Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sposoby wprowadzania cytatów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 22430 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Proponuję zebrane przez siebie sposoby wprowadzania cytatów. Celem tej pracy jest kształcenie umiejętności interpretacji poezji i ,,potwierdzanie" swoich pomysłów interpretacyjnych odpowiednimi fragmentami wierszy.
  • Podmiot liryczny opisuje .................................. w ten sposób:
,, ........................”





  • A oto w jaki sposób podmiot liryczny mówi o sobie ( przedstawia swoje przeżycia):
    ,, ........................”




  • Wypowiedź podmiotu lirycznego: ,, ...........................” świadczy
.................................................... .




  • Słowa: ,, ...........................” dowodzą, że .......................................... .



  • Jak wynika z następującego fragmentu: ,, ...................................” , ............

    ........................................... .



  • O jego ( jej) ............................ świadczy następujący cytat:
,, ........................”






  • ,, ....................................”

Powyższy fragment (cytat) ...................................... .
Z powyższego fragmentu (cytatu) .............................. . ( Wybierz 1 przykład.)



Własna interpretacja (1-2 zdania)





  • Własna interpretacja ( 1-2 zdania)

    Podmiot liryczny wyraził to w słowach:
    ,, ..............................”



  • Własna interpretacja (1-2 zdania)

    Najlepszym argumentem są słowa ( jest wers, jest ... zwrotka, jest poniższy fragment wiersza):
    ,, ..............................”



  • Własna interpretacja ( 1-2 zdania)

    Aby poprzeć swoje zdanie ( swoją opinię, refleksję), zacytuję wers ( strofę, następujący fragment):
    ,, ..................................”



  • Przyjrzyjmy się drugiej (lub innej – wybierz) strofie:
    ,, ........................................”
    Własna interpretacja (1-2 zdania)



  • Nie mogę się zgodzić ze słowami:
,, ...................................”

Zgadzam się ze słowami:
,,...................................” ( Wybierz 1 przykład.)


Uzasadnienie (1-2 zdania)



A. Nowakowska Publiczne Gimnazjum w Przechlewie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie