Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zastosowanie metodologii zadaniowej w nauce języka angielskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1415 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jak stosować metody aktywizujące w nauce języka angielskiego? Czy to ułatwia, czy utrudnia pracę nauczyciela? Przekonaj się sam. Oto dwa przykłady lekcji z ich zastosowaniem. Myślę, ze uczniowie nie będą się nudzić.

Mgr Beata Fietz




Scenariusz lekcji z użyciem METODOLOGII ZADANIOWEJ – prognoza pogody


Klasa I w liceum ogólnokształcącym po 270 godz. nauki j. angielskiego.

WPROWADZENIE TEMATU
Nauczyciel (N) pokazuje ilustracje przedstawiające różne warunki pogodowe i zadaje pytanie, które jest tematem – Jaka jest pogoda?

ZADANIE
Uczniowie (UU) dostają listę słówek związanych z opisywaniem pogody i mają je pogrupować wg części mowy; na rzeczowniki, przymiotniki i czasowniki.

RAPORT
PREZENTACJA ZADANIA

Kolejni UU grupują podane wyrazy na tablicy (np. pisząc lub przyczepiając) a następni ew. uzupełniają lub poprawiają. Ostateczną wersję akceptuje N.

ZADANIE WZORCOWE

N rozdaje UU mapki i wyjaśnia znajdujące się na nich symbole pogodowe. Następnie UU słuchają (np. z kasety) prognozy pogody opisującej pogodę na mapce.

ĆWICZENIA LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE

ĆW. 1 - W parach UU wybierają z listy słowa opisujące pogodę
charakterystyczną dla poszczególnych pór roku.
ĆW. 2 - Ćwiczenie gramatyczne na rozróżnienie użycia słów
„there” i „it” z odpowiednimi częściami mowy.

PREZENTACJA ZADANIA

UU pracują w grupach 3, 4-osobowych. Każda grupa dostaje 1 mapkę z symbolami pogodowymi, na podstawie której układają prognozę pogody oraz tyle czystych mapek ile jest pozostałych grup. Podczas prezentacji pozostałych grup UU nanoszą odpowiednie symbole na czystych mapkach.

KONTROLA

N rozdaje mapki z symbolami a UU na ich podstawie samodzielnie piszą prognozę pogody.
Mgr Beata Fietz




Scenariusz lekcji z użyciem METODOLOGII ZADANIOWEJ – wskazywanie drogi

Klasa III w liceum ogólnokształcącym po 150 godz. nauki j. angielskiego.

WPROWADZENIE TEMATU

Nauczyciel (N) opowiada po angielsku krótką historyjkę z wakacji, gdy był w obcym mieście i nie mógł trafić do muzeum. Musiał więc poprosić o wskazanie drogi.
Tematem lekcji jest wskazywanie drogi .

ZADANIE

Uczniowie (UU) gromadzą słownictwo i zwroty związane z wskazywaniem drogi wpisując je w odpowiednich kolumnach tabeli podanej przez N.

PYTANIA O DROGĘ

MIEJSCA

I BUDYNKI

POŁOŻENIE

I KIERUNKI

ODLEGŁOŚĆ

ŚRODEK TRANSPORTU






RAPORT

PREZENTACJA ZADANIA

Kolejni UU czytają zgromadzone słownictwo a pozostali uzupełniają swoje tabele.
Ostateczną wersję akceptuje N.

ZADANIE WZORCOWE

N wyjaśnia jak dojść ze szkoły do miejsca, które wszyscy znają np. na policję nie podając nazwy tego miejsca. UU słuchając ustalają o jakie miejsce chodzi.

ĆWICZENIA LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE

ĆW. 1 - UU piszą definicje miejsc i budynków użyteczności
publicznej opisując cel, w jakim się tam idzie.
Tym samym ćwiczą użycie konstrukcji bezokolicznikowej
dla wyrażenia celu.
Np. „Idzie się tam, żeby wypożyczyć książki”(biblioteka)
ĆW. 2 - W parach UU wymieniają się ułożonymi definicjami
i odgadują nazwy miejsc.

PREZENTACJA ZADANIA

Każdy U dostaje od N karteczkę z nazwą miejsca, do którego ma wskazać drogę sprzed szkoły. Po prezentacji przed całą klasą UU słuchający mówią, gdzie doszli.

KONTROLA

UU dostają mapki i słuchając wskazówek (np. z kasety) zaznaczają na nich przebytą drogę.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie