Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia z zakresu mowy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1440 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ciekawe zajęcia to takie, podczas których dzieci mogą nie tylko wysłuchać nauczycielki, ale wspólnie z nią działać. Przedstawiam propozycję zajęcia dla dzieci sześcioletnich z zakresu mowy, na temat urządzeń elektrycznych.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW Z ZAKRESU MOWY

Publiczne Przedszkole nr 1 im.: „Leśnych Skrzatów” w Lesznie

prowadząca: mgr Edyta Wrzesińska

grupa wiekowa: 6-latki

Temat zajęcia: Urządzenia elektryczne w naszej kuchni. Wprowadzenie obrazu litery: „P,p”.

CELE OGÓLNE:
  • zastosowanie sprzętu ręcznego i mechanicznego przy wykonywaniu prac w gospodarstwie domowym;
  • nauka zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka.
CELE OPERACYJNE:
  • potrafi nazwać urządzenia znajdujące się w domu;
  • wie, jakie mogą być skutki używania urządzeń elektrycznych przez dziecko;
  • potrafi wykonać proste czynności kuchenne;
  • umie czytać.
POMOCE:
  • zagadki, sprzęt gospodarstwa domowego, napisy do globalnego czytania w kopertach ( 1 koperta dla zespołu), produkty spożywcze, forma do pieczenia, obraz litery: „P,p”.
FORMA PRACY: - grupowa, zespołowa, indywidualna.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:
  1. Wprowadzenie zagadką:
    ZNAJDUJĄ SIĘ W KUCHNI, UŁATWIAJA PRACĘ MAMY I BABCI… ( urządzenia elektryczne)
  2. Zabawa: „Nasze urządzenia” – na stołach ustawiony jest sprzęt gospodarstwa domowego- rozmowa: „DO CZEGO TO SŁUŻY?”.
    • CZY DZIECIOM WOLNO UŻYWAĆ TEGO SPRZĘTU? DLACZEGO?
  3. Odnajdywanie właściwych napisów i układanie ich obok sprzętu – praca zespołowa ( napisy znajdują się w kopertach, jedna koperta dla zespołu).
    • odczytywanie napisów: MIKSER, TOSTER, SOKOWIRÓWKA, MASZYNKA DO MIELENIA, KRAJALNICA, CZAJNIK ELEKTRYCZNY.
  4. Zagadka: PRZEZ CAŁĄ NOC TAM PRACOWANO,
    DLA CIEBIE, DLA WSZYSTKICH DZIECI,
    BY CHLEB ZDĄŻYĆ UPIEC NA RANO,
    BYŚ NA ŚNIADANIE JADŁ BUŁECZKI.

    (PIEKARNIA)
  5. Wprowadzenie obrazu litery: „P,p”- umieszczenie napisu PIEKARNIA, POLDEK
    Analiza i synteza wyrazów. Zaznaczenie samogłosek i spółgłosek. Odnajdywanie wyrazów rozpoczynających się tą głoską.
  6. Pieczenie ciasta – nauczycielka przedstawia przepis na ciasto „Pychotkę” Pieczoną Przez Piekarzy. Dzieciom przydziela zadania. Dzieci wspólnie pracują.
  7. Zakończenie zajęcia- nazwanie ciasta jeszcze raz: „Pychotka”, zaniesienie ciasta do kuchni w celu upieczenia.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie