Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program W zgodzie z sobą i ze środowiskiem realizowany w świetlicy szkolnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 603 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W 2001 roku po raz pierwszy przeprowadziłam wśród wychowanków świetlicy naszej szkoły oraz wśród ich rodziców ankietę n/t spędzania czasu wolnego. Analiza ankiet oraz własne obserwacje , rozmowy z rodzicami wychowanków, przekonały mnie o tym ,że nie wszystkie dzieci z naszej szkoły mają możliwośc rozwoju własnych zainteresowań. Wiele spośród nich nie zna lub nie praktykuje innych sposobów spędzania wolnego czasu jak „telewizor , gry komputerowe i podwórko”. Dlatego korzystając z własnych umiejętności, szkoleń oraz analizy dostępnej literatury opracowałyśmy w świetlicy program polegający na zapoznawaniu wychowanków z różnorodnymi sposobami spędzania wolnego czasu .

Program W zgodzie z sobą i ze środowiskiem jest realizowany w naszej świetlicy szkolnej od ponad 5 lat. Co roku staramy się o jego dofinansowanie z różnych źródeł, m.in. z Bydgoskiego Grantu Oświatowego .
     Realizacja naszego programu ma na celu przede wszystkim:
  • uwrażliwienie dzieci, środowiska lokalnego na ochronę i piękno przyrody oraz czynne działanie na jej rzecz
  • rozwijanie u dzieci zainteresowań tanecznych, wokalnych,
  • wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu wolnego
  • wdrażanie do integracji z dziecmi z innych placówek oświatowo – wychowawczych w tym dzieci niepełnosprawnych
     W ramach tego programu prowadzimy zajęcia wokalno – taneczne i teatralne, organizujemy wiele imprez, przedstawień, wystrępów m.in. Chrzciny świetlicowe, Dzień Chłopaka, Powitanie Jesieni, Andrzejki, Wigilię świetlicową, bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Matki oraz wiele wycieczek i spacerów w okolice Bydgoszczy.
     Od 5 lat w kwietniu z okazji Dnia Ziemi organizujemy międzyszkolne turnieje sprawnościowe i konkursy plastyczne. Impreza przeznaczona jest głównie dla wychowanków świetlic szkolnych z naszego osiedla , ale zapraszani są również goście z innych placówek. Do tej pory w imprezach wzięli udział uczniowie pobliskich szkół, wychowankowie Pogotowia Opiekuńczego, wychowankowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Osób Upośledzonych Umysłowo.
     Co roku w atmosferze zabawy i rywalizacji dzieci wykonują zadania turniejowe np. ważą makulaturę, zgniatają puszki, odpowiadają na pytania dotyczące Parków Narodowych, rozwiązują krzyżówki wykonują strój ekologiczny z gazet. Grupy turniejowe liczą 10 osób. Na zakończenie wszyscy oglądają przedstawienie przygotowane przez wychowanków naszej świetlicy i otrzymują pamiątkowe dyplomy, słodycze, niespodzianki.
     Konkurs plastyczny o tematyce ekologicznej każdego roku towarzyszy turniejowi sprawnościowemu. Kilka tygodni wcześniej zaprzyjaźnione świetlice i placówki otrzymują zaproszenie do udziału w konkursie i regulamin. Do tej pory dzieci przygotowywały prace plastyczne na następujące tematy : „Ziemia – Szczęśliwa Planeta”( 2001), „ Wiosenna wizyta w lesie” (2002), „ Ogród moich marzeń” (2003), „ Wiosenne motyle” (2004), „Zielona Planeta” (2005). Podczas turnieju ekologicznego ogłaszane są wyniki konkursu, zdobywcy pierwszych miejsc otrzymują dyplomy i nagrody a wszyscy uczestnicy – niespodzianki.
     Wspólne spotkania są okazją do poznania się wychowanków, uwrażliwienia ich na ochronę i piękno przyrody oraz wymiany doświadczeń między wychowawcami.
Po ponad 5 latach realizacji programu mogę powiedziec, że nasi wychowankowie:
  • brali aktywny udział w przygotowaniach do imprez ,
  • starali się jak najlepiej zaprezentowac,
  • poznali różnorodne formy spędzania wolnego czasu (m.in. wycieczki, spacery, imprezy o charakterze regionalnym, nauka tańców, udział w konkursach plastycznych, przygotowywanie przedstawień teatralnych)
  • mieli możliwośc podniesienia poczucia własnej wartości ( do występów teatralnych często zachęcałam dzieci nieśmiałe i bierne)
  • mieli możliwośc radzenia sobie z tremą przed występami
  • panowało duże zainteresowanie i chetny udział dzieci szczególnie w wycieczkach i imprezach świetlicowych
  • dzieci miały możliwośc uczestniczenia w wielu imprezach i wycieczkach również w soboty i popołudniami
  • poznały rówieśników z innych szkół w tym dzieci niepełnosprawne
  • miały możliwośc zaprezentowania swoich umiejętności
  • poznały polskie tańce, zabawy ludowe i elementy strojów ludowych
  • poznały ciekawe i atrakcyjne miejsca w Bydgoszczy i okolicach
  • poznały walory przyrodnicze okolic Bydgoszczy
  • umocniły więzi kolezeńskie w zespole świetlicowym
  • ujawniły nowe umiejętności i zainteresowania.
Opracowała : mgr Bogusława Floryszczak SP 41 Bydgoszcz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie