Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Porównywanie długości. Wprowadzenie pojecia długi, krótki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3057 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz zajęć zintegrowanych, dla klasy drugiej szkoły podstawowej specjalnej.

Temat tygodniowego ośrodka pracy: „Jesień w parku”.

Temat dziennego ośrodka pracy: „Porównywanie długości”

Cel główny:
Wprowadzenie pojęcia krótki, długi
Cele szczegółowe:
· potrafi swobodnie wypowiadać się stosując słownictwo związane z pogodą i porą roku
· posługuje się kalendarzem, prawidłowo nazywa miesiące i przyporządkowuje je do pory roku
· rozwijanie wyobraźni i twórczego zapału
· kształci zdolności manualne
· umiejętnie posługuje się klejem
· prawidłowo dobiera i nazywa odzież w zależności od pogody, sytuacji, pory dnia i roku
Formy pracy:
· indywidualna
· grupowa
Metody:
· metoda ośrodków pracy
· wycieczka
· słowna: rozmowa, objaśnienia, instrukcja
Środki dydaktyczne:
· patyczki różnej długości
· arkusze szarego papieru
· przygotowane przez nauczyciela napisy i rozsypanka literowa
· małe rysunki patyków krótkich i długich
· kalendarz

ZAJĘCIA WSTĘPNE
· Powitanie
· Sprawdzenie obecności – odczytanie imion uczniów
· Zainteresowanie się uczniami nieobecnymi
· Dyżurni – przydział zadań
· Ustalenie daty wg kalendarza (dzień i miesiąc), nazwa dnia dzisiejszego i następnego i poprzedniego
· Obserwacja pogody:
ü obserwacja dowolna i kierowana
ü porównanie z pogoda wczorajszą
Wczoraj prosiłam Was aby ubrać się odpowiednio, ponieważ pójdziemy na wycieczkę. Jak należało się ubrać?
ü odpowiednio do pogody, ani za ciepło, ani za grubo
ü wygodnie

CZĘŚĆ POZNAWCZA

1. Wycieczka do pobliskiego parku.
· W parku rozmawiamy o tym, co dzieje się przyrodzie
· Ustalamy, czy nasze stroje dobrze dobraliśmy do dzisiejszej pogody
· Nauczyciel, daje dzieciom zadania aby nazbierały jak najwięcej różnych patyków. Znalezione patyki zabierzemy ze sobą do szkoły, będą nam dziś pomocne w zajęciach.
· Powrót do szkoły
2. Zajęcia w klasie
· Każdy układa przed sobą na ławce swoje patyki. Nauczyciel wybiera dwa patyki, jeden krótki, jeden długi. Pokazuje je uczniom i omawia różnice miedzy nimi. Różnią się tylko długością.
· Uczniowie wybierają ze swoich patyków po dwa krótkie i dwa długie, układają je przed sobą i porównują, pokazują nauczycielowi.
· Po wykonanym zadaniu, wszystkie patyki wrzucone są do wspólnego kartonu
· Nauczyciel proponuje następne zadanie.
Uczeń z zamkniętego kartonu (przez wyciętą dziurę), ma wyszukać, rozpoznając dotykiem, krótki patyk, a następny uczeń długi patyk, ( i tak kilkoro dzieci).
· Nauczyciel na tablicy zawiesza napisy DŁUGI, KRÓTKI, poniżej umieszcza odpowiednio długi patyk i krótki patyk. Dzieci otrzymują rozsypankę literową oraz paski z namalowanymi patyczkami krótkimi i długimi. Ich zadaniem jest skleić paski z rysunkiem i odpowiednio je podpisać, wyrazami ułożonymi z rozsypki literowej. Korekta indywidualna przez nauczyciela.

EKSPRESJA

· Na dwóch dużych arkuszach papieru powstaną dwa płotki z patyków. Uczniowie SA podzieleni na dwie grupy, jedna wybiera z kartonu krótkie patyki, druga długie i przyklejają je na papier tworząc płotek. Wykonane ze zwykłych patyków płotki staną się dzięki dzieciom, fragmentem pięknego jesiennego ogrodu, który dzieci z pomocą nauczyciela namalują. Na powstałym obrazie maja się znaleźć omawiane na zajęciach tygodniowych elementy jesienne np.: drzewa z jabłkami, gruszkami, kolorowa jesienne liście. Płotek również można pomalować.
· Wystawa wykonanych prac
· Ocena wspólna i indywidualna
· Krótkie ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce

ZAJĘCIA KOŃCOWE

· Uporządkowanie miejsca pracy przez wszystkich uczniów
· Podsumowanie działalności dyżurnych
· Zadanie pracy domowej
· Miłe pożegnanie ze wszystkimi dziećmi

Opracowała: Edyta Szyszko

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie