Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karnawał zdrowych zębów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1643 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Głównym celem zabawy karnawałowej prowadzonej metodami pedagogiki zabawy jest stworzenie sytuacji sprzyjającej integracji wśród dzieci oraz zapewnienie im dobrej zabawy, a  także pogłębienie wiadomości i umiejętności dotyczących zdrowia zębów i higieny jamy ustnej. Tym, którzy zdecydują się wykorzystać powyższy scenariusz życzymy udanej zabawy.


SCENARIUSZ ZABAWY POD HASŁEM „Karnawał zdrowych zębów” DLA UCZNIÓW KLAS I-III.

PRZEBIEG ZABAWY:

I. Przejście przez czarodziejskie drzwi;
Drzwi do sali balowej są udekorowane dużą ilością gwiazdek, gałązkami świerku i dzwoneczkami poruszanymi przez wchodzących. Dźwięk dzwonków potęguje niezwykły nastrój. Każdy wchodzący otrzymuje od pomocników wróżki (uczniów ze starszych klas w czapeczkach Mikołaja) kotyliony przedstawiające: szczoteczkę do zębów, pastę, uśmiech, zdrowy ząb. W tle rozbrzmiewa nastrojowa muzyka, a sala tonie w półmroku światełek choinkowych.

II. Powitanie i rozpoczęcie balu;
Gdy już wszyscy uczestnicy przybyli do sali balowej wróżka wita gości specjalnie przygotowanym na tę okazję wierszykiem:
„Dziś na moje rozkazanie miły nastrój niech się stanie. Uśmiech dzisiaj niech zagości w oczach, sercach moich gości. Bawmy dzisiaj się wesoło raz wokoło, raz wokoło”.
Nagle kilka baloników pęka, inne spadają z góry i zapala się światło. Bal rozpoczęty.
Zabawa „Zdrowe imiona”- stoimy w kole, przedstawiamy się używając swoich imion oraz pseudonimów- nazw owoców i warzyw zaczynających się tą samą głoską co nasze imię np. Joasia- jabłko, Beata- brzoskwinia. Na trzy-cztery wykrzykujemy swoje pseudonimy.

III. Podział na grupy;
Wróżka zaprasza wszystkich do tańca. Uczestnicy dobierają się w grupy, odszukując na sali osoby z takim samym kotylionem. Powstają w ten sposób 4 grupy:
1 grupa - „zdrowych zębów”
2 grupa - „pasty”
3 grupa - „szczotek”
4 grupa - „zdrowego uśmiechu”
Każda grupa posiada swoją nazwę, ale musi wybrać spośród jej członków króla Ząbka.
- Nauka pląsu na znaną melodię, który będzie śpiewany jako przerywnik między zadaniami:
[Stojąc w kole wystawiamy do środka raz prawą, raz lewą nogę].
„ Chłopcy, dziewczęta dalej śpieszmy się
Już dentysta czeka, wzywa nas z daleka
Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie
Hej hops – sa – sa ---------- podskoki
[bierzemy się za ręce i biegniemy po kole w prawą stronę]
Zęby leczyć czas,
Hej dalej, dalej do leczenia raz po raz
Hej hops – sa – sa ---------- podskoki
[biegniemy w lewą stronę]
zęby leczyć czas,
Hej dalej, dalej do leczenia raz po raz”.
IV. Wykonywanie zadań.
Wróżka zaprasza grupy do stolików gdzie czekają na nie zadania:
1. odegranie scenek: 1 grupa – rozmowa chorego zęba ze zdrowym
2 grupa – rozmowa stomatologa z pacjentem
3 grupa – rozmowa rodziców z dzieckiem, którego boli ząb
4 grupa – rozmowa pasty z próchnicą

2. Ułożenie z rozsypanki wyrazowej haseł propagujących zachowanie zdrowia i higieny jamy ustnej oraz przywieszenie ich na tablicy:
1 grupa: Myj swoje zęby rano i wieczorem
2 grupa: Jedz zdrowe pokarmy i przekąski
3 grupa: Nie jadaj często słodyczy
4 grupa: Odwiedzaj regularnie swojego stomatologa

3. Naszyjnik zdrowych zębów. Wycięte z kartonu zęby nawlekać na sznurek w takiej ilości ile ich posiada dorosły człowiek.

4. Każda z grup odczytuje hasło, a potem pantomimicznie przekazują go innym:
1 grupa Szczotkuj zęby!
2 grupa – Wyciśnij pastę!
3 grupa – Gryź marchewkę!
4 grupa – W gabinecie dentysty!

5. Ułożenie jadłospisu zdrowych posiłków dla naszych zębów:
1 grupa – śniadanie
2 grupa – obiad
3 grupa – podwieczorek
4 grupa – kolacja

6. Wybranie z rysunków wyciętych z czasopism przedstawiających pokarmy kompletne dla naszych zębów, a następnie naklejanie ich na papierowe talerze jednorazowego użytku.

V. Zabawa: ”Sałatka owocowa”.
Rozdajemy rysunki przedstawiające owoce np.(jabłko, kiwi, gruszka, śliwka).
Na hasło „Robię sałatkę owocową z...np. śliwki i kiwi” na środek wychodzą te dzieci, które posiadają rysunki tych owoców i tańczą w rytmie muzyki.

VI. Taniec integracyjny „Kankan

Nie ma ustalonych kroków. Wszyscy stoją i tańczą znany krok kankana, dalej taniec prowadzi jedna osoba podając krok przez mikrofon np.(biegniemy po kole w prawą stronę, potem w lewą, do środka, klaszczemy itp.).

VII. Wróżka zaprasza wszystkich na uroczystą kolację w formie szwedzkiego stołu.

VIII. Wróżka żegna wszystkich uczestników balu dziękując im za przybycie i wspólną zabawę. Następnie zwraca się do nich słowami;
„Pora żegnać gości już, bo za drzwiami noc i chłód.
Miło było bawić was, ale teraz na was czas.
Gdy będziecie odjeżdżali, będą z wami szczoteczki i pasty czary.”

Opracowała:
Ewa Lenkiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie