Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Komputer, a dziecko w wieku wczesnoszkolnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1170 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Każdy nauczyciel chce poprzez swoją pracę przygotować dziecko do życia w zgodzie z otaczającą go rzeczywistością. Przychodząc na świat, dzieci nie rozumieją go jeszcze, poznają go dopiero uczestnicząc aktywnie w codziennym życiu. Zdobywają doświadczenia nie tylko poprzez własne działanie, ale także poprzez oglądanie tego, czego na co dzień zobaczyć nie sposób. Dlatego dużą pomocą w takim poznawaniu rzeczywistości może okazać się komputer.

  1. Komputer ułatwia naukę  każdy z nas wie, że dziecko uczy się najlepiej poprzez zabawę. Wiele programów realizuje właśnie tę zasadę „bawiąc – uczyć” i to tak efektywnie, że wiele dzieci nie uświadamia sobie nawet procesu uczenia się.
  2. Komputer umożliwia dostęp do ogromnych zasobów informacji: nikt nie jest w stanie zgromadzić tylu informacji w jednym miejscu popartych dodatkowo ilustracjami, czy animacjami, ile można uzyskać za pomocą komputera a przecież poprzez obrazy dzieci uczą się najszybciej.
  3. Komputer zapewnia interakcyjność, czyli wzajemny dialog pomiędzy użytkownikiem, a programem komputerowym, poza tym ułatwia także komunikowanie się. W pracy z komputerem dziecko nie jest już biernym uczestnikiem, jak np. podczas oglądania telewizji, lecz może wpływać na swoje działania, zmieniać je, powtarzać, lub też rezygnować z nich, jeśli się znudzi..
  4. Komputer rozwija zainteresowania: rozwija samodzielność, dostarcza rozrywki i relaksuje, jeśli dziecko trafi na temat szczególnie je interesujący, może bez najmniejszego problemu poszukać szerszych informacji w tej dziedzinie, a co za tym idzie zdobyć wiedzę, lub nabyć nowe umiejętności.
  5. Komputer jest pomocą: szczególnie dla dzieci niesprawnych fizycznie, czy nie nadążających w rozwoju intelektualnym za rówieśnikami. Istnieją specjalne programy edukacyjne dające możliwość wyrównywania szans .

Zastosowanie komputerów w pracy z dziećmi ma bezpośredni wpływ na przebieg procesu kształcenia. Rozbudza wszechstronną aktywność poznawczą dziecka, jego zaangażowanie w pracę, zaciekawienie, zwiększa też zainteresowanie materiałem nauczania, a także samą szkołą, w efekcie zwiększa się motywacja do nauki.

Możliwości praktycznego wykorzystania komputera w kształceniu zintegrowanym są ogromne w każdej płaszczyźnie integracji:


     Edukacja polonistyczna

Ø      Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu

Ø      Czytanie ze zrozumieniem

Ø      Poznawanie i utrwalanie zasd ortografii

Ø      Pisanie i przesyłanie poczty elektronicznej z zastosowaniem form obowiązujących                     

      Podczas pisania listu

Ø      Swobodne pisanie tekstów


     Edukacja matematyczna

Ø      Wykonywanie prostych operacji matematycznych w ramach rachunku pamięciowego

Ø      Porządkowanie i klasyfikowanie

Ø      Algorytmy działań pisemnych

Ø      Rozwiązywanie zadań wymagających logicznego myślenia

Ø      Powiększanie i zmniejszanie obiektów jako przygotowanie do wprowadzenia pojęcia skali

       Edukacja plastyczno-techniczna

Ø      Tworzenie form plastycznych w edytorze graficznym

Ø      Projektowanie z wykorzystaniem dostępnych narzędzi graficznych

Ø      Operowanie kolorem i teksturą

Ø      Tworzenie graficznych form użytkowych

Ø      Poznawanie różnych urządzeń , ich działania i zasad bezpiecznego korzystania z nich


        Edukacja muzyczna

Ø      Poznawanie różnych instrumentów muzycznych, ich brzmienia

Ø      Graficzne przedstawianie melodii z wykorzystaniem wszystkich znaków muzycznych

Ø      Budowanie schematów rytmicznych

Ø      Układanie własnych kompozycji muzycznych


       Edukacja przyrodnicza

Ø      Wykorzystywanie rysunków, ilustracji, zdjęć, filmów czy prezentacji w celu:

Ø      Poznawania i oglądania różnych okazów przyrodniczych

Ø      ukazywanie warunków życia, budowy, rozwoju różnych form życia

Ø      obrazowego przedstawienia zależności występujących w przyrodzie

Ø      poznawanie zjawisk i mechanizmów w przyrodzie nieożywionej



Zastosowanie komputerów, to uatrakcyjnienie zajęć i zmniejszenie dysproporcji pomiędzy tym, co dziecko otacza, a tym, czego uczy. Komputer uczy przede wszystkim umiejętności praktycznego wykorzystywanie nabytych kompetencji w codziennym życiu i przyszłej pracy zawodowej. Szkoła powinna  kształcić ludzi, którzy potrafią, a nie  takich, którzy wiedzą.

Niepotrzebni są nam ludzie z doskonałą wiedzą encyklopedyczną. Po cóż w takim razie istniałyby encyklopedie? Potrzebna jest więc młodzież, która bez problemu będzie wiedział gdzie i jak należy szukać aby tę wiedzę zdobyć i jak ją wykorzystać.

Beata Zdrojewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie