Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Podchody z lekturą

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2180 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lekcja jest formą sprawdzenia znajomości treści lektury „Szatan z siódmej klasy” wzorowaną na harcerskich podchodach. Zabawa wymaga wcześniejszego przygotowania poprzez rozmieszczenie w różnych miejscach szkoły kartek z zadaniami i wskazówkami, gdzie ukryte jest następne zadanie.

Ja w swojej szkole zostawiam kartki:
  • Na drzwiach wejściowych
  • Na parapecie stołówki
  • W sekretariacie
  • W świetlicy
  • W sklepiku szkolnym
  • U pań woźnych
  • U pani księgowej
  • U panów WF-istów
Zadania
  1. Oceńcie, czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe wpisując obok nich symbol P lub F.
  • Akcja powieści „Szatan z siódmej klasy” rozgrywa się w wakacje 1936 roku.
  • Żołnierz napoleoński przywędrował do Bejgoły w 1813 roku.
  • Wanda była siostrzenicą profesora Gąsowskiego.
  • Adaś Cisowski miał czworo rodzeństwa.
  • Autorem starego pamiętnika był ksiądz Kazuro.
  • W Żywotówce Adaś przetłumaczył stary francuski list.
2. Ponumerujcie w porządku chronologicznym poniższe wydarzenia.
  • Adaś w posiadaniu listu Kamila de Berier.
  • Wprowadzenie w błąd przeciwników.
  • Zapoznanie z domem Gąsowskich i jego otoczeniem.
  • Znalezienie skarbu.
  • Uwięzienie młodego detektywa.
  • Kradzież starego pamiętnika.
3. Narysujcie schematyczną mapę okolic, w których Adaś rozwiązywał tajemnicę francuskiego żołnierza.

4. Z którą postacią z powieści kojarzą Wam się:
 pióro, harcerz, pomoc
.............................................
dobroduszność, ubóstwo, szkółka
..............................................
 wojna, choroba, tajemnica
.............................................
 uroda, fiołki, miłość
.............................................
 zmartwienie, praca, katar
.............................................
 broda, głos, liczby
.............................................
pędzel, kłamstwo, kradzież
.............................................
listy, metoda, roztargnienie
.............................................
życzliwość, inteligencja, odwaga
.............................................
list, wspólnicy, uwięzienie
.............................................

Na każdej kartce pod zadaniem jest umieszczona wskazówka, gdzie szukać następnego, np. Drugie zadanie znajdziecie tam, gdzie otrzymaliście legitymacje lub Trzecie zadanie znajdziecie u pana, który dba o rozwój Waszych mięśni lub Czwarte zadanie znajdziecie tam, skąd wyszliście na poszukiwania skarbu itp.

Przebieg zajęć
1.Lekcja zaczyna się podziałem klasy na cztery losowo wybrane grupy. Następnie każda grupa dostaje kartkę z instrukcją: Przed Wami trudne wyzwanie. W ciągu 40 minut musicie wykonać 4 zadania. Jeśli je wykonacie – zdobędziecie SKARB.
Po odnalezieniu zadania rozwiążcie je na miejscu lub w pobliżu miejsca, gdzie je odnaleźliście. Następnego zadania szukajcie dopiero po rozwiązaniu poprzedniego. Do pracy zaangażujcie całą grupę. POWODZENIA.

2.Następny etap to poszukiwanie i rozwiązywanie zadań. Po ostatnie zadanie uczniowie przychodzą do pracowni, w której rozpoczęła się zabawa. Tutaj wykonują polecenie i dostają wskazówkę:
 Jeśli wykonaliście wszystkie zadania, możecie udać się z nimi po SKARB, który znajduje się w pokoju nr 54. W mojej szkole jest to numer drzwi do biblioteki.

3.W czasie, gdy uczniowie pracują, ja wymykam się do czytelni i tam na nich czekam. Następnie sprawdzam poprawność wykonania zadań przez grupy i przyznaję punkty.

4.Na pytania uczniów o skarb odpowiadam, że właśnie znajdują się W SKARBCU.
 Dzieci następnie wybierają książki i wypożyczają je do domu. Nagrodą za wykonanie zadań są cukierki. Taka forma sprawdzania treści lektury jest bardzo atrakcyjna dla uczniów. Dodatkową zaletą jest skorzystanie ze zbiorów szkolnej biblioteki, którą szóstoklasiści odwiedzają, niestety, coraz rzadziej.


 Opracowanie: Magdalena Kubicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie