Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program autorski koła przygotowującego uczniów kl. III do egzaminu gimnazjalnego z części matematyczno-przyrodnicza

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3676 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

  1. Wprowadzenie.
    Program opracowany został w efekcie potrzeb szkoły i zainteresowań uczniów. Na podstawie czteroletnich doświadczeń co do tematyki i sposobu w prowadzeniu koła przygotowującego uczniów klas III do egzaminu z części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego, opracowałam program autorski do zajęć tego koła. Rozwiązywane w ramach koła różnorodne zadania z matematyki oraz innych przedmiotów objętych tym egzaminem pozwalają uczniom utrwalić zarówno teorię, wzory jak i schematy rozwiązywania zadań. W ramach koła zwracam uczniom uwagę na ważne w czasie pisania egzaminu elementy (standardy wymagań egzaminacyjnych, liczbę zadań zamkniętych oraz otwartych, punktację zadań otwartych, sposób zapisu rozwiązania, czas trwania egzaminu itp.). Uczestniczenie w zajęciach koła pozwala uczniom przezwyciężyć strach przed egzaminem i nabyć większej pewności siebie. Regularne rozwiązywanie zadań przez gimnazjalistów klas III na zajęciach tego koła umożliwia im osiąganie wysokich wyników z tej części egzaminu gimnazjalnego.

  2. Cele programu:
    Cel ogólny – przygotowanie uczniów klas III gimnazjum do egzaminu gimnazjalnego z części matematyczno-przyrodniczej.

    Cele szczegółowe:

    • Stosowanie terminów i pojęć matematyczno-przyrodniczych.
    • Wykonywanie obliczeń w różnych sytuacjach praktycznych.
    • Posługiwanie się jednostkami miar.
    • Posługiwanie się własnościami figur.
    • Wyszukiwanie i odczytywanie informacji przedstawionej w formie tekstu, mapy, tabeli, diagramu, wykresu, rysunku, schematu.
    • Operowanie informacją.
    • Posługiwanie się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych.
    • Posługiwanie się funkcjami.
    • Stosowanie zintegrowanej wiedzy do objaśniania zjawisk przyrodniczych.
    • Stosowanie zintegrowanej wiedzy do rozwiązywanie problemów.
    • Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań zamkniętych i otwartych.
  3. Tematyka zajęć.
    1. Procenty w zadaniach tekstowych.
    2. Odczytywanie danych z tekstu, mapy, tabeli, diagramu, wykresu, rysunku, schematu.
    3. Przedstawianie danych w postaci tabeli, diagramu, wykresu, rysunku, schematu.
    4. Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań.
    5. Proporcjonalność prosta i odwrotna w zadaniach tekstowych.
    6. Ćwiczenia w zamianie jednostek miar.
    7. Ćwiczenia w przekształcaniu wzorów.
    8. Zastosowanie wzorów na obliczanie pól i obwodów figur płaskich w zadaniach praktycznych.
    9. Rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem wzorów na obliczanie pól i objętości figur przestrzennych.
    10. Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa w rozwiązywaniu zadań praktycznych.
    11. Rozwiązywanie zadań z treścią z wykorzystaniem podobieństwa figur.
    12. Rozwiązywanie zadań dotyczących stopów metali i stężenia roztworów.
    13. Rozwiązywanie przykładowych testów egzaminacyjnych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
    14. Rozwiązywanie zestawów egzaminacyjnych z części matematyczno-przyrodniczej.
  4. Procedury osiągania celów.
    Aby osiągnąć zamierzone cele należy stworzyć na zajęciach koła taką atmosferę, by uczniowie chętnie w nich uczestniczyli. Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem aktywizujących form i metod pracy. Należy również uświadomić uczniom, iż są w pełni odpowiedzialni za wyniki egzaminu gimnazjalnego oraz wypracować w nich obowiązkowość w uczestniczeniu w zajęciach koła.

  5. Metody i formy pracy:
    • gry i krzyżówki matematyczne,
    • praca samodzielna uczniów,
    • praca w grupach,
    • dyskusja,
    • metody problemowe,
    • metody poszukujące.
  6. Środki dydaktyczne:
    1. Zbiory zadań.
    2. Zadania ułożone przez nauczyciela.
    3. Przykładowe testy egzaminacyjne.
    4. Zestawy egzaminacyjne z części matematyczno-przyrodniczej.
    5. Testy zamieszczone w Internecie.
    6. Testy rozwiązywane z wykorzystaniem komputera.
      Program autorski opracowała Iwona Malewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie