Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Moja przyszłość to mój wybór

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 856 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wybór zawodu i szkoły, a tym samym planowanie przyszłej kariery zawodowej jest jedną z najważniejszych decyzji życiowych młodego człowieka. Dlatego też szkoła powinna inspirować młodzież do określenia właściwej drogi kariery. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolnie jako jedna z placówek zajmuje się prowadzeniem zajęć z młodzieżą ,których celem jest aktywizowanie uczniów do wyboru zawodu.

Cele zajęć:

1 Wprowadzenie uczniów w problematykę wyboru przyszłego zawodu
2 Poznanie przez młodzież własnych skłonności zawodowych ,mocnych stron.
3 Określenie dalszej drogi szkolnej i zawodowej.


Metody: ankieta, burza mózgów, praca w grupach.

Forma: grupowa

Pomoce dydaktyczne: kwestionariusze ankiet, plansze, kartki papieru.

Adresat: uczniowie klas III gimnazjum.


Przebieg zajęć:
              I.      Wprowadzenie: Próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego warto poświęcać czas i energię na wybór przyszłego zawodu?”

           II.      Ćwiczenie Pt. „Baza danych”
Przebieg: Uczniowie podpisują kartki swoimi imionami i wpisują odpowiedzi na pytania dotyczące swoich cech:
1.  Jakie cechy charakteru cenią u innych.
2.  Kogo zabrałbym (-abym) na bezludną wyspę

         III.      Ćwiczenie
Burza mózgów. Uczniowie podają słowo bądź zdanie z czym kojarzy im się słowo „zawód”. Jeden z uczniów zapisuje wszystkie pomysły na  tablicy. Prowadzący podaje definicję słowa „zawód” wg Encyklopedii PWN.

        IV.      Przedstawienie planszy dotyczącej rozpatrzenia problemu „Jak podjąć decyzję wyboru zawodu?”

           V.      Ćwiczenie – „Skojarzenia”
Materiały – zdjęcia ludzi wykonujących różne czynności.
Uczniowie dzielą się na kilkuosobowe grupy. Prowadzący zadaje pytanie: „ Jaki zawód prezentuje osoba przedstawiona na ilustracji?”. Uczniowie uzasadniają dlaczego wybrali dla osoby przedstawionej na zdjęciu taki, a nie inny zawód.

        VI.      Uczniowie odpowiadają na pytania zawarte w ankiecie skłonności zawodowej. Odpowiedzi nanoszą na klucz odpowiedzi. Następnie prowadzący zajęcia omawia poszczególne grupy zawodów: człowiek-człowiek, człowiek-dane liczbowe, człowiek-przyroda, człowiek-technika, człowiek-obraz artystyczny.

      VII.      Ćwiczenie: „Kim nie chciałbym być?”
Prowadzący zajęcia wyjaśnia uczestnikom, iż warto zastanowić się nad tym jakich zawodów nie chcielibyśmy wykonywać i dlaczego. Uczniowie otrzymują listę zawodów i zaznaczają, których zawodów nie chcieliby wykonywać i dlaczego .Następnie chętni uczniowie mówią o swoich wyborach.

   VIII.      Ewaluacja-ankieta ewaluacyjna.


Opracowała-Beata Zduńczyk pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolnie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie