Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Moja ulubiona postać fantastyczna

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1761 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Podany konspekt można wykorzystać w klasie czwartej. Celem tych zajęć jest utrwalenie takich pojęć jak fantastyka, rzeczywistość, zdarzenia i bohaterowie fantastyczni. Uczeń wypowiada się na temat ulubionej postaci fantastycznej,uzasadnia swój wybór, a następnie opisuje tę postać, doskonaląc swoje umiejętności charakteryzowania i oceniania bohaterów. Wykorzystano tu także metodę przekładu intersemiotycznego.

Konspekt

Klasa: IV

Czas lekcji: 90 minut

Materiały: obrazki przedstawiające ulubioną postać fantastyczną, figurki, kolorowanki, baśnie, kasety video

Formy pracy: indywidualna

Metody: przekład intersemiotyczny, ćwiczenia praktyczne

Prowadzący: Joanna Domeradzka-Kowalkowska

Temat: Moja ulubiona postać fantastyczna.

Cele:
- uczeń umie opowiedzieć o swojej ulubionej postaci fantastycznej, pokazuje kolegom figurki, obrazki, opowiada o jej przygodach na podstawie przeczytanej baśni lub obejrzanego filmu, potrafi uzasadnić swój wybór
- uczeń rozumie pojęcie fantastyki, odróżnia zdarzenia i postacie fantastyczne od zdarzeń oraz bohaterów realnych
- potrafi wymienić rekwizyty posiadające niezwykłą moc, którymi posługuje się wybrana przez niego postać
- potrafi opisać ulubioną postać, jej strój, cechy charakteru, umiejętności

Przebieg lekcji:

1) Nauczyciel rozmawia z uczniami o baśniach, które lubią czytać. Stara się tak kierować rozmową, aby uczniowie zauważyli, że świat baśni tworzą zarówno elementy fantastyczne i realistyczne. Uczniowie wyjaśniają pojęcia fantastyki i rzeczywistości. Wymieniają zdarzenia fantastyczne, bohaterów fantastycznych, ich umiejętności oraz rekwizyty mające niezwykłą moc, np. różdżka, peleryna, itp.

2) Uczniowie prezentują przyniesione przez siebie materiały: baśnie, kasety video, figurki, obrazki, itp. Opowiadają o postaci, która wybrały, o jej przygodach, charakterze, mocy, jaką dysponują, używanych rekwizytach. Uzasadniają swój wybór.

3) Uczniowie opisują postać, którą wybrały. Nauczyciel pomaga im, poprawia ewentualne błędy, podpowiada, co mogą jeszcze opisać. Ważne jest, aby uczniowie nie zapomnieli przedstawić bohatera, uwzględniając baśń lub film, z której postać pochodzi, opisać jej strój, cechy, zdolności...i oczywiście uczniowie nie mogą pominąć uzasadnienia.

4) Uczniowie czytają swoje prace.

5) Praca domowa- przekład intersemiotyczny - Narysuj opisaną przez siebie postać.

6) Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach.

Autor: Joanna Domeradzka-Kowalkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie