Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program opiekuńczo – wychowawczy świetlicy szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1894 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program opracowałam dla potrzeb świetlicy Szkoły Podstawowej nr 5, im. Powstańców Śląskich w Wieluniu. Został utworzony na bazie szkolnego programu opiekuńczo – wychowawczego. Planowane działania dotyczą treści z obszaru: uczeń jako członek rodziny; uczeń jako członek świetlicy szkolnej, szkoły, Europejczyk; uczeń jako osoba dbająca o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne oraz bezpieczeństwo własne i innych; uczeń jako osoba wykazująca troskę o środowisko naturalne; uczeń jako aktywny uczestnik życia kulturalnego; uczeń jako osoba tolerancyjna, asertywna, skutecznie komunikująca się z innymi. Program może okazać się przydatny w szczególności nauczycielom rozpoczynającym pracę w świetlicy szkolnej, jako przykład do tworzenia własnych programów.

Program opiekuńczo – wychowawczy świetlicy szkoły podstawowej

Opracowała: mgr Edyta Garncarek dla świetlicy Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi,
im. Powstańców Śląskich w Wieluniu


OBSZARY
CELE WYCHOWAWCZE
PLANOWANE DZIAŁANIA
ODPOWIE-
DZIALNI
EWALUACJA
UWA-GI
UCZEŃ JAKO CZŁONEK RODZINY
1.Zna tradycje swojej rodziny. 2.Aktywnie uczestniczy w życiu rodziny.
3.Potrafi okazać szacunek rodzicom , dziadkom.
- zajęcia świetlicowe nawiązujące do tradycji domu rodzinnego. – wykorzystanie literatury o tematyce rodzinnej do prowadzenia dialogu, porównań i wyciągania wniosków.
– wspólne rozmowy ukazujące rolę rodzica i dziadków w życiu rodziny.
Wychowawcy świetlicy.
Rozmowa , obserwacja.

UCZEŃ JAKO CZŁONEK GRUPY W ŚWIETLICY SKOLNEJ, SZKOŁY,
EUROPEJCZYK
1.Zna prawa i obowiązki członka grupy w świetlicy. 2.Aktywnie i bezinteresownie pomaga innym . 3.Dostrzega u siebie słabe i mocne strony osobowości, odkrywa talenty i możliwości. 4.Okazuje szacunek dla wspólnego dobra. 5.Potrafi rozwiązywać zaistniałe problemy w grupie rówieśniczej w świetlicy.
- zapoznanie z regulaminem świetlicy - przypominanie o zagadnieniach regulaminu przy różnych okazjach – organizowanie pomocy koleżeńskiej podczas odrabiania pracy domowej - organizowanie zajęć w grupach mieszanych wiekowo, niesienie pomocy osobie młodszej w trakcie wykonywania zleconego zadania - rozwijanie talentów i odkrywanie nowych możliwości poprzez uczestniczenie w różnych zajęciach świetlicowych - dbanie o estetyczny wygląd sali świetlicowej - dbanie o gry dydaktyczne, zabawki, książki znajdujące się w świetlicy - systematyczne porządkowanie w szafach gier, zabawek, klocków, książek, plecaków - wykorzystanie literatury nawiązującej do problemów jakie występują wśród rówieśników i jak sobie z nimi radzić, pogadanki, dyskusje - realizacja „Tygodnia Europejskiego” w zajęciach plastycznych i technicznych
Wychowawcy świetlicy
Rozmowa, obserwacja, analiza oceny zachowania.

UCZEŃ JAKO OSOBA ŚWIADOMIE DBAJĄCA O SWOJE ZDROWIE FIZYCZNE I PSYCHICZNE ORAZ BEZPIECZEŃSTWO WŁASNE I INNYCH
1.Potrafi dbać o własne zdrowie . 2.Jest sprawny fizycznie . 3.Bezpiecznie zachowuje się w świetlicy szkolnej, w drodze do szkoły i ze szkoły. 4.Dba o własny wygląd i higienę osobistą.
-chętnie uczestniczy w zajęciach sportowych na świeżym powietrzu -bierze czynny udział w zajęciach ruchowych w małej sali gimnastycznej -wykonuje projekt jadłospisu dziennego ze zwróceniem szczególnej uwagi na zdrową żywność -bierze udział w zabawie dydaktycznej „Znaki drogowe”. Utrwala znajomość znaków drogowych. –analizuje przyczyny i zagrożenia wypadków- dyskusje -wykonuje projekt ubioru szkolnego, stroju na zabawę szkolną , uroczystość- dyskusje

-bierze udział w Olimpiadzie Sportowej Świetlic szkół podstawowych,

-uczestniczy w zajęciach sportowych na pływalni

Wychowawcy świetlicy
Obserwacja, dyskusja.

UCZEŃ JAKO OSOBA WYKAZUJĄCA TROSKĘ O ŚRODOWISKO NATURALNE
1.Wychowanek świetlicy ma świadomość, że trzeba dbać o ochronę środowiska naturalnego. 2.Potrafi segregować śmieci, rozumie pojęcie – recykling- 3.Przejawia szacunek dla wszystkich form życia.
- uczestniczy w zajęciach pod hasłem - „Woda to życie” – „Świeże powietrze pachnące lasem”. –bierze udział w zajęciach grupowych pod hasłem- „Recykling”. –uczestniczy w zajęciach przyrodniczych dotyczących ochrony roślin, zwierząt, rozumie potrzeby swoich milusińskich- pies , kot , świnka morska -uczestniczy w zajęciach pod hasłem- Moje ulubione zwierzątko- działalność plastyczna - uczestniczy w zajęciach związanych z Międzynarodowym Dniem Ziemi- 22 kwietnia. – zapoznaje się z życiem zwierząt morskich w związku z obchodami Światowego Dnia Morza – 17 marca. – uczestniczy w zajęciach związanych z obchodami Międzynarodowego Dnia Ptaków- 1 kwietnia.
Wychowawcy świetlicy
rozmowa


UCZEŃ JAKO AKTYWNY UCZESTNIK ŻYCIA KULTURALNEGO
1.Przestrzega kultury życia codziennego i zna zasady życia towarzyskiego. 2.Rozwija , utrwala potrzeby i nawyki czytelnicze . 3.Nie używa słów obrażających innych ani słów wulgarnych. 4.Świadomie i odpowiedzialnie korzysta z komputera.
- uczestniczy w zabawach towarzyskich organizowanych w świetlicy - bierze udział w zajęciach artystycznych proponowanych przez nauczyciela świetlicy - bierze udział w akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom „
- uczestniczy w dyskusjach dotyczących zasad dobrego wychowania – rozmowy sytuacyjne - nabywa umiejętność obsługi komputera - bierze udział w akcji Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci – 2 kwietnia - prezentacja ciekawej bajki

Wychowawcy świetlicy
Obserwacja, dyskusja

UCZEŃ JAKO OSOBA TOLERANCYJNA , ASERTYWNA , SKUTECZNIE KOMUNIKUJĄCA SIĘ Z INNYMI

1.Przestrzega praw własnych oraz innych ludzi . 2.Rozumie uczucia innych ludzi . 3.Potrafi słuchać i wyrażać opinie .
- udział w codziennym życiu grupy świetlicowej - literatura ukazująca wady i zalety ludzi oraz ukazująca problem zła i dobra – konfrontacja ze światem współczesnym
Wychowawcy świetlicy
Obserwacja , dyskusja.















Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie