Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test z MMTS, TTS- kreowanie ubiorów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2916 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test został przygotowany dla klasy II LP- kreowanie ubiorów, z przedmiotu materiałoznawstwo, metrologia tekstyliów i skór z działu badanie właściwości tkanin i dzianin na podstawie podręcznika -"Materiałoznawstwo odzieżowe"- M. Chyrosz, E. Zembowicz-Sułkowska oraz "Krawiectwo- Materiałoznawstwo".

Test sprawdzający wiadomości w kl. II Liceum Profilowane o profilu- „kreowanie ubiorów”. Materiałoznawstwo i metrologia tekstyliów i skór
- moduł: Badanie właściwości tkanin i dzianin.



1. Wymień miejsca na sylwetce człowieka, w których odzież jest szczególnie
narażona na: (wypisz)

a. rozciąganie ( rozrywanie) ........................................................................
b. ścieranie ( przecieranie ) ..........................................................................
c. ściskanie ( zginanie ) ................................................................................
d. wypychanie ..............................................................................................


2. Stopień przecierania się tkaniny zależy od:

a. rodzaju włókna, sił zewnętrznych, tarcia
b. gęstości, splotu, rozciągania, osłabienia
c. skrętu, temperatury, gęstości
d. rodzaju włókna, skrętu, splotu, gęstości tkaniny i jej wykończenia


3. Właściwości konfekcyjne tkanin to właściwości ( uzupełnij )..................
.........................................................................................................
.........................................................................................................
........................................................................................................

4. Badania organoleptyczne polegają na:

a. ocenie jakości wyrobów włókienniczych
b. ocenie składu surowcowego
c. ocenie właściwości za pomocą zmysłów
d. ocenie wyglądu zewnętrznego za pomocą zmysłów


5. Badania laboratoryjne polegają na:

a. zmianach wymiarów wyrobów włókienniczych
b. dokładnej kontroli jakości i oceny właściwości wyr. włókienniczych
c. za pomocą aparatury pomiarowej i przyrządów
d. ocenie składu włókien i wykończenia
e. badaniu kilkunastu sztuk odzieży w celu porównania wyników badań


6. Cechy charakterystyczne nitki osnowy to:

a. cieńsza, sztywna, większy skręt, jaśniejsza nitka
b. pofalowana, miękka, ciemniejsza
c. skręt Z, nie klejona, grubsza
d. sztywna, gruba, jaśniejsza, klejona


7. Które z podanych właściwości można zbadać metodą organoleptyczną -podkreśl 6 właściwych

a. Spalanie
b. Gęstość
c. Kształt
d. Długość
e. Działanie kwasów, zasad
f. Wydłużalność
g. Sprężystość
h. Barwa i połysk
i. Wygląd zewnętrzny
j. Odporność na ścieranie
k. wytrzymałość


8. W jakim celu przeprowadzamy badanie wodochłonności wyrobów włókienniczych

a. nieprzepuszczania wody i nienamakania
b. określenia, czy tkanina trudno się zwilża
c. określenia stopnia nieprzepuszczania wody
d. określenia stopnia wchłaniania wody


9. Jakimi cechami rozpoznawczymi odznacza się prawa strona tkaniny:

a. gładkość, połysk, wyraźny wzór, barwa, efektowność
b. sztywność, połysk, cenniejszy surowiec
c. wyraźne wątki, wzór, połysk
d. miły dotyk, gładkość, sztywność


10. Oceniając estetykę tkaniny bierzemy pod uwagę- podkreśl 6 właściwych

a. trwałość wybawień
b. trwałość kształtu
c. fakturę powierzchni
d. odporność na pilling
e. kolorystykę
f. odporność na brud
g. kompozycję wzoru
h. odporność na mięcie


11. Jakie wymagania spełnia tkanina, jeżeli jest: (uzupełnij)

a. higroskopijna ( zdolna do pochłaniania i odprowadzania potu)
b. przewiewna( przepuszcza powietrze)
c. ciepłochronna
d. łatwa do utrzymania w czystości
.......................................................................................................................


12. Jaką rolę powinna spełniać odzież- podkreśl

b. utrzymywać temperaturę ciała
c. ochładzać
d. ozdabiać
e. tuszować
f. ochraniać


mgr Bogumiła Podkanowicz
nauczyciel przedmiotów zawodowych
w Zespole Szkół Nr1 im. Wł. Orkana
w Nowym Targu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie