Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Uczestniczymy w Akcji Sprzątania Świata

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8088 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Akcja „Sprzątanie świata”, obejmująca obecnie ponad 120 krajów, zaczęła się od myśli jednego człowieka. Człowiekiem tym był Ian Kiernan mieszkaniec Sydney w Australii. Jego pasją było i jest żeglowanie. Bardzo martwiło go to, że morza po których żegluje, plaże gdzie często spaceruje są tak zaśmiecone. Postanowił wtedy to zmienić taki stan rzeczy. Wraz ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi zorganizował sprzątanie plaż nad Zatoką Sydnejską-8stycznia 1989r (w Australii jest pełnia lata). Wkrótce zdecydowano się rozszerzyć akcję na całą Australię, a następnie zaproponować innym  krajom.

Scenariusz jest propozycją jak można przeprowadzić w III klasie Akcję Sprzątania Świata.

Scenariusz zajęć dla III kl w dniu „Akcji Sprzątania Świata”.

Temat bloku: Pamiętajmy o zachowaniu porządku w najbliższym otoczeniu.

Temat dnia: Uczestniczymy w ogólnoświatowej „Akcji Sprzątania Świata”.

Ogólne zadania edukacyjne:
  • uświadomienie dzieciom, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego człowieka;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole;
Szczegółowe zadania z zakresu edukacji-uczeń:
  • rozwiąże krzyżówkę i odnajdzie hasło;
  • nauczy się odpowiedzialności za wykonanie przydzielonych prac;
  • pozna właściwą postawę wobec środowiska w którym żyje;
  • pozna historię powstania Akcji Sprzątania Świata;
  • będzie umiał wyrazić swoje myśli w formie plastycznej – plakat;
  • nauczy się analizować wykonaną pracę;
  • utrwali sobie zasady bezpieczeństwa na drodze;
Metody pracy: rozmowa, zadaniowa, pokaz.

Czas zajęć: dzień aktywności.
  1. Wprowadzenie do tematu lekcji – rozwiązanie krzyżówki z hasłem SPRZĄTAMY ŚWIAT.

    1 K A S I A
    2 C Z A P K A
    3 T E A T R
    4 K A S Z T A N
    5 S Ą S I A D
    6 T A B L I C A
    7 L A S
    8 K O M P A S
    9 W Y S Y P I S K O
    10 Ś L I M A K
    11 Z A W O D Y
    12 K L A W I A T U R A
    13 Z N A K
    14 A D R E S A T

    1. Pełny tytuł książki M. Jaworczakowej „ Oto jest ...”.
    2. Może być z daszkiem lub bez.
    3. Tam grają aktorzy.
    4. Mały jeżyk pod drzewem.
    5. W ławce lub za ścianą.
    6. Piszesz na niej litery.
    7. Zielony dom dla zwierząt.
    8. Wskaże dobry kierunek.
    9. Może być dzikie i pełne śmieci.
    10. Ma zawsze ze sobą dom.
    11. Inaczej wyścig.
    12. „Zbiór liter i cyfr” przy komputerze.
    13. Może być drogowy.
    14. Odbierze paczkę od nadawcy.
  2. Pogadanka na temat Akcji Sprzątania Świata.
    • Krótkie przybliżenie dzieciom akcji w oparciu o Informator Fundacji Nasza Ziemia.

            Akcja „Sprzątanie świata”, obejmująca obecnie ponad 120 krajów, zaczęła się od myśli jednego człowieka. Człowiekiem tym był Ian Kiernan mieszkaniec Sydney w Australii. Jego pasją było i jest żeglowanie. Bardzo martwiło go to, że morza po których żegluje, plaże gdzie często spaceruje są tak zaśmiecone. Postanowił wtedy to zmienić taki stan rzeczy. Wraz ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi zorganizował sprzątanie plaż nad Zatoką Sydnejską-8stycznia 1989r (w Australii jest pełnia lata). Wkrótce zdecydowano się rozszerzyć akcję na całą Australię, a następnie zaproponować innym krajom. Pierwsza kampania światowego sprzątania (Clean Up the World) odbyła się w 1993r. i wzięło w niej udział 80 krajów.
            Obecnie corocznie bierze udział w tej kampanii ekologicznej około 130 krajów. Do naszego kraju te akcję przeniosła p.Mira Stanisławska-Meysztowicz w 1994 roku. Dzisiaj również i my będziemy uczestniczyć w tej akcji.
  3. Wymarsz na miejsce sprzątania.
    • Omówienie miejsca w którym będziemy sprzątać – droga w kierunku wsi Blinek, przydział czynności (pary niosące worki, sprawdzenie rękawic).
    • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w czasie akcji (zachowanie się na drodze, zachowanie się w czasie zbierania śmieci- śmieci niebezpieczne).
  4. Powrót do klasy, umycie się oraz wstępne podsumowanie akcji. (jak nam się pracowało, co nas zaskoczyło, jakich śmieci było najwięcej, ile nazbieraliśmy worków)
  5. Podsumowanie całości akcji w formie plakatów.
    • Podział klasy na 4 zespoły i przydział zadania. Każdy zespół ma za zadanie zaproponować hasło związane z akcją sprzątania i przedstawić to w formie plakatu.
    • Omówienie przygotowanych plakatów, ich ocena i wywieszenie na szkolnym korytarzu.
mgr Sławomir Piela

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie