Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jaki jest marzec?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2056 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Powoli zbliża się wiosna, na którą wszyscy czekamy z utęsknieniem. Miesiąc marzec sprzyja obserwacji pogody oraz dostrzeganiu zjawisk charakterystycznych dla przedwiosnia.
Z myślą o tej porze roku powstał poniższy konspekt zajęcia. Został on zrealizowany w grupie sześciolatków w ramach hospitacji diagnozującej.

Temat: "Jaki jest marzec?"

Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny w oparciu o wiersz "Marcowe kaprysy"B. Formy oraz przysłowie "W marcu jak w garncu".

Cele szczegółowe: (dziecko wie, dziecko zna, dziecko potrafi ...)
  • wie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wczesną wiosną
  • potrafi określić pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia
  • rozumie przysłowie "W marcu jak w garncu"
  • potrafi wykonać zadania i polecenia wykorzystując umiejętność czytania
Pomoce:
     Ilustracja do wiersza "marcowy garnek"i obrazki przedstawiające zjawiska atmosferyczne, rebus fonetyczny, podpis z treścią: "W marcu jak w garncu", mapa Polski z kartonikami do oznaczania pogody, materiały do opowieści muzycznej z podziałem na role, instrumenty, podkład muzyczny do zabaw, podpisy, pomoce graficzne służące do odczytania ukrytych napisów, kartki do ćwiczeń indywidualnych, koperty z podpisami i obrazkami.

Przebieg zajęcia:
  1. Wysłuchanie wiersza B. Formy pt.: "Marcowe kaprysy".
    Rozmowa nt.: "Jaki jest marzec?"
    Nawiązanie do przysłowia ludowego "W marcu jak w garncu", a także do przeprowadzonych wcześniej obserwacji odnotowanych w "Kalendarzu pogody".
  2. Zabawa pt.: "Słońce, wiatr, deszcz ..."wg D. Braun I R. Grieine. (każdemu symbolowi przyporządkowany jest określony dźwięk) słońce –ach, chmura – och, wiatr – auu, deszcz –kap, kap itd.
  3. Rozwiązanie rebusu fonetycznego złożonego z 12-tu obrazków, którego rozwiązaniem jest hasło: K A P R Y S Y M A R C A
  4. "Czy znajomość pogody jest potrzebna?"– określenie przydatności w różnych dziedzinach życia: uprawa roślin, poruszanie się środkami lokomocji: samochód, samolot, statek, ubieranie się na co dzień w zależności od warunków atmosferycznych.
  5. Próba interpretacji pogody (na dzień dzisiejszy) przed mapą Polski. Odczytanie pogody dla wybranych regionów: Warszawa, Katowice, Zakopane, Gdańsk, Poznań.
  6. Opowieść muzyczna ilustrująca różne stany pogody.
         Zabawa z podziałem na role (praca w czterech zespołach –wiatr, deszcz, burza, słońce zgodnie z przydzielonym kolorem). Wykorzystanie instrumentów muzycznych oraz różnorodnych materiałów pochodzących z surowców wtórnych do zaprezentowania w/w zjawisk pogodowych:
    słońce – kolorowe wstążeczki z krepiny
    deszcz – pojemniki wypełnione kaszą, grochem, mąką, trójkąty z pałeczką
    wiatr – frędzelki z folii przeźroczystej, do dmuchania pocięty grzebyk z papieru i kalki technicznej
    burza – bębenki, talerze
  7. Zabawy z "psotnym marcem"wykorzystujące umiejętność czytania i logicznego myślenia:
    1. złożenie listków i odczytanie napisów rozwianych przez wiatr
    2. tworzenie wyrazów wg szyfru oznaczającego kolor i ilość kropli deszczu
    3. słonko – układanie promyków wokół słoneczka z właściwą sylabą tworzącą wyraz
  8. "Deszczyk"(Izadik Katamar) zabawa ruchowa wg Klanzy.
  9. Zadanie indywidualne przy stoliku – "W marcu jak w garncu"dopasowanie do "marcowych garnków"zjawisk charakterystycznych dla przedwiośnia (naklejki z różnymi stanami przyrody), a także podpisów kojarzących się z wiosną (z rozsypanki wyrazowej).
  10. Zakończenie zajęcia.
Literatura:
D. Braun, R. Greine: "Zabawy rozwijające logiczne myślenie"
"Przedszkolny świat"red. I.Broda.

mgr Aleksandra Szydło -nauczyciel
Miejskie Przedszkole Nr 8 w Piekarach Śląskich

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie