|
Rodzice a dzieci- wzajemne relacje
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4323 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Żyjemy w ciągłym pośpiechu i często nie dostrzegamy, ze nasze dzieci dorastają. Nagle okazuje się, ze trudno nam ze sobą rozmawiać. Chciałam pomóc rodzicom i dzieciom w zrozumieniu siebie nawzajem. Po zajęciach juz wiedziałam: TO BYŁ DOBRY POMYSŁ.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW Prowadząca: Aneta Bednarz Temat: Dzieci a rodzice- wzajemne relacje. Cele:
- uświadomienie wymagań i potrzeb rodziców i dzieci;
- obowiązki i prawa dzieci i rodziców;
- poprawna i zrozumiała komunikacja w relacji rodzic- dziecko.
Metody: niedokończone zdania, drama, dyskusja, akrostych. Pomoce: kolorowe pisaki, karteczki. Przebieg zajęć: I część- wstępna:
- Powitanie rodziców i uczniów.
- Ćwiczenie- niedokończone zdanie. Rodzice kończą zdanie: „ Moja córka (mój syn) najlepiej potrafi...”. Uczniowie kończą zdanie: „ Moja mama (mój tata) najlepiej potrafi...”. Omówienie wypowiedzi uczniów i rodziców.
II część- właściwa:
- Anonimowa ankieta: „ Czego oczekuję od mojej córki/ syna, mamy/ taty?”
- Odczytanie kartek.
- Wspólna dyskusja nad listą oczekiwań obu stron.
- Ćwiczenie: akrostych- uczniowie piszą w pionie imię rodzica i dopisują cechy; rodzice robią to samo z imieniem dziecka, np.
AKTYWNA NERWOWA EMPATYCZNA TOLERANCYJNA AMBITNA Zachęcenie do wpisania wszystkich możliwych cech.
- Odczytanie kartek, omówienie ewentualnych trudności.
- Drama: Rodzic wraz z dzieckiem odgrywają scenkę:
„ Dziecko nie wraca o umówionej godzinie do domu. Spóźnia się ok. 2 godz.” Rodzic mówi o pierwszej reakcji: strach, obawa o bezpieczeństwo dziecka. Druga reakcja po powrocie pociechy: krzyk, złość, brak pozwolenia na wyjaśnienia w efekcie: kara.
Omówienie scenki, zwrócenie uwagi na fakt, ze reakcje pierwotne ( strach, obawa) są hamowane przez reakcje wtórne ( złość, krzyk), co najczęściej prowadzi do konfliktów i nie daje szansy dziecku. Jednocześnie prowadzący uświadamia dzieciom,że nie mogą spóźniać się, bo tylko oni wiedzą, że nic im się nie stało, a rodzic nie ma tej świadomości i naprawdę się martwi. Takie postępowanie powoduje też, że rodzice tracą zaufanie do swoich dzieci i ma to bardzo duży wpływ na ich wzajemne relacje. III część- końcowa:
- Podsumowanie zajęć, ewaluacja.
- Podziękowanie rodzicom i uczniom za udział w zajęciach.
Opracowała i przeprowadziła zajęcia: Aneta Bednarz |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|