Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program kółka teatralnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 912 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.

Program Kółka Teatralnego
Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.
 
Powstanie programu teatralnego wynikało z :
· Obserwacji uczniów podczas organizowania uroczystości klasowych, szkolnych i pozaszkolnych
· Chęci pomocy dziecku wyrażania siebie w pełni
· Zaspokojenie oczekiwań dzieci i rodziców
· Realizacja mojej pasji związanej z pracą z tekstem literackim

Założenia programowe :
1. Realizacją programu objęci byli uczniowie klas I-III
2. W programie uwzględniono potrzeby intelektualne, emocjonalne, moralne oraz doznania estetyczne dzieci
3. Nawiązuje on do ogólnych założeń pedagogiki ekspresji i dostarcza wiedzy o sztuce teatralnej
4. Opiera się na współpracy z osobami instytucjonalnie związanymi ze środowiskiem teatralnym

Główne cele programu to kształtowanie wrażliwości estetycznej przez kontakt z twórczością dla dzieci oraz przygotowanie do odbioru i prezentowania sztuki teatralnej.

Cele szczegółowe :
1. Rozwijanie wrażliwości na piękno języka polskiego i muzyki
2. Wyrażanie postawy twórczej i zaangażowanie w działanie całej klasy
3. Poznanie popularnych utworów literatury dziecięcej
4. Nabywanie swobody w prowadzeniu dialogów i odgrywaniu scenek
5. Poznawanie pozawerbalnego sposobu komunikowania się
6. Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy różnych rodzajach muzyki
7. Prezentowanie zdobytych umiejętności ( udział w imprezach szkolnych o charakterze teatralnym )

Metody aktywizujące maję pozwolić uczniom w sposób ciekawy zdobyć wiadomości i umiejętności.
Formy i metody pracy dostosowane zostały do rozwoju psychicznego i intelektualnego uczniów.

Program został wdrożony podczas zajęć kółka teatralnego kl. I-III
Pozwolił na :
· Odkrycie własnych możliwości dzieci
· Dostarczenie określonych wiadomości i umiejętności
· Rozbudzenie i ukierunkowanie aktywności dzieci
· Pomoc w wyrażaniu własnych myśli i przeżyć
· Rozwijanie umiejętności słuchania
· Rozwijanie samodzielności ruchowej i językowej
· Przyzwyczajanie do obcowania ze sztuką
· Inspirowanie do zabaw prowadzących do własnej twórczości dziecięcej
· Chętny udział w imprezach szkolnych i pozaszkolnych o charakterze teatralnym

Rodzaj aktywności i sposoby realizacji :
1. Uczestniczenie w spektaklach różnego rodzaju teatrów
- oglądanie przedstawień w teatrze
- spotkanie z aktorem
2. Ćwiczenia dykcyjno – foniczne
- wymawianie samogłosek w izolacji
- wymawianie samogłosek legato i staccato
- ćwiczenia w łączeniu samogłosek z spółgłoskami
3. Ćwiczenia technik oddechowych
- ćwiczenia zwiększające długość oddechu
- wdychanie i wydychanie powietrza nosem
4. Ćwiczenia doskonalące słuch
- ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu odgłosów przyrody
- ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu głosów zwierząt
- ćwiczenia w naśladowaniu tonów ludzkich
5. Komunikowanie się przy pomocy gestów , ruchu i mimiki
- zabawy wyrażające stany emocjonalne
- scenki dramowe do określonych sytuacji
- gry dramatyczne przedstawiające ruchem zdarzenia i sytuacje
- odczytywanie i wyrażanie za pomocą mimiki twarzy stanów wewnętrznych np. strach, radość
6. Zabawy muzyczno – ruchowe. Odtwarzanie i tworzenie muzyki
- śpiewanie piosenek
- gra na instrumentach perkusyjnych
- tworzenie krótkich form muzycznych
- improwizacje ruchowe przy muzyce
7. Tworzenie wytworów scenograficznych
- projektowanie i wykonanie dekoracji do przedstawień
- projektowanie i wykonanie elementów kostiumów scenicznych i rekwizytów
8. Podejmowanie własnych działań teatralnych
- przygotowanie i prezentowanie inscenizacji i przedstawień
- udział w konkursach recytatorskich, szkolnych i pozaszkolnych
- udział w przeglądach teatralnych

mgr Bernadeta Kuś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie