Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Impreza integracyjna

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 970 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz spotkania opracowałyśmy wspólnie z wychowawczynią kl. II Szkoły Podstawowej nr 7 w Mławie P. Jolantą Tyl i dostosowałyśmy do możliwości uczniów obu placówek. Spotkanie integracyjne ujęłyśmy w ramach akcji prozdrowotnej w miesiącu kwietniu. Z przyczyn od nas niezależnych odbyło się na początku maja.

Janina Jarosińska

Ewa Jolanta Dymkowska

nauczycielki mianowane

Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

w Mławie


URODZINY MARCHEWKI CZYLI JAK DBAĆ O ZĘBY


Scenariusz spotkania integracyjno-edukacyjnegodla uczniów kl. II szkoły podstawowej
i zespołów edukacyjno-terapeutycznych
ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Mławie.

Scenariusz spotkania opracowałyśmy wspólnie z wychowawczynią kl. II Szkoły Podstawowej nr 7 w Mławie P. Jolantą Tyl i dostosowałyśmy do możliwości uczniów obu placówek. Spotkanie integracyjne ujęłyśmy w ramach akcji prozdrowotnej w miesiącu kwietniu. Z przyczyn od nas niezależnych odbyło się na początku maja.

Kilka dni wcześniej przygotowałyśmy zaproszenia, które miały zachęcić dzieci do udziału w zabawie a jednocześnie poinformować nauczycieli o planowanych działaniach.

Chciałyśmy, aby dzieci dobrze się bawiły, a także nabyły przewidywane przez nas umiejętności. Spotkanie było dynamiczne. Dzięki wcześniejszemu dokładnemu podziałowi obowiązków między wychowawczynie, wszystko udało się i przebiegało bardzo sprawnie. Atrakcyjność spotkania wzrosła, kiedy dzieci zostały obdarowane „witaminowymi rożkami”, czyli owocami i warzywami uzyskanymi dzięki firmie „GRAMAX” i sklepowi „Mirabelka” w Mławie.





Liczba osób: 80
Czas trwania: 60 minut
Przygotowanie pomieszczenia: wyeksponowanie na ścianach plakatów z owocami, warzywami, nabiałem; na głównej ścianie ogromna stojąca marchewka i hasło „Urodziny marchewki, czyli jak dbać o zęby.”; stół zastawiony owocami, warzywami; wykładziny na których usiadły dzieci.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
- uczeń potrafi współpracować w grupie, umie z radością bawić się i zgodnie współuczestniczyć w grach i zabawach zespołowych;

- wie, jak i dlaczego należy dbać o higienę jamy ustnej;

- wie, że owoce i warzywa są źródłem witamin, rozumie potrzebę ich spożywania, zna wartości odżywcze nabiału;

- wie, czym jest próchnica;

- potrafi ruchem zilustrować utwór muzyczny;


1. Powitanie.
Dzieci, które poczuły się powitane, machały ręką.

- Witam wszystkich, którzy piją mleko.

- Witam wszystkich, którzy codziennie szczotkują zęby.

- Witam wszystkich, którzy chodzą do stomatologa.

- Witam wszystkich, którzy zjadają marchewki.

- Witam wszystkich, którzy zjadają marchewki.

- Witam wszystkie uśmiechnięte dzieci.

Poinformowanie o celu spotkania, przedstawienie wszystkich gości.


2. Rozmowa nauczycielek z dziećmi.
Dzisiaj zapraszamy was do zabawy, której tematem jest jak dbać i co należy jeść, aby mieć zdrowe zęby.

Powiedzcie mi co to jest:

Każdy z nas, póki nieduży,

tylko ich dwadzieścia ma

choć wypadną, będą nowe

i to aż trzydzieści dwa.

Pomóżcie mi dzieci! Co to może być! Ach tak to zęby!

Przywitajcie się ze swoimi zębami. To się robi tak: językiem dotykamy każdego ząbka po kolei na górze, a potem na dole.


Każde z was na pewno myje zęby. Powiedzcie jak często trzeba myć zęby? (dwa razy dziennie, a najlepiej po każdym posiłku).

Piosenka: SZCZOTKA, PASTA, KUBEK ...


A teraz mam zagadkę:

Co to jest – na pewno wiesz, najeżona jest jak jeż, lecz nikogo nie ukłuje tylko zęby wyszczotkuje?


Dzieci, a jak często trzeba zmieniać szczoteczki?

Super! Myjemy zęby, zmieniamy szczoteczki – będziemy mieć zęby w doskonałym stanie.


Nie! Trzeba jeszcze chodzić na przeglądy do lekarza. Tylko zapomniałam, jak on się nazywa ... Aha, próchnicolog.

To stomatolog, ale masz rację, leczy próchnicę zębów.


Czy często muszę do niego chodzić? Dzieci wiedzą i powiedzą mi (Co pół roku).


Marchewki również wiedzą jak trzeba się odżywiać, żeby zęby były zdrowe. Dzieci na pewno też wiedzą dużo o zdrowym odżywianiu. Co należy do nabiału? Jakie znacie owoce? Jakie znacie warzywa? (...) Ale jesteście mądrzy!


Mamy kłopot, bo pomieszały nam się hasła i różne sylwety warzyw, owoców, nabiału i przyborów do mycia zębów. Nie wiemy, do którego plakatu pasują. Pomóżcie nam.


3. Wyklejanie plakatów.
Po dwóch reprezentantów z każdej grupy podchodziło do wskazanych niekompletnych plakatów i uzupełniało je, doklejając sylwety i pasujące hasła.




4. Pląs – mycie zębów (do melodii Tzadik Katamar).
- Po jedzeniu zawsze myjemy zęby. Kto pokaże nam, jak się myje zęby?

Dziecko, które się zgłosiło, stanęło przed wszystkimi i pokazało tę czynność: ruchy okrężne na zewnętrznej stronie zębów, potem przy szeroko otwartej buzi czyszczenie zębów wzdłuż, na koniec płukanie. Następnie powtórzyliśmy to wszyscy przy ślicznej muzyce.

Gesty: Trzymamy szczoteczkę w prawej ręce – cztery ruchy okrężne;

szybko przekładamy szczoteczkę do lewej ręki – cztery ruchy okrężne;

znów czyścimy prawą ręką – cztery ruchy wzdłuż po lewej stronie buzi;

a teraz lewą ręką – cztery ruchy wzdłuż po prawej stronie buzi.

Refren: Nabieramy z kubeczka wodę do buzi, płuczemy, wypluwamy do umywalki, uśmiechamy się do sąsiadów, pokazujemy czyste ząbki.

Refren powtarzamy.

Materiały: magnetofon, taśma z nagraniem melodii Tzadik Katamar

5. Białe baloniki.
Przypomnieliśmy sobie, jakim ruchem zaczyna się myć zęby (okrężnym). Takim ruchem przedstawiciele klas malowali balony na biało. Jak zwykle nie zabrakło dopingu, oklasków i podarków.

Materiały: cztery balony, cztery szczoteczki do zębów, cztery talerzyki z wyciśniętą pastą do zębów.


6. Zagadki.
Schowała się w tubie, używać jej lubię,

a i mała szczotka chętnie się z nią spotka.


Kolorowa rączka, czuprynka „na jeża”,

kiedy z niej korzystam,

to zęby wyszczerzam.





Niedaleko od drzewa pada,

każdy je z ochotą zjada.

Okrąglutkie i rumiane,

na słoneczku wygrzane.


Bywa chudy, bywa tłusty,

nie kładą go do kapusty.

Biały dobry na pierogi,

żółty smaczny, ale drogi.


Dobra gotowana, dobra i surowa.

Choć nie pomarańcza, a pomarańczowa.

Kiedy za zielony pochwycisz warkoczyk

pociągniesz mocno, wnet z ziemi wyskoczy.


Jest w „konserwie” i w „serdelku”,

lecz nie znajdziesz jej w rondelku.



Buzia sama się otwiera,

mycie zębów będzie teraz.

Nim minuty upłyną dwie –

zęby czyste – dzięki mnie.


Nauczycielki zapraszają wszystkich do wspólnej zabawy kończącej uroczystość.

Wstajemy i wsiadamy do samolotu. Po drodze odwiedzimy stację „OWOCE I WARZYWA”. Częstujemy się i odlatujemy do domów.

Przed wyjściem z samolotu przyczepiamy kwadracik – ocenę spotkania.

„Uśmiechnięty ząb” – na urodzinach było fajnie.

„Smutny ząb” – mogło być lepiej.

Materiały: narysowane dwa zęby: wesoły i smutny, 90 sztuk kwadracików z papieru – potrzebne do szybkiej informacji zwrotnej.


Okrzyk:
URODZINY, URODZINY,
A MY JEMY WITAMINY!
JEDZ OWOCE I WARZYWA,
A MARCHEWKA BĘDZIE SZCZĘŚLIWA!

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie