Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dwunastu braci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 756 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Klasa 2


Zbiorowe redagowanie notatki z przebiegu inscenizacji „Dwunastu braci”. Rodzaje kalendarzy i posługiwanie się nimi w życiu codziennym. Pisanie dat. Samodzielne uzupełnianie zdań na temat pór roku.

Cele operacyjne:
Uczeń:
  • czyta z podziałem na role, wygłasza na pamięć przydzielone role
  • bierze udział w inscenizacji, wykazuje aktywność w jej przygotowaniu
  • potrafi korzystać z kalendarza,
  • wskazuje miesiące najdłuższe i najkrótsze,
  • układa zdania na temat przebiegu inscenizacji,
  • umie komunikować się w grupie,
  • pisze daty
  • wykonuje proste obliczenia kalendarzowe
  • wypowiada się na temat zmian przyrody w poszczególnych porach roku,
  • potrafi uzupełniać zdania podanymi wyrazami,
  • właściwie dobiera przymiotniki do opisu.
Metody: pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, inscenizacja,
Formy pracy: zbiorowa, praca w grupie, indywidualna.
Środki dydaktyczne: rekwizyty do inscenizacji, nazwy miesięcy, różne rodzaje kalendarzy

Przebieg zajęć:
  1. Czytanie z podziałem na role tekstu pt. „Dwunastu braci”.
  2. Inscenizacja utworu z wykorzystaniem rekwizytów( w dwóch grupach, tak, żeby wszystkie dzieci wzięły udział w przedstawieniu) .Dzieci nauczyły się w domu przydzielonej zwrotki na pamięć.
  3. Zbiorowe redagowanie notatki dotyczącej przedstawianej inscenizacji- wykorzystanie zgromadzonego słownictwa.( inscenizacja, rekwizyty, pomysłowe, występy teatralne)
  4. Analiza ortograficzna i przepisanie tekstu do zeszytu.
  5. Utrwalenie nazw kolejnych miesięcy, poprawność ich zapisu- ćwiczenia.
  6. Pisanie dat różnymi sposobami(słowami, znakami rzymskimi, cyframi arabskimi.)
  7. Zabawa w odgadywanie miesięcy:                                                                               Jak nazywa się trzeci, szósty itd. miesiąc?                                                                  Jaki miesiąc jest po lutym, wrześniu, grudniu?                                                            Jaki miesiąc jest pomiędzy październikiem a grudniem?                                                 Który z kolei jest luty, maj, sierpień?
  8. Rozmowa na temat pór roku
    • -Jakie miesiące należą do poszczególnych pór roku?
    • -Dlaczego zmieniają się pory roku?
  9. Podsumowanie zajęć. Ocena swojej pracy i aktywności na zajęciach. Pokolorowanie odpowiedniej minki i umieszczenie jej na tablicy.
Załącznik:


Opracowała: Miśkiewicz Grażyna


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie