Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konkurs ekologiczny

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 775 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konkurs ekologiczny może być wykorzystany przez nauczycieli geografii w klasach I-III gimnazjum. Okazją do jego przeprowadzenia jest na przykład Dzień Ziemi. Uczniowie mają wtedy możliwość odpowiedzieć na pytania zawarte w teście i sprawdzić swoje wiadomości i umiejętności z zakresu ekologii. Konkurs rozwija u uczniów zainteresowania przyrodą, uwrażliwia na problemy środowiska oraz podnosi świadomość ekologiczną wśród młodzieży. Był on już wykorzystany przeze mnie i przeprowadzony wśród uczniów w moim gimnazjum.
KONKURS EKOLOGICZNY W GIMNAZJUM

Cele:
- utrwalenie i pogłębianie wiadomości przyrodniczo – ekologicznych
- pobudzanie wrażliwości na ochronę środowiska
- kształtowanie aktywnej postawy i kultury ekologicznej


Regulamin konkursu:
1. Uczestnicy konkursu piszą test, który zawiera zadania zamknięte i
otwarte.
2. W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie gimnazjum klas I – III.
3. Maksymalna ilość punktów do zdobycia- 20.
4. Zwycięzcą konkursu jest osoba, która uzyska najwięcej punktów,
wyróżnienia uzyskują jeszcze dwie osoby z największą ilością
punktów.


1. Na zanieczyszczenie środowiska najbardziej wrażliwe są drzewa .................... 1p

2. Obecnie największy udział w zatruciu ołowiem nas i środowiska mają: 1p
a) naczynia stołowe
b) silniki spalinowe
c) dymy papierosowe
d) ptaki „nadziane” śrutem myśliwskim

3. Rolnictwo ekologiczne można prowadzić: 1p
a) na terenach zurbanizowanych
b) na obszarach wolnych od zanieczyszczeń
c) na każdym terenie
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne

4. Symbolem jakiego parku narodowego jest szarotka? 1p
a) Białowieski Park Narodowy
b) Tatrzański Park Narodowy
c) Ojcowski Park Narodowy
d) Babiogórski Park Narodowy

5. Do alternatywnych czyli „przyjaznych środowisku” źródeł energii zaliczamy: 1p
a) węgiel kamienny i ropę naftową
b) wiatr i węgiel kamienny
c) energię słoneczną i energię wodną
d) gaz ziemny

6. Najstarszy Park Narodowy na świecie to: 1p
a) Field na Tasmanii
b) Serengeti w Tanzanii
c) Yellowstone w Stanach Zjednoczonych
d) Tatrzański w Polsce

7. Przyporządkuj pojęcie do definicji: 2p
1. Ponowne wykorzystanie odpadów .........................................................
2. Produkcja nawozu organicznego ...........................................................
A. recykling B. Odpady komunalne C. Kompostowanie

8. Najstarszym Parkiem Narodowym w Polsce powstałym w 1921 roku jest: 1p
a) Kampinowski Park Narodowy
b) Białowieski Park Narodowy
c) Wielkopolski Park Narodowy
d) Soliński Park Narodowy

9. Tworzenie się dziury ozonowej powodują: 1p
a) freony
b) tlen
c) azot
d) ozon

10. Przyczynami zanieczyszczenia wód naturalnych są: 1p
a) ścieki komunalne
b) kwaśne deszcze
c) nawozy sztuczne
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne

11. Zadaniem katalizatorów spalin jest: 1p
a) oczyszczanie spalin samochodowych
b) oczyszczanie gazów z tlenku węgla
c) odpylanie gazów spalinowych
d) usuwanie z wody pitnej zanieczyszczeń

12. Aby zmniejszyć niekorzystny wpływ transportu na środowisko należy: 1p
a) używać wyłącznie benzyny bezołowiowej
b) korzystać z roweru a nie z samochodu
c) używać pojazdów z silnikami elektrycznymi lub napędzanymi paliwem gazowym
d) wszystkie odpowiedzi są poprawne

13. Która z podanych substancji nie powoduje zanieczyszczenia wód
naturalnych: 1p
a) tlen
b) nawozy sztuczne
c) kwaśne deszcze
d) ścieki komunalne


14. Czym jest dziura ozonowa? 3p
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................


15. Na czym polega efekt cieplarniany? 3p
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................


KARTA ODPOWIEDZI

1. iglaste
2. b
3. b
4. b
5. c
6. c
7. 1 – A, 2 – C
8. b
9. a
10. d
11. a
12. d
13. a
14. Ubytek ozonu i docieranie do ziemi szkodliwego promieniowania UV.
15. Dwutlenek węgla przepuszcza promieniowanie słoneczne docierające do ziemi, a zatrzymuje ciepło odbite od ziemi.

Opracowała Dorota Barczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie