Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ekologiczny tydzień

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 824 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Chcąc sprawić, aby dzieci  przejawiały przyjazny stosunek do natury i do wszelkich form życia, aby zdawały sobie sprawę z tego, jak ważna jest dla wszystkich przyroda oraz dbały o otaczające środowisko na miarę swoich możliwości, proponujemy harmonogram tygodniowej akcji ekologicznej. Zawarte propozycje  mają za zadanie rozbudzić w dziecku zainteresowanie światem przyrody i wytworzyć właściwy do niej stosunek.  Im wcześniej rozpoczęta będzie edukacja ekologiczna dzieci, tym większe i bliższe w czasie będą jej efekty.

HARMONOGRAM TYGODNIOWEJ AKCJI EKOLOGICZNEJ

Poniedziałek
  1. Ogłoszenie konkursu na najciekawszy plakat ekologiczny dla klas 0 – I.
  2. Ogłoszenie o zbiórce makulatury przeprowadzanej w całym tygodniu.
  3. Wykonanie gazetki o tematyce ekologicznej.
Wtorek
  1. Test wiadomości i umiejętności z ekologii w klasach II i III – eliminacje do konkursu ekologicznego.
  2. „Dobre rady na odpady” – wykonywanie prac plastyczno- technicznych z wykorzystaniem odpadów.
Środa
  1. Obejrzenie filmu o tematyce ekologicznej.
  2. Zaproponowanie akcji pt. „Chcemy się uczyć w czystej szkole”.

Czwartek
  1. Sprzątanie terenu wokół szkoły dla klas 0 – III.
  2. Wybór najlepszych plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów z klas 0 – I. Wyeksponowanie ich na korytarzu szkolnym.

Piątek
  1. Przedstawienie teatralne pt. „Ratujmy Ziemię”.
  2. Prezentacja rymowanek promujących postawę proekologiczną na tle plakatów wykonanych przez uczniów klas 0 – III.
  3. Konkurs wiedzy ekologicznej dla uczniów z klas II i III.
  4. Podsumowanie zbiórki makulatury, wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom.

W załączeniu proponujemy przykładowe zadania do wykonania podczas konkursu wiedzy ekologicznej o różnej skali trudności.




KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS IIi III


ZADANIA : (grupa drzewek)
1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.
Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Wykreślanka. Proszę podkreślić co drugą literę, odczytać i zapisać nazwy zwierząt pożytecznych dla człowieka. Za każde odgadnięte zwierzątko otrzymujecie 1 pkt.
ZRKOAPSUBCMHIAD
OBKIRENDURMOZNPKIAL
MPGSAZRCLZNOBŁCAF

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.



  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................


  1. Proszę ułożyć z wybranych sylab nazwy roślin chronionych.(0 – 5 pkt)
a) sa-necz-ka-san-ki
b) nek-pier-bel-kup-wios
c) kra-kro-kre-kus-kuz
d) brzo-za-lec-wi-dły
e) śnieg-róg-prze-tło-bi


KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III

ZADANIA : (grupa kwiatków)
1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :
1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.
Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Dopasuj podpisy do rysunków. Zamaluj na czerwono nazwy roślin chronionych (rysunki oraz podpisy w załączeniu). Do zdobycia 3 punkty.

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.

  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................

  1. Odgadnij nazwy zwierząt ukryte w zdaniach.(0 – 5 pkt)
a) Sąsiedzi Karoliny głośno rozmawiają.
b) Ela ma nową żółtą bluzkę.
c) Krzyś kupił wczoraj dobry batonik.
d) Deszcz uratował dom przed pożarem.
e) Król i królowa urządzają jutro bal.


KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ DLA KLAS II i III

ZADANIA : (grupa listków)

1. Odpowiedzi na pytania zawarte w załączniku nr 1. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 pkt.
  1. Każdy zespół otrzymał kartkę z narysowanym nasionkiem(załącznik nr 2), z którego będzie rozwijać się drzewo. Celem gry jest doprowadzenie do powstania owocu. Każdy zawodnik rzuca kostką. Przy wyrzuceniu odpowiedniej liczby oczek możecie rysować :

1 oczko – rysujecie korzeń,
2 oczka – rysujecie pień,
3 oczka – rysujecie gałązki i liście,
4 oczka – rysujecie liście i pączki,
5 oczek – rysujecie kwiat,
6 oczek – rysujecie owoc.

Czas 5 minut. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza narysuje wszystkie części drzewa oraz jak najwięcej owoców.

  1. Wymyśl nazwę oraz podaj składniki sałatki ekologicznej.(0 – 3 pkt)

4. Gdzie z tym śmieciem ? Prawidłowa segregacja śmieci.
Proszę posegregować śmieci, które macie na stolikach do odpowiednich pojemników. Za prawidłowo wykonane zadanie możecie otrzymać 4 pkt.



  1. Proszę wymienić różne źródła zanieczyszczeń oraz napisać w jaki sposób można im zaradzić.(można zdobyć 0 – 5 pkt)
........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................

  1. Uzupełnij zdania z luką właściwymi wyrazami.(0 – 5 pkt)
a) Oszczędzam ...................., żeby nikomu jej nie zabrakło.
b) Zbieram .............................., by oszczędzić lasy.
c) Segreguję .........................., aby powtórnie zostały wykorzystane.
d) Szanuję .........................., by mogli z nich korzystać inni uczniowie.
e) Nie hałasuję w ...................., by nie spłoszyć ............................. .


Opracowały :
mgr Elżbieta Michalak
mgr Barbara Świderek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie