r.
Kolegium Nauczycielskie
Bielsko-Biała


Wirtualna wizyta w bibliotece


Byłam uczestnikiem tygodniowego szkolenia zorganizowanego przez Microsoft i nie mogę oprzeć się pokusie, aby nie podzielić się z bibliotekarzami moimi spostrzeżeniami i wiedzą, którą tam nabyłam.
Wirtualna Wizyta w Klasie -VCT (Virtual Classroom Tour), bo o niej będzie tutaj mowa, to rozwiązanie innowacyjne, pozwalające w pełni wykorzystać i zastosować technologię informacyjną.
Model Wirtualnej Wizyty w Klasie umożliwia wymianę doświadczeń zawodowych poprzez uczestnictwo nauczycieli w wirtualnych społecznościach i oparty jest na pracy Michaela Fullana z 2001, w której autor przedstawia możliwości doskonalenia się nauczycieli.
Model WWK możemy wykorzystać przy tworzeniu Wirtualnej Wizyty w bibliotece.
Aby biblioteka spełniała rolę sprawnej i nowoczesnej placówki, nauczyciele bibliotekarze powinni stale doskonalić swoje umiejętności w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej w pracy zawodowej.
Ideą Wirtualnej Wizyty w Bibliotece jest wymiana doświadczeń zawodowych między bibliotekarzami , współpraca placówek oraz nawiązanie kontaktów interpersonalnych.
Może to być początkiem wspólnych inicjatyw, jak: sympozja, konferencje, szkolenia zawodowe i warsztaty metodyczne.
Bibliotekarze bowiem zobowiązani są do promowania własnej placówki zarówno
w jednostkach macierzystych (szkoła, uczelnia), jak i w środowisku lokalnym.
W tym celu proponuję stworzenie prezentacji, która będzie doskonałą wizytówką naszej biblioteki i pozwoli nam zaistnieć w środowisku zawodowym.
Nie bez znaczenia ma tutaj możliwość nawiązania współpracy z innymi placówkami, a co za tym idzie wymiana doświadczeń.
Prezentacja pozwoli nam również pochwalić się własnymi osiągnięciami w pracy bibliotecznej.
Przykładem wykorzystania technologii informacyjnej w pracy bibliotekarza jest prezentacja biblioteki Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej, którą opracowałyśmy wspólnie
z koleżanką Katarzyną Urbaniec.
Prezentację nazwałyśmy „Edukacja czytelnicza i medialna”, a do jej stworzenia wykorzystałyśmy gotowy szablon, który można pobrać ze strony http://www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl.

Po wejściu na stronę główną proszę kliknąć „Innowacyjni nauczyciele”, a następnie „Bibliotekę przykładów WWK”, gdzie znajdziemy szablon WWK do pobrania (w języku polskim). Naturalnie szablon możemy odpowiednio modyfikować, dostosowując go do potrzeb i specyfiki własnej placówki.
Chciałabym przekazać kilka praktycznych rad dotyczących zamieszczania materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych w prezentacji.
Mam nadzieję, że tworzenie własnych prezentacji nie nastręczy nikomu specjalnych trudności. Nowoczesny i wykształcony bibliotekarz powinien bowiem wykorzystywać technologię informacyjną w swojej pracy zawodowej.




I slajd zawiera wprowadzenie do projektu, a więc : zakres prezentacji, przedział wiekowy
odbiorców, cele i środki dydaktyczne, którymi się posługujemy, oprogramowanie i
opis projektu

II slajd to podłoże i planowanie projektu, jego geneza (charakterystyka szkoły, nauczycieli),

zarządzanie projektem, mile widziana również wizytówka własnej bibliotek
(informacje o zbiorach, katalogach, zdjęcia z zajęć itp.)

III slajd dotyczy wdrażania projektu, własnych przemyśleń, refleksji, tutaj możemy
zamieścić scenariusze zajęć z przysposobiona czytelniczego i informacyjnego,
które wykorzystujemy w pracy z czytelnikiem

IV slajd przedstawia opis naszego projektu oraz warsztat informacyjny bibliotekarza –
materiały i pomoce dydaktyczne (zestawienia tematyczne, kartoteki, bibliografie.
scenariusze, plany zajęć itp.), możemy podpiąć tu wszystkie potrzebne nam
dokumenty i materiały

V slajd proponuję umieścić w tym slajdzie kryteria oceny uczniów (studentów).
Mój projekt zawiera wykaz wymagań, jakie musi spełnić student, aby otrzymać
zaliczenie z zajęć

VI slajd to przykłady prac studentów (zestawienia bibliograficzne), ankieta ewaluacyjna
oraz ankieta „Oceń bibliotekę”

VII slajd nasze zasoby internetowe, z których korzystamy w pracy

VIII slajd zasoby szkoleniowe Microsoft Office

IX slajd w tym miejscu możesz utworzyć własną zakładkę, możesz tu obsadzić i poddać
edycji dokumenty dostępne w Przyborniku

X slajd puste dokumenty, które możesz pobrać i wykorzystać przy tworzeniu własnej
prezentacji


Prezentacja „Edukacja czytelnicza i medialna” składa się z szeregu slajdów, które stworzyłyśmy uwzględniając specyfikę i potrzeby własnej placówki. Być może ktoś zainteresowany skorzysta z naszych doświadczeń.
Proszę pamiętać, że w projekcie możemy zawrzeć wiele dokumentów, pomocy i materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w pracy bibliotekarza. Będzie to dla nas wygodny „notes”, który można modyfikować i uzupełniać w każdej chwili, i tylko od naszej inwencji zależy ile i jakie materiały tam zamieścimy.



W pracy wykorzystano :
materiały zawarte na stronie www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie