Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan Tygodnia Humanisty

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 620 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.
Plan opracowała: mgr Beata Maria Kosyk  
 
PLAN TYGODNIA HUMANISTY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO
W NOWOGRODŹCU
                     
DN. 20- 24 MARCA 2006 ROKU 
 
 
 
 
Plan powstał z myślą o uczniach zdolnych, chcących rozwijać swe zainteresowania przedmiotami humanistycznymi, sprawdzać nabyte umiejętności oraz o uaktywnieniu przeciętnych uczniów do działania, bowiem w nowoczesnej szkole najważniejszy jest uczeń, jego potrzeby, osobowość, role, jakie będzie pełnił w życiu.

Poniższe działania opracowano zgodnie z Podstawą programową, wydaną

przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

 
 
CELE:
 
 
-         rozwijanie podstawowych zdolności i umiejętności myślenia twórczego,

-         pobudzanie aktywnego stosunku do uzyskiwania informacji,

-         rozwijanie wyobraźni ruchowo-przestrzennej,

-         pomaganie uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych,

-         rozwijanie tolerancji dla ludzi różnych ras, kultur i narodowości,

-         rozwijanie umiejętności pełnego realizowania własnych pomysłów,

-         przygotowanie do uczestnictwa w kulturze,

-         kształcenie umiejętności pracy w zespole, opartej na rzetelnej konkurencji,

-         rozwijanie zachowań pro społecznych,

-         uczenie rozpoznawania ponadczasowych norm etycznych, ważnych dla człowieka w każdej epoce,

-         kształcenie umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów.

 
 
FORMY :
 
 
-         konkursy,

-         turnieje,

-         projekty,

-         prezentacje,

-         wystawy,

-         festiwal piosenki obcojęzycznej,

-         spotkanie autorskie z poetą,

-         wycieczka,

-         emisja filmu.
ZADANIA:
 
 
-         Szkolny Konkurs Recytatorski (wiersze regionalnego poety-Ryszarda Adama Gruchawki),

 
-         Spotkanie autorskie z regionalnym poetą- Ryszardem Adamem Gruchawką,

 
-         Szkolny Konkurs Ortograficzny,

 
-         Szkolny Konkurs Czytelniczy „ Wiem, bo czytam”,

 
-         Szkolny Konkurs Polonistyczny „W świecie poezji- cztery pory roku”,

 
-         Projekt historyczny „ Poznaję dzieje mojego regionu”,

 
-         Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego i Języka Angielskiego,

 
-         Olimpiada Przedmiotowa z Języka Niemieckiego- OLIMPUS,

 
-         II Szkolny Festiwal Piosenki Obcojęzycznej,

 
-         Szkolny Konkurs Plastyczno- Literacki,

 
-         Wyjazd do teatru na spektakl pt. „W pułapce cywilizacji”,

 
-         Wyjazd do kina na film pt. „Oliver Twist”.

 
 
 
TERMINY:
 
 
-         według ustalonego harmonogramu Tygodnia Humanisty, wynikającego z planu

      pracy szkoły.

 
 
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
 
UCZEŃ:
 
 
-         zna i rozumie wiersze Ryszarda Adama Gruchawki,

-         rozwija swe zainteresowania czytelnicze,

-         wypowiada się wyraźniei słyszalnie,

-         zmienia barwę i natężenie głosu,

-         rozwija swoją wyobraźnię,

-         włącza się do rozmowy, dyskusji,

-         okazuje szacunek rozmówcy,

-         kulturalnie zachowuje się, szanując pracę innych,

-         wyszukuje w dostępnych źródłach informacje o poecie Ryszardzie Gruchawce

      i jego poezji,

-         stosuje zasady ortografii i interpunkcji, zna wyjątki pisowni polskiej,

-         dba o czytelny i poprawny zapis wypowiedzi,

-         czyta ze zrozumieniem lektury szkolne,

-         potrafi skutecznie współpracować w grupie,

-         dba o piękno języka,

-         potrafi precyzyjnie wypowiadać się w różnych sytuacjach komunikacyjnych,

-         z uwagą słucha wypowiedzi koleżanek, koleków,

-         planuje swoją pracę,

-         wyraża własne emocje,

-         umie samodzielnie pracować z tekstem poetyckim, wyszukiwać w nim potrzebne informacje,

-         nazywa środki poetyckiego obrazowania,

-         dostrzega piękno otaczającego go świata,

-         przedstawia miejsca i tereny w regionie związane z epoką napoleońską,

-         ukazuje atrakcje turystyczne regionu związane z faktami historycznymi,

-         interesuje się historią regionu,

-         porozumiewa się i działa w języku obcym,

-         rozumie i szanuje inne kultury,

-         śpiewa i rozumie piosenki obcojęzyczne,

-         rozwija swoją wrażliwość estetyczną,
-         wypowiada się na temat dzieła sztuki filmowej, teatralnej,
-         dostrzega wartość dzieła filmowego, teatralnego.
 
 
 
ODPOWIEDZIALNI:
 
.....................................

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie