Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rodzinny podwieczorek

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4627 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W chwili obecnej dzieci i ich rodzice spędzają ze sobą zbyt mało czasu "Rodzinny podwieczorek" to propzycja wzajemnej integracji rodziny oraz wzmocnienie więzi emocjonalnej między dziećmi i ich rodzicami. To czas na: miłe słowa, na chwile wzruszeń oraz wspólną radosną zabawę.

Scenariusz uroczystości dla sześciolatków i rodziców z okazji “Dnia Mamy i Taty”
Cele ogólne:
  • kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem,
  • prezentacja programu przygotowanego z okazji “Dnia Mamy i Taty”,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią,
  • kształcenie umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem przyjęcia dla rodziców,
  • wzmocnienie u dzieci więzi emocjonalnej z rodziną,
  • stworzenie warunków do różnej aktywności dzieci poprzez aktywny udział w zabawach i konkursach,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
Cele operacyjne-dziecko:
dziecko:
  • recytuje wiersze, śpiewa piosenki i tańczy przed widownią,
  • wspólnie z dziećmi dekoruje stoły serwetkami i kwiatami,
  • odgrywa rolę podczas inscenizacji,
  • składa życzenia rodzicom
  • uczestniczy wspólnie z rodzicami w grach, zabawach i konkursach.
Środki dydaktyczne:
  • talerzyki, serwetki, sztućce, filiżanki;
  • pomoce do zabaw i konkursów- dowolne obrazki lub portrety rodziców wykonane przez dzieci, sztalugi, kartony, flamastry;
  • rekwizyty do gier i zabaw ruchowych- piłki, pachołki, lina;
  • upominki dla rodziców przygotowane wcześniej na zajęciach przez dzieci pod kierunkiem nauczyciela.
  • kasety magnetofonowe lub płyty z nagraniami piosenek dla dzieci, nagranie polki, magnetofon.
Sceneria:
sala gimnastyczna, stoły udekorowane serwetkami, wazonikami z kwiatami.

Przebieg uroczystości
I Czynności organizacyjne
  • przygotowanie nakryć stołów oraz rozłożenie słodyczy i napojów
  • zgromadzenie pomocy do zabaw i konkursów oraz upominków dla rodziców
II Część główna
  1. Powitanie przybyłych gości i zaproszenie do wysłuchania części artystycznej przygotowanej przez dzieci.
  2. Inscenizacja utworu pt. “Robot dla mamy”
    Dziecko I: Jutro święto mamy.
    Co Justynko mamie damy?
    Justynka: Kwiaty,laurki…
    Dziecko II: To już było…
    Justynka: I co z tego?!
    Dziecko I: To musi być coś bardzo, bardzo wyjątkowego.
    Dziecko II: Mama na to zasługuje.
    Co po głowie ci się snuje?
    Dziecko I: Pomysł mój wiele znaczy,
    bo pomoże mamie w pracy.
    Justynka: Powiedzieć nie masz ochoty?
    Dziecko I: Kupimy mamie chodzącego robota
    do ciężkiej roboty…
    Dziecko II: Taki robot nic nie znaczy.
    Mama nie ma ciężkiej pracy.
    Justynka: Robot w naszym domu
    nie ma jak mama nic do roboty…
    Dziecko II: Byłyby z nim tylko same kłopoty.
    Justynka: Pralka sama pierze,
    zmywarka zmywa.
    Tak to się odbywa.
    Dziecko II: Odkurzacz zbiera kurz.
    Wyręcza mamę… i już.
    Dziecko I: Tak, tak piekarnik piecze, (z ironią)
    żelazko samo prasuje…
    Justynka: Chyba że robot weźmie się za gotowanie.
    Dziecko II: Gotować może zupę i drugie danie.
    Dziecko I: Gotowaniem zrobiłby przykrość mamie,
    bo każda mama lubi gotowanie.
    Justynka: I dobrze o tym wiecie,
    że gotuje najlepiej
    ze wszystkich mam na świecie.
    Dziecko I: Z robota więc zrezygnuję.
    Ty odkurzysz, ty szorujesz.
    Ja wezmę się za gotowanie
    i wiem, że nie zrobię
    tym przykrości mamie.
  3. Śpiew piosenki pt. “ Dla Mamy” (muz. F. Leszczyńska, sł. Z. Holska-Albekier) 1.W zieleni łąka majowa,
    gdzieś w trawie świerszczyk się schował.
    Nastroił skrzypce maleńkie,
    gra zielone piosenki.
    Dla mamy piosenki, dla mamy. (bis)
    2. W kolorach łąka majowa
    już od stokrotek różowa.
    A od bławatków błękitna,
    Wszystkie kwiaty zakwitły.
    Dla mamy zakwitły, dla mamy. (bis)
  4. Recytacja wiersza W. Febera pt. “Do czego służy tatuś” Do czego służy tatuś?
    Na przykład do prania,
    Kiedy za dużo pracy
    miewa w domu mama.

    Do trzepania dywanów,
    jazdy odkurzaczem,
    do chodzenia z córeczką
    na lody, na spacer.
    Do wbijania haczyków
    w twardy beton ściany
    wtedy gdy nową szafkę
    lub obraz wieszamy.
    Do strugania,
    gdy złamie się twardy ołówek,
    do wkładania
    do mojej skarbonki złotówek.
    Do wspinaczki
    gdy sobie przed ekranem usiadł
    do pomagania w lekcjach
    też miewam tatusia.
    A kiedy się gazetą
    jak tarczą zasłania,
    przynoszę kolorową
    książkę do czytania.
    I razem wędrujemy
    do ostatniej strony…
    Do tego służy tatuś
    Dobrze oswojony.

  5. Śpiew fragmentu piosenki pt. “Familijny blues” (muz.T. Gummesson, sł. A. Bernat) 1. Śpiewajmy razem naszej mamie blues,
    śpiewajmy wszyscy naszej mamie blues,
    bo mama kocha nas,
    ma dla nas zawsze czas.
    Śpiewajmy wszyscy razem klaszcząc w rytmie.
    I niech nas będzie więcej
    I choćby sto tysięcy,
    Śpiewajmy, śpiewajmy blues, hej!
    2. Śpiewajmy razem i dla taty blues,
    śpiewajmy wszyscy i dla taty blues,
    bo tata wszystko wie,
    pracuje całe dnie.
    Śpiewajmy wszyscy razem klaszcząc w rytmie…
  6. Recytacja wiersza Cz. Janczarskiego “Nasza mama” Kto się o nas tak troszczy?
    Najczulej patrzy na nas?
    Kto od złych przygód strzeże?
    Nasza kochana mama.
    Uczyła pierwszych kroków,
    pierwszych słów nas uczyła.
    Każdą łzę nam otarła.
    Mamusia nasza miła.
    Jak ci się odwdzięczymy
    za wszystko, droga mamo?
    Będziemy się starali
    kochać ciebie tak samo.

  7. Recytacja wiersza M. Czelar “Dla mamy” Ze wszystkich kwiatów świata
    chciałbym zerwać… słońce.
    i dać je potem Tobie,
    złociste i gorące.
    Słoneczko jest daleko,
    ale nie martw się mamo,
    narysowałem drugie. Jest prawie takie samo!
    teraz cię wycałuję, jak mogę najgoręcej,
    bo tak cię kocham bardzo, że już nie mogę więcej.
  8. Śpiew piosenki pt. “ Moja mama”(muz. A. Seroczyński, sł. A. Jastrzębiec- Kozłowski) 1.Lubię kiedy moja mama
    pocałunkiem mnie obudzi.
    Mówi mi: “Pamiętaj dziecko,
    trzeba kochać wszystkich ludzi”.
    Potem śpiewa mi piosenki,
    piecze dla mnie pyszne ciasto,
    uczy gier komputerowych.
    Moją mamę mam na własność!
    Ref. Moja mama umie wszystko,
    umie bawić się i śmiać,
    umie być naprawdę blisko,
    przy niej się nie trzeba bać.
    Moja mama umie wszystko,
    umie nawet w piłkę grać,
    umie SMS-y pisać,
    lubi cieszyć się jak ja!
    2.Po południu jest wesoło,
    budujemy zamki z klocków;
    jeśli któryś się przewróci,
    mama mnie przytula mocno.
    A wieczorem po kolacji
    mama zasnąć mi pomaga,
    czyta bajki na dobranoc
    albo pięknie opowiada.
    Ref. Moja mama umie wszystko…
  9. Recytacja tekstu przez wszystkie dzieci. Czy to zimą,
    czy to latem-
    przez cały rok
    DBAJ O MAMĘ I TATĘ!
    Wszędzie i wciąż
    to pamiętaj!
    Zwłaszcza dziś
    w Dniu Ich Święta.
  10. Inscenizacja taneczna piosenki pt. “Taniec”
    l. Nogą lewą, nogą prawą
    maszerujmy sobie żwawo.
    Podskoczymy, hop, wysoko! Hen do
    góry ku obłokom.

    Ref: Zróbmy piękne koło, bawmy się wesoło. Wszystko z nami śpiewa ptaki, las i drzewa.
    Wietrzyk w górze leci, klaszczą
    wszystkie dzieci.
    Wesoło śpiewamy,
    do nas zapraszamy.
    2.Czwórki piękne utworzymy,
    z nich kółeczka już robimy. Kręćmy,
    kręćmy się wokoło! Piękny śpiew
    niech brzmi wesoło.
    Ref: Zróbmy piękne...
Opis inscenizacji

Dzieci stoją w parach, tworząc koło. Chłopcy od środka, dziewczynki po zewnętrznej stronie.
I zwrotka
takty 1-2 dzieci trzymają się w parach za ręce. Wysuwają na przemian raz lewą raz prawą nogę
takty 3-4 dzieci maszerują
takty 5-8 tworzą małe kółeczka, trzymając się za ręce i na raz w każdym takcie podskakują w górę
Refren:
takty 9-16 dzieci tworzą duże koło, trzymając się za ręce cwałem bocznym krążą wokoło
II zwrotka
takty 1-4 dzieci tworzą kółeczka i klaszczą miarowo takty 5-8 wysuwają na zmianę raz lewą, raz prawą nogę
Refren: tak samo jak w I zwrotce.

  • Wręczenie rodzicom upominków przygotowanych przez dzieci.
  • Konkursy i zabawy dla dzieci i rodziców.
  • Konkurs rysunkowy pt. “Portret mojego dziecka”- mamy siadają przed sztalugami z zawiązanymi oczami, a ich dzieci używając zwrotów: wyżej, niżej, w prawo, w lewo dają do zrozumienia, w którym miejscu mają być umieszczone części twarzy.
  • “Poznaj mnie po głosie”- dzieci schowane są za zasłoną i śpiewają piosenki z repertuaru przedszkolnego, a zadaniem ojców jest rozpoznanie swojego dziecka po głosie. - dzieci schowane są za zasłoną i śpiewają piosenki z repertuaru przedszkolnego, a zadaniem ojców jest rozpoznanie swojego dziecka po głosie.
  • “Poznaj moją pracę”- na taśmie zawieszone są prace plastyczne dzieci, zadaniem mam jest rozpoznanie pracy swojego dziecka. - na taśmie zawieszone są prace plastyczne dzieci, zadaniem mam jest rozpoznanie pracy swojego dziecka.
  • “Kto zwycięży”- Tata i dziecko stają przed pachołkami, otrzymują piłkę. Zadaniem ich jest kozłowanie piłki między pachołkami slalomem (najpierw startuje dziecko, później rodzic). Ta para, która najwcześniej skończy kozłowanie i zrobi to dokładnie-wygrywa. - Tata i dziecko stają przed pachołkami, otrzymują piłkę. Zadaniem ich jest kozłowanie piłki między pachołkami slalomem (najpierw startuje dziecko, później rodzic). Ta para, która najwcześniej skończy kozłowanie i zrobi to dokładnie-wygrywa.
  • “Przejdź z woreczkiem”- Do zabawy zapraszamy 4 chętne mamy z dziećmi. Zawodnicy mają za zadanie przejść określony odcinek drogi parami- mama i dziecko z woreczkami na głowie. - Do zabawy zapraszamy 4 chętne mamy z dziećmi. Zawodnicy mają za zadanie przejść określony odcinek drogi parami- mama i dziecko z woreczkami na głowie.
  • “Przeciąganie liny”- Zadaniem dwóch drużyn składających się z równej liczby zawodników (dzieci i rodziców) jest przeciągnięcie liny poza wyznaczone miejsce. - Zadaniem dwóch drużyn składających się z równej liczby zawodników (dzieci i rodziców) jest przeciągnięcie liny poza wyznaczone miejsce.
  • Zabawa taneczna “Galopka”- Rodzice razem z dziećmi ustawiają się parami po obwodzie koła i podają sobie ręce. Nauczycielka włącza wesołą muzykę opartą na kroku polki i wskazuje pierwszą parę, która rozpocznie taniec. Tancerze ustawieni są bokiem do kierunku tańca i przemieszczają się krokiem dostawnym dookoła, aż wrócą na swoje miejsce. Wówczas taniec rozpoczyna następna para. - Rodzice razem z dziećmi ustawiają się parami po obwodzie koła i podają sobie ręce. Nauczycielka włącza wesołą muzykę opartą na kroku polki i wskazuje pierwszą parę, która rozpocznie taniec. Tancerze ustawieni są bokiem do kierunku tańca i przemieszczają się krokiem dostawnym dookoła, aż wrócą na swoje miejsce. Wówczas taniec rozpoczyna następna para.

    Wszystkich zawodników nagradzamy gromkimi brawami!
  • Wspólny podwieczorek przy herbacie i ciasteczkach.
III. Zakończenie
  • Rodzice i dzieci ustawieni w krąg, podają sobie ręce i przez wzajemne uściśnięcie dłoni przekazują sobie wzajemnie “Iskierkę przyjaźni”.
  • Pożegnanie.

LITERATURA:
1. U. Czerwińska, S. Doroszuk,J. Gawryszewska, J. Harmanowska, A. Koch, M. Majorek, H.
Pałsińska, L. Rosiak, J.Wróblewska :Scenariusze zajęć dziennych z sześciolatkami,
Wydawnictwo NOWA ERA, Warszawa 2005.
2. T. Fiutowska :Teatr “Smyk” dla Smyka, Oficyna Wydawniczo- Poligraficzna “ADAM”,
Warszawa 2003.
3. B. Forma: Rok w wierszu i piosence, Zakład Wydawnictw i Reklamy “IWANOWSKI”,
Płock 1998.
4. R. Przymus: Inscenizacje pełne radości , Wydawnictwo JUKA, Łódź 1995
5. U. Smoczyńska-Nachtman : Kalendarz muzyczny w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1992.
6. U. Smoczyńska- Nachtman: Zabawy i ćwiczenia przy muzyce, Centralny Ośrodek
Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1978.

Opracowała:mgr Mariola Szczypiór
PSP w Głowaczowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie