Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konkurs zawodowego języka angielskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 742 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielem Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystycznych. Od kilku lat w naszej szkole oprócz języka ogólnego uczymy także angielskiego języka zawodowego. Z doświadczenia wiem, ze trudno jest zdobyć materiały do nauki tego własnie przedmiotu dlatego mam nadzieję, że scenariusz konkursu oraz zagadnienia do jego realizacji przydadzą się innym nauczycielom pragnącym urozmaicić swoje zajęcia.
Ewa Steyer


KONKURS ZAWODOWEGO JĘZYKA ANGIELSKIEGIEGO


1.CELE PRZEDSIĘWZIĘCIA:


a)zachęcenie uczniów do rozwijania swoich umiejętności językowych, które niewątpliwie będą odgrywały bardzo ważną rolę w przyszłym życiu zawodowym pracowników hoteli oraz biur podróży,
b)przyzwyczajanie uczniów technikum Hotelarskiego do występowania przed szerszą publicznością,
c)diagnoza kompetencji językowych uczniów Technikum Hotelarskiego.

2.HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

1.Konkurs odbywa się każdego roku w styczniu. Przed przystąpieniem do jego organizacji skupiamy się na przygotowaniu merytorycznym naszych uczniów. Podejmujemy następujące działania:
a/opracowujemy zakres zagadnień tematycznych, które będą obowiązywały w trakcie konkursu,
b/opracowujemy harmonogram spotkań z uczniami pragnącymi wziąć udział w konkursie w czasie, których ćwiczymy zaplanowane wcześniej zagadnienia,
c/przydzielamy uczniom zadania do samodzielnego wykonania.

3.SCENARIUSZ KONKURSU

Konkurs odbywa się na zasadzie dialogów/ rozmów z uczniami, którzy odgrywają rolę odpowiednio recepcjonisty bądź kelnera. Uczniowie nie znają wcześniej konkretnych tematów rozmów. Egzaminatorami w konkursie są nauczyciele języka angielskiego, którzy odgrywają role gości hotelowych lub klientów restauracji. Dodatkowym elementem konkursu w roku bieżącym będzie prezentacja jednego z trzech wybranych wcześniej tematów.

4.CO OSIĄGNĘLIŚMY POPRZEZ ORGANIZACJĘ TEGO RODZAJU PRZEDSIĘWZIĘCIA:

-uczniowie, którzy brali udział w tego typu konkursach dostrzegają różnicę w możliwości kontrolowania swojego stresu,
-uczestnicząc w konkursie mają szansę „żywego” przećwiczenia pewnych typowych sytuacji, które znają z lekcji,
-uczniowie częściej potrafią ocenić swoje rzeczywiste umiejętności ponieważ mogą je porównać z umiejętnościami prezentowanymi przez innych uczestników konkursu.


5.WNIOSKI:

-konkurs należy kontynuować ze względu na korzyści z niego wynikające.

ZAGADNIENIA NA SZKOLNY KONKURS ZAWODOWEGO
JĘZYKA ANGIELSKIEGO


1.You are a receptionist. A guest comes to a hotel.
-Welcome her/him.
-Tell him/her about the rooms you offer and about the prices.
-Tell him/her about the hotel facilities and about the services.
-Tell him/her about the methods of payment.
-Answer his/her questions.

2.You are a waiter/waitress. A customer comes to order something to eat and drink.Be polite and:
-Give him/her some information about the menu.
-Recommend a starter ,soup, the main course and the dessert.
-Answer his/her questions.

3.You are a travel agent. A customer wants to go on holiday.
-Tell him/her what you have on offer at the moment.
-Tell him/her about the transport, accommodation, insurance, discounts, cost and the methods of payment.
-Answer his/her questions.

4.You are a receptionist. A guest wants to know something about the hotel facilities and the places to visit in the neighbourhood.
-Tell him/her what he/she can do at the hotel.
-Tell him/her how far these places are from the hotel.
-Inform the guest how he/she can get to those places.
-Answer his/her questions.

5.You are a receptionist. Somebody is calling. He/she wants to organise a conference at the hotel. Talk to him/her.
-Tell him/her about the facilities you have.
-Answer his/her questions.

6.You are a receptionist. A guest is calling you. He/she has a problem.Offer some help. Be polite.

W przypadku wylosowania sytuacji nr 5 lub 6 uczestnik konkursu losuje dodatkową „sytuację”. „Scenki” nr 5 i 6 są krótsze i nie dają możliwości obiektywnej oceny możliwości językowych ucznia.

PREZENTACJE DO WYBORU

1.Prezentacja hotelu i jego oferty.
2.Menu.
3.Atrakcje turystyczne okolicy.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie