Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kiosk w klasie - czyli jakie mamy rodzaje czasopism?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4281 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz lekcji języka polskiego przygotowany dla uczniów I klasy zasadniczej szkoły zawodowej specjalnej. Uczniowie zapoznają się z rodzajami czasopism, utrwalają definicję słowa "czasopismo", przypominają sobie jego budowę.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA POLSKIEGO

dla klasy I Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej


Opracowała: Magdalena Krzyżańska - Słaby



Temat: Kiosk w klasie – czyli jakie znamy rodzaje czasopism?



CELE ogólne:


- kształcenie nawyku czytelnictwa
- zainteresowanie wartościowym czasopismem

CELE operacyjne:


- uczeń zapamięta definicję terminu „czasopismo”
- dokona podziału czasopism ze względu na ich tematykę i częstotliwość ukazywania się
- scharakteryzuje ulubione czasopismo tak, by zachęcić innych do lektury


METODY:

- słowne: pogadanka, autoprezentacja
- oglądowe: pokaz
- praktyczne: ćwiczenia


FORMY PRACY:


- grupowa ,indywidualna
- indywidualna, jednolita

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:


- zbiory czasopism o różnorodnej tematyce
- słownik języka polskiego
- materiały do wklejenia
- karty pracy


TOK LEKCJI


  1. Sprawy organizacyjno - porządkowe
  2. Wprowadzenie, zapis tematu na tablicy i do zeszytu
  3. Odnalezienie przez uczniów w słowniku ,wyjaśnienie i zapis definicji terminu „czasopismo”
  4. Przypomnienie wiadomości o budowie czasopisma.
  5. Zapoznanie z rodzajami czasopism pod względem częstotliwości ukazywania się i tematyki w nich zawartej. ( pogadanka, pokaz)
  6. Rozdanie uczniom materiałów, głośne odczytanie ich przez nich i wklejenie do zeszytów :


a). Podział czasopism ze względu na zasięg terytorialny:

- regionalne
- ogólnopolskie

b).Podział ze względu na częstotliwość ukazywania się:


- dzienniki
- tygodniki
- dwutygodniki
- miesięczniki
- kwartalniki
- półroczniki
- roczniki



c). Podział ze względu na tematykę:


- społeczno – polityczne
- kulturalne ( muzyczne, literackie ,filmowe, plastyczne)
- sportowe
- hobbystyczne
- geograficzno- podróżnicze
- przyrodnicze
- popularnonaukowe
- medyczne
- kulinarne
- motoryzacyjne
- wnętrzarskie



6.Wykonywanie ćwiczenia w grupach.

Uczniowie otrzymują zbiór różnorodnych czasopism i dokonują jego podziału pod względem zawartej w nich tematyki oraz częstotliwości ukazywania się ( dwie puste tabele do wypełnienia : jedna z podziałem czasopism pod względem częstotliwości ukazywania się, druga z ich podziałem ze względu na tematykę pisma, np.: informatyka, pielęgnacja dzieci, kulinaria, sport, polityczno- społeczne, zdrowie i medycyna, wystrój wnętrz, moda, turystyka i geografia, kultura).

7.Prezentacja pracy grup, ewentualna korekta. Ocena pracy grup.

8.Uczniowie indywidualnie przedstawiają przygotowane wcześniej w domu prezentacje swoich ulubionych, przyniesionych z domu czasopism, uzasadniają swój wybór i zachęcają do lektury.

9.Ocena prezentacji. Podsumowanie pracy uczniów.

10. Zad.dom.:

Wymyślę slogan reklamowy zachęcający do lektury mojego ulubionego czasopisma

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie