Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Najmłodsi w szkole przeciw agresji-przedsięwzięcie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 835 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

We współczesnym świecie coraz częściej spotykamy sie z przejawami przemocy, agresji nietolerancji i konfliktów.Pojęcie agresji definiowane jest w różnoraki sposób,ale najczęściej mówi się o wrogim działaniu fizycznym lub słownym,zwykle gwałtownym, związanym z pojawieniem się takich stanów emocjonalnych jak rozdrażnienie ,niezadowolenie,gniew,strach,lęk.Aby uchronić dziecko przed agresją lub wyeliminować tego typu działania z jego zachowania należy sobie uświadomić, jakie są żródła problemów tego typu.Okazuje sie,że żródła znajdują się w najbliższym otoczeniu dziecka,a więc w szkole,rodzinie,grupie rówieśniczej. Szkoła jest środowiskiem, w którym działa ustalony system norm regulujących postepowanie ucznia.Bycie w zespole powoduje kształtowanie się umiejetnosci współpracy i współdziałania,ale może też sprzyjać wytworzeniu sie nieprawidłowych stosunków,które powodują narastanie konfliktów wytworzenie się postawy wzajemnej podejrzliwości wytworzenie się postawy wrogości , niechęci występowanie zachowań agresywnych Oto przejawy zachowań agresywnych,które można najczęściej spotkać w szkole wykorzystywanie przez starsze roczniki młodszych kolegów do realizacji własnych celów ośmieszanie, ponizanie, upokazanie młodszych szantażowanie,grożenie karą w razie skargi wulgarne słownictwo donoszenie plotkarstwo,oszustwo celowe wykluczenie kogoś z grupy manipulowanie związkami przyjażni. Zdarza się czesto,że przejawy zachowania agresywnego w szkole są dobrze zakamuflowane i trudne do wykrycia.Taka sytuacja wystepuje czesto wówczas, gdy w w zespole znajduje sie dziecko wrażliwe, spokojne, mające niską ocenę własnej wartości, które swoim zachowaniem prowokuje do agresywnych działań kolegów wobec niego.W takich sytuacjach podstawowym zadaniem nauczyciela jest wzmacnianie wiary napastowanego dziecka, psychiczne wzmocnienie ,nauczenie postawy obronnej. Powodem występowania niewłaściwych zachowań dziecka są sytuacje, gdy uczeń napotyka trudności w nauce.Jest on wtedy poddawany krytyce,spotyka się z negatywną ocena swojej pracy i gorszymi ocenami.Powoduje to stany napięcia, leku prowadzące często do powstawania mechanizmów obronnych, polegajacych na przypisywaniu innym winy za niepowodzenia.Poczucie krzywdy rodzi przekonanie ,że niesłusznie otrzymuje słabe oceny.Takie zjawiska czesto wywołuja postawy buntownicze i wyzwalaja agresję.Postawy agresywne wywołane trudnościami w nauce,czy dostosowanie wymagań nauczyciela do możliwości intelektualnych ucznia. Niebezpiecznym zjawiskiem powodujacym zwiększenie zachowań agresywnych jest przynależność do grup młodzieżowych naruszajacych powszechnie obowiazujace normy.Czesto zdarza sie w srodowisku szkolnym,że uczeń za wszelka cenę stara się o przynależność do grupy.Może do niej wejść wówczas,gdy zaakceptuje normy wypracowane przez nią.Tworzeniu sie tego typu grup sprzyjają : pozbawienie systematycznej opieki ze strony rodziny czy szkoły przebywanie w srodowisku patologii społecznej bezrobocie, niski status materialny Celem mojego przedsięwzięcia które głównie kieruję do uczniów klas młodszych jest: przekazanie określonej wiedzy o tym jak należy rozpoznać sytuacje zagrazające dziecku jak zachowywać się w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia przemocą jak pomagać kolegom doświadczajacym przemocy wskazać jak należy odmawiać w sytuacjach niebezpiecznych przekazac korzyści płynące z przełamania lęku, poczucia winy i wstydu uswiadomić dzieciom że,wokół nich sa osoby dorosłe, którym mogą zaufać, porozmawiać o swoich sekretnych sprawach. Opracowałam harmonogram oddziaływań wychowawczych szkoły, pod wspólnym hasłem: AGRESJI NIE ! Nauczyciele otrzymali zadania do wykonania i przez cały miesiąc szkoła prowadziła działania profilaktyczne związane z przeciwdziałaniem agresji na szczeblu nauczania zintegrowanego. NAJMŁODSI W SZKOLE PRZECIWKO AGRESJI AGRESJI-NIE ! Zorganizowanie szkolenia dla nauczycieli nauczania zintegrowanego na temat-,,AGRESJA-JEJ PRZYCZYNY I SPOSOBY ZAPOBIEGANIA. Przeprowadzenie w klasach pogadanek na temat-Konsekwencji agresywnych zachowań-Komenda Policji w Czarnem, Podczas lekcji religii przeprowadzenie katechez na temat- ..Miłość bliżniego. Ogłoszenie i przeprowadzenie konkursu na szczeblu nauczania zintegrowanego na plakat,scenkę lub hasło- ANTYREKLAMA AGRESJI Wystawa prac -korytarz szkolny Zorganizowanie w klasach kącika uwalniania agresji,skrzynki wyznań- co mnie złości? Na zakończenie akcji-AGRESJI NIE! zorganizowanie zawodów sportowych dla klas najmłodszych ,podczas których można zaobserwować walkę -fair-play. LUCYNA ZBRÓG ZESPÓŁ SZKÓŁ W CZARNEM

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie