Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ekologiczny tydzień

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 865 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Chcąc sprawić, aby dzieci  przejawiały przyjazny stosunek do natury i do wszelkich form życia, aby zdawały sobie sprawę z tego, jak ważna jest dla wszystkich przyroda oraz dbały o otaczające środowisko na miarę swoich możliwości, proponujemy harmonogram tygodniowej akcji ekologicznej. Zawarte propozycje  mają za zadanie rozbudzić w dziecku zainteresowanie światem przyrody i wytworzyć właściwy do niej stosunek.  Im wcześniej rozpoczęta będzie edukacja ekologiczna dzieci, tym większe i bliższe w czasie będą jej efekty.

HARMONOGRAM TYGODNIOWEJ AKCJI EKOLOGICZNEJ

Poniedziałek
  1. Ogłoszenie konkursu na najciekawszy plakat ekologiczny dla klas 0 – I.
  2. Ogłoszenie o zbiórce makulatury przeprowadzanej w całym tygodniu.
  3. Wykonanie gazetki o tematyce ekologicznej.
Wtorek
  1. Test wiadomości i umiejętności z ekologii w klasach II i III – eliminacje do konkursu ekologicznego.
  2. „Dobre rady na odpady” – wykonywanie prac plastyczno- technicznych z wykorzystaniem odpadów.
Środa
  1. Obejrzenie filmu o tematyce ekologicznej.
  2. Zaproponowanie akcji pt. „Chcemy się uczyć w czystej szkole”.

Czwartek
  1. Sprzątanie terenu wokół szkoły dla klas 0 – III.
  2. Wybór najlepszych plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów z klas 0 – I. Wyeksponowanie ich na korytarzu szkolnym.

Piątek
  1. Przedstawienie teatralne pt. „Ratujmy Ziemię”.
  2. Prezentacja rymowanek promujących postawę proekologiczną na tle plakatów wykonanych przez uczniów klas 0 – III.
  3. Konkurs wiedzy ekologicznej dla uczniów z klas II i III.
  4. Podsumowanie zbiórki makulatury, wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom.

W załączeniu proponujemy przykładowe zadania do wykonania podczas konkursu wiedzy ekologicznej o różnej skali trudności.




KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS IIi III


ZADANIA : (grupa drzewek)
1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.
Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Wykreślanka. Proszę podkreślić co drugą literę, odczytać i zapisać nazwy zwierząt pożytecznych dla człowieka. Za każde odgadnięte zwierzątko otrzymujecie 1 pkt.
ZRKOAPSUBCMHIAD
OBKIRENDURMOZNPKIAL
MPGSAZRCLZNOBŁCAF

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.



  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................


  1. Proszę ułożyć z wybranych sylab nazwy roślin chronionych.(0 – 5 pkt)
a) sa-necz-ka-san-ki
b) nek-pier-bel-kup-wios
c) kra-kro-kre-kus-kuz
d) brzo-za-lec-wi-dły
e) śnieg-róg-prze-tło-bi


KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III

ZADANIA : (grupa kwiatków)
1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.
Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Dopasuj podpisy do rysunków. Zamaluj na czerwono nazwy roślin chronionych (rysunki oraz podpisy w załączeniu). Do zdobycia 3 punkty.

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.

  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................

  1. Odgadnij nazwy zwierząt ukryte w zdaniach.(0 – 5 pkt)
a) Sąsiedzi Karoliny głośno rozmawiają.
b) Ela ma nową żółtą bluzkę.
c) Krzyś kupił wczoraj dobry batonik.
d) Deszcz uratował dom przed pożarem.
e) Król i królowa urządzają jutro bal.


KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III

ZADANIA : (grupa listków)

1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :

1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.

Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Wymyśl nazwę oraz podaj składniki sałatki ekologicznej.(0 – 3 pkt)

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.



  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................

  1. Uzupełnij zdania z luką właściwymi wyrazami.(0 – 5 pkt)
a) Oszczędzam ...................., żeby nikomu jej nie zabrakło.
b) Zbieram .............................., by oszczędzić lasy.
c) Segreguję .........................., aby powtórnie zostały wykorzystane.
d) Szanuję .........................., by mogli z nich korzystać inni uczniowie.
e) Nie hałasuję w ...................., by nie spłoszyć ............................. .


Opracowały :
mgr Elżbieta Michalak
mgr Barbara Świderek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie