Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Organizacja zabaw dla dzieci w młodszym wieku szkolnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1464 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Gry i zabawy wysuwają się na pierwsze miejsce wśród ćwiczeń wchodzących w zakres wychowania fizycznego w szkole podstawowej. Przyczynia się do tego ich różnorodność, łatwość organizowania oraz duże zainteresowanie. Jednak nie są one zawsze dobrze prowadzone. Zapominamy często o podstawowych zasadach pedagogicznych. Zdarzają się wypadki prowadzenia z zespołem w sposób niedorzeczny jednej i tej samej zabawy w ciągu wielu dni i tygodni. Umiejętność dobierania zabaw, urozmaicania ich, stopniowania trudności oraz sprawne przeprowadzenie umożliwia wydobycie ich istotnej wartości. Nauczyciele muszą poznać nie tylko zasady dobrej organizacji zabaw ale muszą wniknąć w treść i zadania przerabianego materiału i umieć dysponować bogatym i różnorodnym jego zasobem.

Gry i zabawy wysuwają się na pierwsze miejsce wśród ćwiczeń wchodzących w zakres wychowania fizycznego w szkole podstawowej. Przyczynia się do tego ich różnorodność, łatwość organizowania oraz duże zainteresowanie. Jednak nie są one zawsze dobrze prowadzone. Zapominamy często o podstawowych zasadach pedagogicznych. Zdarzają się wypadki prowadzenia z zespołem w sposób niedorzeczny jednej i tej samej zabawy w ciągu wielu dni i tygodni. Umiejętność dobierania zabaw, urozmaicania ich, stopniowania trudności oraz sprawne przeprowadzenie umożliwia wydobycie ich istotnej wartości. Nauczyciele muszą poznać nie tylko zasady dobrej organizacji zabaw ale muszą wniknąć w treść i zadania przerabianego materiału i umieć dysponować bogatym i różnorodnym jego zasobem.

W czasie prowadzenia zabaw nauczyciel odgrywa bardzo ważną rolę. Dba o przestrzeganie przepisów, wybiera właściwy moment rozpoczęcia zabawy, śledzi jej przebieg, notując przewinienia i uchybienia uczestników, ogłasza wyniki współzawodnictwa podkreślając wzorowe lub niewłaściwe zachowanie się bawiących. Rola prowadzącego uwydatnia się w czasie przebiegu wyścigu, rozgrywek, zawodów. Prowadzący czujnie ocenia zmieniające się sytuacje, wyciąga wnioski. W swej ocenie jest obiektywny i sprawiedliwy, spokojny i rozważny. Wychowawca pamięta, że on nie jest główną postacią w zabawie, lecz jej uczestnicy. Powierza im na zmianę różne funkcje i zadania. W ten sposób kształtuje samodzielność, sumienność, obowiązkowość i inicjatywę. Prowadzący może brać udział w zabawie. Często musi zastąpić brakującego do pary uczestnika, przez swój bezpośredni udział pragnie pokazać prawidłowe zachowanie w zabawie.

W czasie przeprowadzania zabawy prowadzący powinien zawsze pamiętać, aby:

-         ściśle formułować jej przepisy,
-         dbać o ich konsekwentne przestrzeganie,
-         baczyć na zachowanie i stopień zmęczenia uczestników a w razie potrzeby zwalniać tempo zabawy lub ją przerywać.

Podstawowym warunkiem dobrego przeprowadzenia zajęć jest odpowiednie przygotowanie nauczyciela. Aby lekcje zabaw i gier ruchowych były pożyteczne i interesujące muszą być dokładnie przemyślane i w najdrobniejszych szczegółach przygotowane. Dobry nauczyciel musi dokładnie poznać treść zabaw, przemyśleć sposób ich przeprowadzenia. O dobrym prowadzeniu decydują również umiejętności prowadzącego, umiejętność nawiązania kontaktu z uczestnikami. Zalety te muszą być poparte nieustannym odnawianiem, wzbogacaniem zasobu zabaw. Prowadzący dobierając zabawy musi się zawsze liczyć ze stanem liczbowym zespołu i w razie potrzeby odpowiednio dzielić go na mniejsze grupy.

W doborze zabaw i gier należy kierować się wytycznymi programu. Dla dzieci, które znają zabawy z przeznaczonego dla nich materiału możemy dobierać zabawy przewidziane dla klas wyższych. zabawy i gry dobieramy w zależności od:

-         zainteresowań uczestników,
-         posiadanego sprzętu i urządzeń,
-         potrzeb wychowawczych.

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez nauczycieli w czasie prowadzenia zabaw i gier jest przypadkowy i często jednostronny ich dobór.



                                                                                              Agata Adamaszek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie