Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia otwarte z okazji dnia Babci i Dziadka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3004 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielką nauczania zintegrowanego od 20 lat. Chętnie korzystam z pomysłów na aktywną lekcję od innych nauczycieli. Tym razem chciałam podzielić się swoimi propozycjami zajęć otwartych, gdzie aktywny jest nie tylko uczeń, ale i gość.


Cel główny:
  • Kształtowanie postawy okazywania szacunku osobom starszym
Cele operacyjne:
  • uczeń potrafi śpiewać poznane piosenki
  • uczeń potrafi recytować poznane wiersze
  • uczeń rozumie znaczenie dziadków w swoim życiu
  • uczeń wie, dlaczego należy okazywać szacunek osobom starszym
Przebieg zajęć:
  1. Powitanie zebranych.
  2. Ułożenie hasła /tematu zajęć/
    WSPÓLNA LEKCJA -na tablicy zawieszone są pytania, uczniowie układają pod nimi wyrazy przygotowane przez nauczyciela
    Jaka babcia?
    Jaki dziadek?
    np. świetna. np. nowoczesny
    twórcza kochany
    opiekuńcza pomysłowy
    najlepsza ulubiony
    pracowita wspaniały wesoła
    -wybrane litery są zaznaczone kolorem i liczbą (z nich utworzy się hasło- temat lekcji)
  3. Rozwiązywanie zagadek matematycznych.
    Ustalenie hasła „Kochana babcia”.
  4. Zaśpiewanie piosenki i wspólna recytacja wiersza dla babci.
  5. Zabawa twórcza: opowiadanie bajki (najpierw opowiadają dzieci, następnie babcie i dziadkowie). Zabawa polega na tym, że nauczyciel układa pierwsze zdanie rozpoczynające bajkę, każda następna osoba tworzy dalszy ciąg.
  6. Zadanie dla babć
    Zadanie dla dziadków
    Babcie projektują i wykonują, następnie ubierają wnuka lub wnuczkę w strój bajkowy. Mają do dyspozycji bibułę marszczoną, gładką i włóczkę.
    Dziadkowie rozwiązują matematyczną zagadkę pt. „Szukanie korali”. Korale zgubiła królewna i trzeba je odnaleźć.
    • Prezentacja strojów
    • Rozwiązanie zadania dla dziadków
  7. W nagrodę uczniowie śpiewają piosenkę i recytują wiersz dla dziadków.
  8. Zaproszenie do tańca nowoczesnego -wspólna zabawa z gośćmi
  9. Podsumowanie:
    Uczniowie z pomocą dziadków babć rozwiązują zadanie, które będzie odpowiedzią na pyt. Co nam mówią dziadkowie?
    Rozwiązanie:

    Szanuj starszych! Korzystaj z ich doświadczenia i wiedzy.
    • zapisanie zdań
opracowała mgr Dorota Balas

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie