Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2344 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Metoda Weroniki Sherbone prezentuje Ruch Rozwijający jako metodę szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz w przypadkach głębokich zaburzń rozwojowych. Stanowi pomoc metodyczną dla nauczycieli, psychologów, wychowawców i rodziców.

PRZYKŁADOWE KONSPEKTY ZAJĘĆ METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE Z DZIEĆMI SIEDMIOLETNIMI.

Zajęcia nr 1.

CEL: Nauka współdziałania i partnerstwa.
  • W siadzie płaskim przesuwanie się od partnera do partnera- przywitanie palcami rąk (różne sposoby).
  • W siadzie płaskim przodem do siebie w parach trzymanie się za ręce, uśmiechanie, tulenie się, głaskanie.
  • Siad skulny, rozkroczny- uderzanie w kolana dłońmi, pięściami, łokciami, rozcieranie kolan, spychanie do podłogi, podnoszenie.
  • Siad skulny w parach- posuwanie się do tyłu z partnerem.
  • Turlanie się po podłodze oraz tulenie się po nogach nauczyciela.
  • Relaks.
  • Jeden partner w leżeniu na plecach, drugi leży na nim- posuwanie się do tyłu.
  • Obracanie nogami biernie leżącego partnera.
  • Leżenie tyłem- dotykanie się stopami naprzemiennie lub rowerek.
  • Ciąganie partnera robi mostek- drugi przechodzi pod mostkiem na różne sposoby (mostek coraz ciaśniejszy).
  • Stanie- jeden partner stoi tyłem do drugiego- chwyt pod pachy, huśtawka na boki.
  • Mostek. Drugie dziecko próbuje go przewrócić.
  • Siad skulny tyłem do siebie- przechylanie plecami.
  • Siad skrzyżowany przodem do siebie lub klęk prosty- przepychanie się rękoma.
  • Baraszkowanie: „Mama lwica i małe lwiątka”. Nauczyciel jest dorosłym zwierzęciem, dzieci to lwiątka- małe, takie dopiero narodzone i większe, baraszkujące. Lwiątka mogą przyjść do mamy w każdej chwili i przytulić się.
  • Kołysanie w parach.
Zajęcia nr 2.

Cel: Świadome odczuwanie własnego ciała oraz umiejętne współdziałanie z innymi.
  • W siadzie płaskim witanie się z sobą poszczególnych części ciała, np. łokieć z kolanem, łokieć z piętą.
  • W siadzie płaskim suwanie się po całej sali.
  • Siad skulny- obrót wokół własnej osi.
  • Relaks. Leżenie na plecach, ręce swobodnie wzdłuż ciała.
  • W siadzie skulnym tyłem do siebie w parach-poznawanie swoich pleców, masaż pleców.
  • Klęk podarty- jedno dziecko z pary wypowiada imię, a drugie klepie je po plecach. Zmiana ról.
  • W rozkroku podnoszenie wysoko kolan do brody, klepanie po kolanach.
  • Spacer parami po sali trzymając się za ręce. Jedno dziecko idzie wysoko podnosząc kolana, drugie- załączone nogi w kolanach.
  • Wycieczka- jedno dziecko leży na plecach, drugie ciągnie je za nogi.
  • Relaks. Siad skulny- oparcie głowy na ramieniu partnera.
  • W parach- jedno dziecko leży wyciągnięte na boku, drugie- trzymając się za udo i ramię naśladuje kołysanie.
  • Stanie w rozkroku obok siebie- popychanie się biodrami.
  • Jedno dziecko leży na plecach i udaje” przylepionego”, drugie- próbuje podnosić kolegę.
  • W parach leżenie na brzuchu, czołganie z partnerem po podłodze.
  • Dorosły leży n plecach. Kilkoro dzieci kula dorosłego w rulon.
  • Relaks. Dorosły leży na plecach- dzieci opierają głowy na biodrach do
Zajęcia nr 3.

CEL: Nabywanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu; współpraca z partnerem.
  • Małe kołeczka( 5-6 osób)- obejmowanie się za szyję, ramiona, ręce...
  • Leżenie na brzuchu- ślizganie się w kółko na brzuchu, następnie na plecach.
  • W siadzie prostym uderzanie o podłogę piętami.
  • Chodzenie i bieganie na „sztywnych” nogach.
  • Leżenie na plecach z rękami wzdłuż ciała (napinanie i kurczenie mięśni).
  • Relaks. Leżenie na plecach z zamkniętymi oczyma.
  • Leżenie na plecach z rozłożonymi rękami i nogami. Kilka osób podchodzi kolejno do leżących i naśladuje straszenie.
  • „Waga”- w parach siad skulny przodem do siebie: kołysanie i patrzenie sobie w oczy.
  • „Domki”- jedno dziecko w klęku podpartym, drugie- wchodzenie do domku czołgając się na brzuchu.
  • Relaks. Leżenie na brzuchu, broda oparta na złożonych dłoniach.
  • „Tunel”- kilkoro dzieci w klęku podpartym tworzy tunel, reszta- czołgając się na brzuchu przechodzi przez tunel.
  • Ćwiczenie w czwórkach. „Potrójny koń”- troje dzieci w klęku podpartym, czwarte- leży brzuchem na ich plecach. „Konie” przesuwają się po podłodze i wiozą kolegę.
  • Kołysanie: dwóch ćwiczących siedzi naprzeciwko, pomiędzy nimi trzeci, kolana lekko ugięte i rozsunięte, ręce wyciągnięte do przodu; ćwiczący w środku jest kołysany na boki przez partnerów.
  • W parach ciągnięcie za kostki ćwiczącego, leżącego na brzuchu lub na plecach.
  • W parach- stojąc do siebie twarzą i trzymając się za ręce ćwiczący odchylają się i przechodzą do siadu, a następnie razem wstają.
  • Pięciu lub sześciu ćwiczących leży w kole na plecach: zginanie i prostowanie nóg.
  • Relaks. Masaż karku i ramion( w parach).
autor: Alina Kaźmierczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie